ajutor incepatori

DeletedUser

Capitolul 1: Dezvoltarea initiala

La inceput ai o perioada de protectie, in functie de setarile serverului aceasta difera. Perioada de protectie pentru incepator este de 5 zile. In aceasta perioada nimeni nu poate sa te atace.

Cum lumea a avansat, satul are de la bun inceput un punctaj de 81, distribuit astfel:

Cladirea principala – nivel 1
Piata centrala – nivel 1
Taietori de lemne – nivel 8
Mina de argila – nivel 7
Mina de fier – nivel 4
Ferma – nivel 2
Magazia – nivel 2
Ascunzatoarea – nivel 2

Prima zi :

In primele 24 de ore de protectie, insistati numai pe productia de materie prima. Intrati cat mai des si ridicati nivelul la cele trei cladiri de productie astfel :
-mina de lemn si mina de argila la acelasi nivel
-mina de fier sa fie cu 2 nivele mai jos decat celelalte mine
Construiti statuia si recrutati un paladin.

A doua zi :

Ridicati Cladirea principala pana la nivelul 5, Cazarma la nivelul 1 si incepeti sa recrutati cativa lancieri. Insotiti de paladin incepeti sa jefuiti satele parasite din jur. Satele parasite si satele bonus sunt o sursa esentiala de materie prima !!!

A treia zi :

Ridicati fieraria la nivel 1 si recrutati si cativa spadasini. Trimitetii la jefuit impreuna cu lancierii. Cu cat numarul de lancieri se mareste impartiti-i “pe echipe” de cate 10 sau 15 in funcite de cati sunt. Atacati simultan mai multe sate parasite si o sa vedeti ca incepe deja magazia sa se umple. Incercati ca numarul de spadasini si numarul de lancieri recrutati sa fie echilibrat.
Ridicati ferma si magazia in functie de necesitate. Odata cu recrutarea de trupe numarul de muncitori prezenti in ferma se micsoreaza.

A patra zi :

Ridicati Fieraria la nivel 2 si cazarma la nivel 5. Cercetati luptatorii cu toporul. In functie de surplusul de materie prima nu neglijati nici celelate cladiri cum ar fi minele, zidul…!

A cincia zi :

Ridicati din nou minele,cel putin cate 1 nivel, farmati satele parasite apropiate si recrutati din nou luptatori cu toporul.

Daca planul de dezvoltare este urmarit indeaproape, nu veti avea probleme imediat dupa iesirea din protectie.

-a trecut deja o saptamana de cand aveti satul pe harta. Aveti in sat aproximativ 100 lancieri, 100 luptatori cu spada si 100 luptatori cu toporul.A venit momentul sa faceti pasul urmator – cavaleria.
-ridicati in paralel ferma si magazia in decursul unei zile, fara a mai face alte recrutari sau constructii. In ziua urmatoare, ridicati grajdul la nivel 3, cercetati cavaleria usoara iar de restul resurselor din acea zi recrutati topoare.
-urmeaza ziua cea mare, in care veti incepe recrutarea cavaleriei usoare.Incepeti ziua de dimineata cu farmarea satelor parasite cu lancierii si satele cu maxim 140 de puncte, care sunt iesite din protectia de incepator, cu luptatorii cu toporul. Incepeti recrutarea organizata – cavaleria usoara recrutati cate 10 odata iar luptatorii cu toporul cate 25 odata (chiar daca resursele v-ar permite 27, 30, 32 sau alte cifre intermediare).
-odata cu aparatia cavaleriei usoare in sat, trimiteti-o la jefuit. O sa observati ca aceasta transporta mult mai multa prada. Jefuiti cu ea satele mai indepartate, cavaleria este mult mai rapida pe camp, iar cu lancierii si spadasinii satele din apropiere.
-continuati cu ridicarea cladirii principale pana la nivelul 15, dupa care reveniti asupra minelor pana ajungeti cu ele la 20/18/18.
-in zilele ce urmeaza ridicati ferma, magazia si zidul(ultimul pana la nivelul 10). Continuati recrutarea bine calculata de luptatori cu toporul si cavalerie usoara. Ar trebui sa puteti incepe sa recrutati si cavalerie usoara cate 25/50 odata.
-urmeaza inca 2 zile dedicate minelor, in care tinta este nivelul 24. Pana in acest moment ar trebui sa fi dezvoltat o armata ofensiva de aproape 1.000 luptatori cu toporul si vreo 150 cavalerie usoara. Atacati sate de 250-300 puncte cu toate trupele de atac deodata, pentru a le curata de trupe cu pierderi minime. Nu neglijati nici recrutarea trupelor de aparare cum ar fi lancierii, spadasinii si arcasii !

Din acest moment dezvoltarea va decurge de la sine, ridicarea cladirii principale la nivel 20, targul la nivel 10, apoi minele la nivel 27, dupa care fieraria pana la nivel 20 si cladirile de recrutare – cazarma, grajdul (cat mai “sus”), de asemenea ferma si magazia in paralel, dupa necesitate.

Acesti pasi sunt orientatvi. Dezvoltarea satului depinde de abilitatile fiecarui jucator.




Va voi prezenta in continuare cum ar trebui sa arate satul tau in diferite momente :


Capitolul 2: Satul pina in 3000 puncte.

Plecam de la configuratia urmatoare :

Cladirea principala – level 5
Cazarma – level 1
Piata centrala – level 1
Târg – level 1
Taietori de lemne – level 17
Mina de argila – level 17
Mina de fier – level 17
Ferma – level 4
Magazie – level 14
Ascunzatoare – level 4
Zid – level 8

Intre 500-600 de puncte :

Inceteaza sa cresti in puncte, si treci sa-ti faci armata de aparare.

1) mareste cazarma la level 5 si ferma la level 6
2) construieste o fierarie
3) in fierarie sa faca Luptatori cu spadale
4a) recruteaza 400 de Luptatori cu spada si 400 de Lancieri (oameni cu ….)
4b) in timp ce faci recrutari mareste mareste cazarma la nivel 10 si ferma dupa nevoie

Cladirea principala – level 5
Cazarma – level 10
fierarie – level 1
Piata centrala – level 1
Târg – level 1
Taietori de lemne – level 17
Mina de argila – level 17
Mina de fier – level 17
Ferma – level 11
Magazie – level 14
Ascunzatoare – level 4
Zid – level 8

Intre 600-1000 de puncte:

Acum este timpul sa atacam alte sate.Ca sa facem lucrul asta avem nevoie de cavalerie usoara. construieste in ordinea urmatoare.

1) argila si lemne la level 20
2) fier si magazie la level 18
3) fa-ti oameni pana ajungi la 1500
4) cladirea principala level 5 si fierarie level 5
5) construieste grajduri si crestele la level 3
6) in fierarie da-i sa faca spioni si cavalerie usoara
7) fa-ti 100 de spioni si incepe sa ataci orasele din jurul tau cel mult 3 deodata cu maxim 20 de spioni ca sa lasi 40 acasa. Memoreaza satele cu resurse multe si cele cu putina aparare pt a fii atacate.
fa-ti 35 oameni cavalerie usoara si incepe sa ataci cu toti 35 deodata
9) cu resursele care le furi fa mai multa cavalerie usoara
10) din resursele propii zidul fa-l la level 15

La 1000 de puncte orasul tau trebuie sa arate astfel:

cladire principala – level 10
cazarma – level 10
grajd – level 3
fieararie – level 5
targ – level 1
taietori de lemne – level 20
mina de argila – level 20
mina de fier – level 18
ferma – level 16
magazie – level 18
ascunzatoare – level 4
zid – level 15


1000-2000 puncte:

In acest stagiu ne pregatim de razboi. Ridicam resursele pana cand avem un venit stabil. Ar trebui asa:

1) cladirea principala sa fie level 20
2) targul la level 10
3) lemnele si argila la level 24
4) fierul la level 22
5) aveti grija ca sa aveti in jur de 1400 de oameni cu Luptatori cu spada si 1400 de oameni cu Lancieri, incepand sa faceti la inceput Lancierile pt ca sa ramana fier pt Luptatori cu spada
6) si sa ai grija sa ai in jur de 500 spioni

la 2000 de puncte satul tau trebuie sa arate asa:

cladirea principala – level 20
cazarma – level 10
grajdul – level 3
fierarie – level 5
targ – level 10
taietori de lemne – level 24
mina de argila – level 24
mina de fier – level 22
ferma – level 22
magazie – level 18
ascunzatoare – level 4
zid – level 15

2000-3000 puncte:

Acesta este sfarsitul stagiului de crestere pt primul oras. Cel mai important e sa construiti fieraria.
1) fa mina de fier la level 24
2) faceti magazia la level 20
3) faceti cel putin 500 de oameni cu axe
4) faceti fieraria la level 20
5) aveti grija sa aveti in jur de 350 cavalerie usoara
6) aveti grija sa aveti in jur de 200 spioni
7) urcati pana la 2000 de oameni cu Luptatori cu spada si 2000 de oameni cu Lancieri

satul ar trebui sa arate cam asa :

cladirea principala – level 20
cazarma – level 10
grajd – level 10
fierarie – level 20
targ – level 12
taietori de lemne – level 24
mina de argila – level 24
mina de fier – level 24
ferma – level 22
magazie – level 20
ascunzatoare – level 4
zid – level 15

3000 puncte +

Acum este timpul sa construim atelierul sa facem cel putin 100 de berbeci si o generatie de nobili. Ne indreptam catre prima inobilare!




Capitolul 3 : Momentul primei innobilari


Ca sa cucerim un sat avem nevoie de o unitate speciala numita “NOBIL”

Pentru a putea produce aceasta unitate avem nevoie de cladirea “curte nobila”
In aceasta cladire cumparam niste monezi-taleri, necesari pentru a recruta un nobil.
Numarul de taleri necesari pt a recruta un nobil difera in functie de nr de sate pe care le aveti. Cu cat aveti mai multe sate cu atat sunt necesari mai multi taleri
Calculul de taleri necesari pt a recruta un nobil este urmatorul :

pt satu nr 1 = 1 taler
pt satu nr 2 = 1 taler(pe care lai cumparat deja) + 2 = 3
pt satu nr 3 = 3 taleri(pe care i-ai cumparat deja) + 3 = 6
pt satu nr 4 = 6 taleri(pe care i-ai cumparat deja) + 4 = 10
………………

La inceput satul atacat are o loialitate de 100% fata de propietarul lui. Nobilul nu face altceva decat sa scada loialitatea satului respectiv cu un numar ales aleatoriu intre 25-35%, din acest motiv atacurile cu nobil trebuiesc date in mod repetat pana cand loialitatea satului respectiv devine ZERO sau scade sub ZERO.

Nobilul este o unitate de atac foarte slaba, asadar nu trebuie trimis niciodata
singur, deoarece moare repede!

Avem deja 1 nobil si vrem sa inobilam un sat !

Acest moment trebuie intarziat pentru a avea o actiune de innobilare cat mai usoara si cat mai reusita. In momentul in care veti atenta prima innobilare ar trebui sa aveti satul cam asa:

Cladirea principala – nivel 20
Piata centrala – nivel 1
cazarma – nivel 18
Grajd – nivel 10
Atelier – nivel 2
Fierarie – nivel 20
Curte de nobili – nivel 1
Taietori de lemne – nivel 28
Mina de argila – nivel 28
Mina de fier – nivel 28
Ferma – nivel 30
Magazie – nivel 26
Zid – nivel 20

Armata din sat:1.000 lancieri, 1.000 luptatori cu spada, 5.000 luptatori cu toporul, 1.000 arcasi, 1500 cavalerie usoara, 500 arcasi calareti, 120 berbeci.

Bateti 3 taleri si recrutati 2 nobili inainte de a incepe atacurile.
Atacurile vor fi date adversarului, astfel:

Atacul 1 curatare: 5.ooo luptatori cu toporul, 1.500 cavalerie usoara, 500 arcasi calareti, 100 berbeci
Atacul 2 fake: 50 lancieri, 1 berbec
Atacul 3 fake: 50 lancieri, 1 berbec
Atacul 4 fake: 50 lancieri, 1 berbec
Atacul 5 fake: 50 lancieri, 1 berbec

In urma acestor atacuri veti primi rapoarte si veti afla daca respectivul a incercat sa fenteze sau nu atacurile.

1.In cazul in care a fentat atacurile.

Problema se complica, inseamna ca adversarul este on-line si va observa atacurile facute de voi cu nobili.
O strategie de derutare a adversarului ar fi aceasta :

-trimiteti din nou atacul de curatare, de data aceasta precedat de 2 fake-uri date de colegii din jur, fara berbeci!
Imediat dupa acel atac de curatare, va mai ajunge un fake al vostru si un atac de curatare al unui coleg din apropiere.
Trimiteti si nobilii sa ajunga la 10 minute dupa ultimul atac fake sau real, pe rand, cu cate 500 luptatori cu spada. Intre atacurile celor doi nobili trebuie sa fie o distanta de 2 minute. Fiecare atac cu nobil sa fie urmat de un fake cu berbec ( luati in calcul ordinea sosirii in satul respectiv, nu ordinea plecarii din satul vostru). In momentul in care nobilii se intorc in sat veti avea si armata de atac in sat. trimiteti-o inca odata, toata, insotita de un nobil, iar celalalt nobil cu 500 de luptatori cu toporul(care nu ii trimiteti la insotirea primului nobil). Intre cele doua atacuri sa mai fie un fake cu berbec, iar dupa ele sa ajunga toate trupele voastre de defensiva din primul sat ca sprijin in satul atacat.

2.In cazul in care nu a fentat

Problema e simpla, impartiti armata de atac in 2 si trimiteti-o esalonata, cu cate un nobil.Repetati atacurile pana cand adeziunea satului scade sub 0%.

Capitolul 4 : Organizarea satelor
Acum avem deja 2 sau mai multe sate.
Foarte important este organizarea acestora.

Din punct de vedere militar din acest moment satele trebuiesc impartite pe “grupe”.

grupa 1 – sate de aparare. sate in care vor exista numai trupe de aparare.
grupa 2 – sate de atac. sate in care vor exista numai trupe de atac.

Raportul dintre grupe trebuie sa fie de minim 1:1
Ideal este 2:1 sau si mai mult, adica 2 sate de aparare / 1 sat de atac

Avem si o configuratie a unui astfel de sat considerat ca fiind satul “target”.
Arata asa:

Cladirea principala – nivel 20
Cazarma – nivel 25
Grajd – nivel 20
Atelier – nivel 5
Fierarie – nivel 20
Curtea de Nobili – nivel 1
Piata centrala – nivel 1
targ – nivel 20
Taietori de lemne – nivel 30
Mina de argila – nivel 30
Mina de fier – nivel 30
Ferma – nivel 30
Magazia – nivel 30
Ascunzatoarea – nivel 0 (o demolati)
Zidul – nivel 20

Impartirea trupelor pe cele 2 categorii de sate

Cateva configuratii ale satelor de atac :

1.

54 lancieri (pt fake)
6000 topoare
2000 cavalerie usoara
1000 cai arcasi
240 berbeci
10 catapulte
4 nobili

2.

54 Lancieri
7.200 Luptatori cu toporul
1.000 Cavalerie usoara
1.500 Arcasi calareti
300 berbeci
10 catapulte
4 Nobili

lancierii folosesc pt a da atacuri “fake” si vor fi insotiti de cativa berbeci sau catapulte.

Cateva configuratii ale satelor de aparare :

1.

7.000 Lancieri
7.000 Luptatori cu spada
6.000 arcasi
50 berbeci
4 nobili
21 Cavalerie usoara

2.

10.000 luptatori cu spada
10.000 arcasi
50 berbeci
4 nobili
21 cavalerie usoara

Cavaleria usoara si berbecii vor folosi la fake-uri. Nobilii la “trenulet”.
Se presupune ca deja aveti mai multe sate grupate astfel. Metoda de inobilare in aceasta situatie va fi urmatoarea :

1. cateva atacuri de curatare date de pe satele voastre de atac.
2. 4 atacuri cu 4 nobili date de pe un sat de aparare. in primele 3 atacuri nobilii vor fi insotiti de trupe minime, iar in ultimu atac nobilul va fi insotit de un nr mai mare de trupe de aparare deoarece dupa ce satul este inobilat trupele cu care a fost atacat ramane in satul respectiv, astfel satul respectiv va fi aparat inca din momentul in care este cucerit.

Capitolul 5 : Cum sa construiesti eficient
Cum sa construiesti cel mai eficient

In continuare va vom prezenta anumite niveluri ale cladirilor considerate ca fiind cele mai eficiente pt o dezvoltare economica si militara buna.
Aceste niveluri sunt considerate “suficiente” si “indeajuns” pentru a atinge o faza a dezvoltarii destul de importanta, dezvoltarea maxima a cladirilor ramane la aprecierea fiecaruia in functie de stadiul de joc in care se afla sau de pretentiile fiecaruia…!!! Daca pentru inceput veti atinge aceste niveluri puteti considera ca dispuneti de un avantaj economic si militar foarte bun, avantaj care va permite sa va ganditi la extindere prin cucerirea altor sate, continuarea dezvoltarii cladirilor ramane la aprecierea fiecaruia in functie de importanta pe care o are acel nivel in plus al cladirii respective…!

De ce nu se doreste dezvoltarea maxima a cladirilor ?
Sunt 3 motive :

1 – uneori acest nivel maxim presupune foarte multi muncitori asta inseamna ca numarul armatei va fi redus.
2 – costurile foarte mari.
3 – se pierde mult timp… in anumite cazuri se pierd zile….!!!

Cladirea principala

Nivel 20 muncitori 99 timp 38%
nivel 30 muncitori 475 timp 23%

Pentru a construi aproximativ cu 60% mai repede platesti o suma uriasa de resurse,astepti cel putin 3 zile pana este gata si ocupi 475-99=376 populatie.Deoarece este o limita de nivel la celelalte cladiri,vei ajunge la ea destul de repede,si nu ai nevoie de acel 60%.Asa ca ramai la nivelul 20,va salva multa populatie

Cazarma

Nivelul 25 muncitori 303 timp 16% (nivelul maxim)

Vei vrea sa construiesti topoare in satele ofensive cat de repede posibil si sulite si sabii in satele defensive cat de repede posibil asa ca nu poti ocoli nivelul 25 la cazarma.

Grajd

Nivelul 20 muncitori 158 timp 21% (nivelul maxim)

Grajdul la nivelul 20 foloseste doar 158 populatie si este foarte folositor in satele de atac. Tu poate ai vrea sa ai grajdul la nivelul 20 si in satele de aparare,ca sa poti schimba rapid de la trupe defensive la trupe ofensive ori sa construiesti cavalerie grea.Cum incepi sa construiesti non-stop defensiva vei avea cazarma muncind toata ziua,iar grajdul are foarte putin de facut.Construiesti spioni foarte repede si sunt foarte ieftini,asa ca ai putea lua in considerare sa construiesti cavalerie grea,nu ca defensiva primara,ci ca sprijin rapid unde este nevoie.

Atelier

Nivelul 2 muncitori 9 timp 59% Nivelul maxim 15
Nivelul 10 muncitori 33 timp 37%

Aceasta este de cele mai multe ori dupa gustul personal.Eu construiesc nivelul 10 in satele ofensive pentru a obtine rapid berbeci si catapulte iar in satele defensive nivelul 2.La nivelul 2 construiesc doar 2,3 catapulte pentru fake-uri.(atacuri fantoma)

Fierarie

Nivelul 20 muncitori 395 timp 15%

Fara discutii.Este necesar pentru a putea construi Curte nobila

Curte nobila

Fara discutii.Fara ea nu poti crea generatie de nobili necesara pt a cucerii alte sate.

Targ

Nivelul 10 muncitori 82 obti 10 negustori
Nivelul 16 muncitori 211 obti 46 negustori
Nivelul 20 muncitori 395 obti 110 negustori
Nivelul 25 muncitori 866 obti 235 negustori

Uite o cladire care ma tot enerveaza. Tie chiar iti “trebuie” nivelul 10 pentru a putea construi Curte nobila.Poate ai vrea nivelul 16 care poate transporta maxim 3 pachete de resurse de Curte nobila care au nevoie de 15 negustori pe pachet.Dar mai tarziu in joc cand ferma este plina si nu mai poti recruta armata este bine sa il ai la nivelul 20 ca sa poti trimite toate resursele unde este nevoie.Din nou depinde de gustul fiecaruia si de situatia in care se afla.Daca toate satele sunt aproape unul de altul poti sa faci acelasi lucru cu un targ cu un nivel mai jos.

Mine

Taietorii de lemne, mina de argila, mina de fier

Nivelul 30 muncitori 326 obti 3840 resurse pe ora
Nivelul 30 muncitori 447 obti 3840 resurse pe ora
Nivelul 30 muncitori 949 obti 3840 resurse pe ora

Aici depinde de gustul personal.Am observat ca nu trebuie sa ma bazez tot timpul pe resursele pe care le obtin din mine; obtin intr-o ora daca trimit la furat mult mai multe resurse… mai tarziu cand vei avea cavalerie imi vei confirma acest lucru. Este indicat sa le dezvolti pana la nivelul 21,22 in functie de cerinta iar dupa ce esti un pic mai “eliberat” cu constructiia celorlalte cladiri este bine sa atingi nivelul maxim

Ferma

Nivelul 30 muncitori 0 capacitate 24000 locuitori

Va dati seama ca nu costa populatie,ci produce.Nivelul 30 in toate satele fara exceptii.

Magazie

Level 25 muncitori 0 capacitate 142373
Level 30 muncitori 0 capacitate 400000

Poate ai vrea sa o tii la nivelul 25,pentru ca asa ai avea mai putine,si asa moralul va fi mai mare,dar in timp ce nu ocupa populatie multi jucatori o cresc la nivelul 30

Ascunzatoare

Nivelul 1 muncitori 2 ascunde 150 resurse
Nivelul 10 muncitori 8 ascunde 2000 resurse

Aceasta este buna pentru a enerva atacatorii la inceput,dar ajuta la sfarsitul jocului cand piata centrala este distrusa si trebuie sa o inlocuiesti ar trebui sa ai cel putin nivelul 1.Nivelul 10 este cam nefolositor,dar ocupa doar 6 populatie,asa ca decide singur.

Zid

Nivelul 20 muncitori 99 207% defense bonus

Un defense bonus masiv si mareste defensiva satelor cu o fixa(dar cam joasa valoare),In asa fel ca trupele atacatoare sa primeasca damage chiar daca nu ai trupe defensive.Fara discutii.Nivelul 20.

Satul target este configuratia ideala de sat, la care va trebui sa ajungeti cu toate satele. Arata asa:

Cladirea principala – nivel 20
Cazarma – nivel 25
Grajd – nivel 20
Atelier – nivel 5
Fierarie – nivel 20
Curtea de Nobili – nivel 1
Piata centrala – nivel 1
targ – nivel 20
Taietori de lemne – nivel 30
Mina de argila – nivel 30
Mina de fier – nivel 30
Ferma – nivel 30
Magazia – nivel 30
Ascunzatoarea – nivel 0 (o demolati)
Zidul – nivel 20

Acest sat are 9711 puncte, 3266 de muncitori si 20.734 populatie pentru armata
Castus în data de 04.12.2010 la ora 21:23
Castus în data de 04.12.2010 la ora 21:23
~LANCIER:
->bun in aparare contra cavalerie
->slab in atac (nerecomandabili sub nici o forma)
->slabiciune:luptatori cu toporul


~LUPTATOR CU SABIA:
->bun in aparare contra alta infanterie.
->slab in atac(nerecomandabili sub nici o forma)
->slabiciune:cavalerie usoara,cavalerie grea.


~LUPTATOR CU TOPORUL:
->foarte prost in aparare (nerecomandabili sub nici o forma)
->extrem de bun in atac contra alta infanterie
->bun in atac contra arcasi calare
->prost in atac contra cavalerie grea
->slabiciune :arcasi,cavalerie grea,cavalerie usoara


~ARCASI:
->foarte buni in aparare contra: orice infantrie
->buni in aparare contra: Cavalerie Usoara.
->prosti in atac :(nerecomandabili in atac)
->slabiciune: semnificativa la Arcasi Calare


~SPIONI:
-> unitate cu valore combativa 0 nu se pune atacul spionilor ,singuri care pot omori spioni sunt alti spioni si asta dupa calcularea valorii defensive a zidului


~CAVALERIE USOARA:
->prost in aparare
->foarte bun in atac contra infanterie si cavalerie(exceptie facand Lancierii)
->slabiciune :(Notabila contra Lancieri)


~ARCASI CALARE:
->prost in aparare(nerecomandabili sub nici o forma in aparare)
->buni in atac contra infanterie(exceptie la luptatori cu sabia) si alta cavalerie(exceptie facand cavaleria grea)
->foarte buni in atac contra arcasi
->slabiciune:lupatator cu sabia


~CAVALERIE GREA:
->foarte buni in aparare (indiferent de armata atacatorului)
->slabiciune: medie la Lancieri spre deosebire de celelate unitati de cavalerie.
->slabiciune in aparare impotriva cavaleriei usoare


~BERBECI:
->unitati auxiliare create pentru a reduce nivelul zidurilor ; au aparare relativ asemanatore cu a Lancierilor nu trebuiesc trimisi niciodata neinsotiti de o armata


~CATAPULTA:
->unitati auxiliare create pentru a reduce nivelul cladirilor atacate ; in special se ataca piata centrala, ferma, fieraria.De asemenea trebuiesc insotie de trupe.
->se folosesc cel mai adesea pt fake-uri de pe satele defensive
 
Sus