intrebare

  • Autor subiect DeletedUser6558
  • Data de început

DeletedUser6558

mai multe puncte.

intii, pt cei care o sa ma ia a misto pt ca joc de 7 ani si nu stiu nimic, o precizare. am nimerit din prima un trib bun in care nu se punea problema zecimalelor. de data asta, se pune.

ok. intrebarea este. cita aparare iti tebuie in prima luna, daca joci pe sat mixt, in prima faza defensiv, si apoi cavalerie usoara, semi usoara, grea, etc. , adica sat mixt. , deci, in aceasta abordare, regula cu nr de puncte egal armata mai e in vigoare, adica, mai precis, daca am la 300 de puncte 200 lanci plus 100 sabii, la 500 de puncte 600 de soldati, etcetera, e asa, sau nu e? (generally speaking, stiu ca depinde, dar raspunsul "depinde", de fapt, nu e raspuns. in general.)

2. in ce punct nu mai faci aparare si faci cavalerie usoara? la cite puncte, la cite zile?

si 3, fara legatura, arcasii calare sint o optiune buna, sau nu? altfel zis, apararea cu arcasi e raspindita, sau nu e?

4. fara raspunsuri "depinde'. ma refer la cazul teoretic.

LE. la mine regula era - cite puncte ai, tre sa ai de 2 ori armata, si pina pe la 7-800 de puncte era numai aparare. adica vreo 2-3 cai, acolo, dar nu accent pe atac pina nu e apararea de o mie o - mie cinci sute de exemplare. nu retin exact, dar in mare asta e.

LLE. 3 loginuri pe zi, aprox o ora, doua?... pe zi pe triburi, ...pt ca stiu sa joc orice daca is logat 24.7. am nevoie de date pentru un jucator tipic de 2-3 ore pe zi. asta e o precizare importanta...
 
Ultima editare de un moderator:

quz0r

member
Scor reacție
144
Depind multe de cum abordezi jocul, cum ai învăţat tu să joci în ăştia 7 ani.
Cunosc mulţi care joacă cu fermă = 50% punctaj. Ai 600 de puncte, minim 300 locuri ocupate în fermă.
Ofensiv, mixt sau defensiv, depinde doar de cât de activ eşti , de zona şi tribul din care faci parte.

2. Cu apărarea uşoară ar trebui deschise recrutările în atac. Topoarele (şi spadele pentru def) sunt inutile până într-un anumit punct.

Referitor la ultima întrebare, îmi permit să postez nişte discuţii mai vechi de pe forumul nostru intern:
Dacă le consideri utile, poţi extrage singur concluziile.

xxx a spus:
[xxx"]

YT6FAuT.jpg


tot la -15% simulare fara arcuri si grei

xxx a spus:
asa si trebuia sa pierzi lov, de ce sa scoti greii din ecuatie, la urma urmei 1 greu = 4 spade, din punct de vedere defensiv. deci ar fi avut 2857 lanci si aproximativ 1750 spade, daca transformi greii in spade.
arcurile au 40 aparare versus cai si 50 aparare versus topoare, deci sa zicem ca ar mai inclina putin balanta in favoarea spadelor, dar prea putin..

cu alte cuvinte, aparatorul a avut forta defensiva mai mare pe partea de lanci (cu aproximativ 40%)

in schimb atacul tau, ca sa echivalezi forta ofensiva a 2700 cai, iti trebuiesc cel putin 8200 topoare. rezulta ca ai avut forta ofensiva mai mare pe partea de cavalerie usoara decat pe partea de topoare (cu aproximativ 50%)

e logic ca atacand cu exces de forta din partea usorilor, sa pierzi mai multi decat topoare, din moment ce adversarul are exces de forta pe partea de lanci.
raportul usori pierdut (39% din total) / topoare pierdute (34%) ar fi putut fi si mai mare (tinand cont ca el avea 40% mai multa putere pe lanci, si tu 50% mai multa putere pe usori), dar te-au salvat arcasii calare, care matura cu arcasii adversi (22% arcasi calare pierduti) si sunt relativ buni contra lancierilor, deci e ca si cum ti-ar fi sporit forta ofensiva a topoarelor si-ar mai fi atenuat putin diferenta de forta ofensiva topoare/urosi, dar nu suficient cat sa echivaleze forta ofensiva a usorilor tai :p

PS: nu vorbim nici o secunda de un anumit numar de trupe, vorbim de putere ofensiva/defensiva, 40 la topoare, 130 la usori, de unde rezulta ca la fiecare usor ai nevoie de minim 3.25 topoare, pentru a avea o forta ofensiva echilibrata. La urma urmei, algoritmul de lupta pe triburile e 100% matematica.


xxx a spus:
ghinion am avut io, mi-a macelarit ala o gramada cai, ce inseamna arcuri+grei, lancile picau mai repede :)

YT6FAuT.jpg


tot la -15% simulare fara arcuri si grei

referitor la simularea asta, eu as fi atacat asa..

lewm.jpg


stiu ca pierzi cu 150 mai multe locuri in ferma si putin mai multe resurse, dar 1600 cai raman acasa si farmeaza..

quz0r a spus:
Prinde bine o discuţie ca asta.Nu mai contează de unde a plecat, evident că toţi încercăm să diminuim pierderile când dăm cu full..dar nu iese totul aşa cum plănuim, situaţii neprevăzute sunt destule pe jocul ăsta.Sunt sigur că atacul a fost simulat pe baza ideii "Dar dacă nu avea ăia 1000 de arcaşi...?"

Eu am 4 sate de atac, pe o configuraţie de genul : 50/50-splits, 4500/5000t, 2000/2500u , 200/250r, 10 cats pentru piata centrală şi de restul acadele cu arcuri. Mai lucrez la ele, că nu sunt full.
Pe defensivă, am în fiecare sat 200/300 de grei, 50 de spioni şi berbeci (pentru fake/uri). Merg de obicei pe sate specializate în grei şi spioni, separat de defensivă. Spionez mereu de pe satele defensive.

Am ajuns la configuraţiile astea pentru că eu aşa am învăţat să joc:
capture_20131109_131234.png

xxx a spus:
Sa va zic o chestie..

Acum mult timp, cand eram inca destul de prins de mania asta a jocului, am luat un pix si-un caiet si si incercam sa gasesc o forumula cat mai aproape de ideala, pentru a construi atacul si apararea. Ca si reper, am luat lumile deschise anterior celei pe care jucam la momentul respectiv..
In cazul de fata, azi.. L36, avem asa:

L35: trupe in medie pe sat
273 lanci / 227 spade / 129 arcasi / 34 grei. ca sa fie mai usor , transform mereu greii in spade, si iau ca punct de referinta arcasii, pentru a vedea raportul de trupe

=> 273 lanci / 363 spade / 129 arcasi | Raport: 2.1 lanci / 2.8 spade / 1 arcas

L34: trupe in medie pe sat
1583 lanci / 1280 spade / 1211 arcasi / 267 grei

=>1583 lanci / 2348 spade / 1211 arcasi | Raport: 1.3 lanci / 1.9 spade / 1 arcas

L33: trupe in medie pe sat:
920 lanci / 835 spade / 675 arcasi / 192 grei

=>920 lanci / 1603 spade / 675 arcasi | Raport: 1.36 lanci / 2.3 spade / 1 arcas

L32: trupe in medie pe sat:
2209 lanci / 1751 spade / 1872 arcasi / 447 grei

=>2209 lanci / 3539 spade / 1872 arcasi | Raport: 1.18 lanci / 1.9 spade / 1 arcas

L31: trupe in medie pe sat
2448 lanci / 2033 spade / lume fara arcasi / 404 grei

=> 2448 lanci / 3649 spade | Raport: 1 lance la fiecare 1.5 spade

Ma opresc aici deoarece trendul e acelasi. Cu cat lumea e mai avansata, cu atat sunt mai multi arcasi si cavalerie grea, in conditiile in care multi jucatori isi fac apararea de genul X lanci, spade undeva la 80-90% din nr de lanci, destul de multi grei astfel incat spade + grei sa depaseasca forta defensiva a lancilor, si arcasi direct proportional cu vechimea lumii. Alt lucru de notat e ca pe lumile cu viteza mai mare, se fac mai multi arcasi si grei decat pe lumile cu viteza mica. In cazul L36 ( viteza 1), trupe in medie pe sat:

118 lanci / 103 spade / 36 arcasi / 4 grei => 118 lanci / 119 spade / 36 arcasi
Raport: 3.2 lanci / 3.2 spade / 1 arcas


Cu alte cuvinte in stadiul asta al jocului, un full ar trebui sa aiba:
-maxim 300 arcasi calare (astia matura pe jos cu 1000 arcasi in defesiva)
-maxim 300 berbeci (exceptand situatiile in care stii cu siguranta ca tinta e blindata)
-undeva la 2600 usori
-aproximativ 6k topoare

Pe masura ce avansam in joc, bazandu-ne pe informatiile culese din lumile 31->35, ar trebui sa ajungem undeva la:
-2.9k-3k usori,
-aproximativ 500 arcasi calare (repet, in cazul in care adversarul nu prea are arcasi in defensiva, arcasii calare suplinesc puterea ofensiva a topoarelor),
-maxim 300 berbeci pe satele de granita si minim 700-800 pe cele de la caldurica, care intr-un organizat bine lansat, lovesc primele satele tinta,
-restul topoare. Stiu ca nu mai sunt multe locuri in ferma pentru topoare, dar chiar si 4500 topoare isi fac treaba, tinand cont ca sunt unitatile cu cel mai bun raport putere ofensiva per loc ocupat in ferma.

drincker a spus:
vorbesti de o lume ca aici fara arme la paladin
ca daca sunt arme se schimba total
iti pica lance faci multi usori , topor faci topoare , la fel si in defensiva
inca un aspect de luat in calcul , stegurile de polulatie

xxx a spus:
Noroc 14.0%
Moral: 47%

Agresor: quz0r
Origine: In the hands of Gods/N (474|524) K54

Număr: 0 0 0 0 139 0 0 0 0 0 0 0
Pierderi: 0 0 0 0 10 0 0 0 0 0 0 0

Apărător: xSmoke
Ţel(direcţie): satul lui xSmoke (492|548) K54

Număr: 2189 2102 10 1523 47 54 0 0 0 0 1 0
Pierderi: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0


exemplu :p
hai simulati ! :))

xxx a spus:
Conditii identice, moral 47%, noroc 0, zid 20

Varianta 400 berbeci:

ttoq.jpg


Varianta 230 berbeci , mai multe topoare

omqt.jpg


In varianta cu multi berbeci, se pierd in plus 1200 locuri in ferma si mai multe resururse din fiecare categori :p

xxx a spus:
Si eu sunt de acord ca in acest moment al jocului este nevoie de maaaaxim 300(eu prefer 250) de ram-uri/full.

In acest moment mi se pare suficient sa ai 300 MA pentru ca sunt foarte,foarte buni impotriva arcasilor.

Sunt de acord ca este bine sa ai undeva la 6500-7000 de axe insa in acest stadiu al jocului ne bazam foarte mult pe farm si in acest moment prefer sa am 5500 de axe si aproape 3000 de LC sa pot farma cat mai mult.


Dacă vrei să dezvoltăm discuţia, contactează-mă pe privat.

La 2,3 ore pe zi, nu cred că ai de ales între defensivă şi ofensivă. Eşti din start defavorizat comparativ cu ultima generaţie de jucători, deci trebuie să te aperi.
 
Ultima editare:

DeletedUser35377

niciodata nu joci cu sat mixt.

ori joci pe 100% deff ,in cazul in care ai un coechipier care joaca pe atac si tu farmezi ce sparge el/sau farmezi doar barbare

ori joci 100% offensiv,ce necesita mult mai mult timp,dar cu care te dezvolti mult mai repede
 

quz0r

member
Scor reacție
144
De ce niciodată să nu joci mix? :) Crezi că dacă eşti multifuncţional pe primul sat, eşti dezavantajat?
 

DeletedUser

daca deviati discutia spre cel mai bun atac si cea mai buna aparare stiti bine ca asa ceva nu exista si depinde de configuratia agresorului sau a aparatorului . te poti apropia de ideal doar atuci cand spionezi si ai timp sa configurei trupele de atac in functie de ceea ce vezi la spionaj . la fel si pe aparare , cand afli configuratia agresorului iti poti schimba configuratia trupelor tale astfel incat sa ai pierderi cat mai mici si sa produci pierderi cat mai mari . despre asta putem discuta ( de fapt se discuta ) de ani de zile si nu s-a ajuns la un consens . pe o lume mai veche am putut sa imi configurez atacul in functie de ceea ce avea tinta in sat si cand au inceeput sa soseaca rapoartele am constatat ca timp de 3-4 zile cat am refacut eu configuratia si mi-au ajuns trupele la destinatie tinta mea nu schimbase nimic in sate :p

ca fapt divers :
si 3, fara legatura, arcasii calare sint o optiune buna, sau nu? altfel zis, apararea cu arcasi e raspindita, sau nu e?
am intalnit un inamic care se apara cu multi arcasi , la un moment dat avea 42000 arcasi intr-un sat ( nimic altceva langa ei ) . doar de amorul artei faceti o simulare contra a 55000 arcasi cu un atac format din 5600 topoare 3000 cav arc si 380 berbeci ( zid 20 religie noroc zero ) . rezultatul e mai jos :

Agresori: 0 0 5600 0 0 0 3000 0 380 0 0 0 0
Pierderi: 0 0 5600 0 0 0 2805 0 380 0 0 0 0

Apărător 0 0 0 55000 0 0 0 0 0 0 0 0
Pierderi: 0 0 0 55000 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Distrugere prin berbeci: Zidul a fost distrus de la nivelul 20 la nivelul 3


Q : pe mixt nu ai nici putere ofensiva nici defensiva . alegerea intre mixt si specializat ne apartine fiecaruia .
 

quz0r

member
Scor reacție
144
Nu , dar ai 2 opţiuni de dezvoltare. Dacă eşti activ alea 3,4 ore zilnic, eşti în avantaj.
Noi am probat chestia pe serverul Italian, acum de curând.
Am plecat din start cu sate mixte şi am forţat rivalii să ne dea back-time în blindaje.. poţi fi capabil să te aperi şi cu ofensiva, dar până într-un anumit punct. Când rămâi fără trupe, eşti la margine..că nu mai sunt alternative.

Un jucător care începe pe atac, trebuie să fie şi activ şi inteligent.

Cunosc jucători care încep ofensiv şi nu atacă nimic până când nu scot trenuleţul. Cunosc şi jucători care joacă mixt şi farmează la egal cu cei ofensivi, dar care au şi un avantaj atunci când sunt atacaţi.
Pe 31 am început mixt, am ţinut în sat 400 de def până când m-a atacat vecinul...i-am rupt un sfert din of, cu ce aveam eu şi garda..şi i-am dat back-time.

Adios.
 

DeletedUser6558

is cam baut deci osa fiu concis,

multumesc pt raspunsuri mai ales quz0r pt ca nu iti displac satele mixte. triburile in genere dau dismiss la ideea de sat mixt, sincer nu am jucat niciodata pe atac suta la suta pt ca sint prudent, si ceea ce voiam este sa aflu o metoda de a juca pe sat mixt. in continuare cred in ideea asta.



niciodata nu joci cu sat mixt.

quote... i know... THIS. atac pur.

daca deviati discutia spre cel mai bun atac si cea mai buna aparare stiti bine ca asa ceva nu exista si depinde de configuratia agresorului sau a aparatorului .

aleluia, despre asta vorbeam. in prima faza a lumii nu exista sate full, doar variante. in prima luna, cind nu exista sate full nci de atac nici de aparare nici mixte, paote nu asta ai vrut sa zici dar am preluat eu ideea, deci la inceput nu exista ideea de atac/aparare teoretic perfecta, doar variante... si intrebarea mea AR FI... merita sa marsez pe arcasi calare?

1 la 1 cav usoara cav arcasi. na... asa stiam eu.
 
Sus