Clarificarea intențiilor noastre!

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

carmi

Community Manager
Membru personal
Scor reacție
103
Dragi jucători,

Se pare că în ultima vreme au existat foarte multe speculaţii în privinţa motivelor din spatele schimbărilor recent implementate la nivel de joc, motiv pentru care, ne-am decis să clarificăm intenţiile noastre în speranţa de a le face mai uşor de înţeles.

Poziţia noastră cu privire la diferite aspecte

Extenuarea

Extenuarea nu ar trebui să fie o cale de a dezechilibra relaţia dintre atacator şi apărator. A determina pe cineva să renunţe doar pentru că nu doreşte să petreacă ore întregi apărându-se de fake-urile celorlalţi, nu reprezintă concepţia noastră despre cum ar trebui jucat acest joc. Dacă persoana respectivă doreşte să petreacă suficient timp pentru a se apăra cât mai bine posibil, este o altă discuţie, dar o soluţie de bază, convenabilă pentru toţi, ar trebui să existe. Momentan, căutam metode noi pentru ca razboaiele ce au loc la un nivel mai avansat al jocului să fie mai puţin epuizante.


Vechi nu înseamnă neapărat şi bun

Foarte multe aspecte legate de joc sunt logice şi simple pentru jucătorii vechi însă nu sunt la fel de clare şi pentru cei noi. Nu există niciun motiv pentru care aceştia ar trebui să se chinuie să le înţeleagă doar pentru că noi înşine am facut acest lucru la început.
Întelegem faptul că sunteţi obişnuiţi cu anumite lucruri (şi noi suntem!) dar asta nu înseamnă că sunt cele mai bune sau cel mai uşor de înţeles. Vă vom oferi mai multe detalii în această privinţă în continuare.

Scripturi şi alte tool-uri externe

Este îmbucurător faptul că numeroşi jucători, bine pregătiţi din punct de vedere tehnic, îşi folosesc abilităţile în vederea realizării sau customizării unor scripturi sau tool-uri pe care le pun la dispoziţia celorlalţi jucători.
În timp ce aceste tool-uri oferă îmbunătăţiri pentru anumiţi jucători, considerăm că jocul ar trebui să poată fi jucat şi fără aceste surse externe. Suntem convinşi de acest lucru pornind de la mai multe premise:


  1. Mai devreme sau mai tarziu nu vor mai fi funcţionale, în principal din cauza modului de interacţiune cu jocul. Încercăm să evităm astfel de aspecte atunci când este posibil iar autorii de scripturi îşi actualizează permanent tool-urile în vederea asigurării compatibilităţii, însă, cu toate acestea, deseori este o luptă pierdută. Având în vedere faptul că schimbăm constant diferite părţi ale jocului, scripturile vor trebui actualizate mai devreme sau mai târziu. Acest lucru are un impact negativ asupra tuturor celor implicaţi: autorii de scripturi trebuie să le actualizeze, jucătorii trebuie să facă rost de noile versiuni iar cei mai mulţi dintre aceştia vor fi supăraţi considerându-ne direct responsabili prin faptul că update-urile sunt de vină pentru nefuncţionarea scripturilor.
  2. Configurarea unui tool poate fi uneori un proces complicat şi nu ceva uşor de înţeles de către toţi jucătorii.
  3. Tool-urile sunt deseori accesibile doar de către anumite cercuri de jucători. Dacă se întâmplă să ai un coleg de trib cu experiență tehnică, te poți considera un norocos. Cei mai mulți jucători însă, nu sunt. Mai mult decât atât, sunt foarte mulți jucători ce nu sunt nici măcar conștienți de existența acestor scripturi.
  4. Anumite tool-uri pot prezenta riscuri în ceea ce privește securitatea contului. Când rulezi un script la nivelul contului tău, îi acorzi autorului acestuia mână liberă pentru a realiza ce schimbări dorește, tot ce aveți este cuvântul unei persoane conform căreia acel tool execută doar anumite acțiuni. Este nevoie doar de o persoană rău-intenționată pentru a vă strica jocul.

Pornind de la aceste considerente, am incercat în ultima vreme să rezolvam aceste posibile probleme prin integrarea celor mai populare și utile functionalități direct la nivel de joc: astfel putem vorbi de o sporire a securității, accesibilității, utilizabilității și a gradului de încredere.

Câteva modificări incerte


Având în vedere cele relatate mai devreme, vă prezentăm o parte din schimbările implementate în ultimile luni și care nu au fost întâmpinate confom așteptărilor ci cu un grad de neîncredere.


Mutarea butonului "Hartă"

ddd5e62bb9b9e3e2.png



Butonul pentru hartă era amplasat lângă opțiunea de tip link către satul curent, un pic mai jos de meniul principal. A fost acolo încă de la începuturile jocului Triburile. În mod normal, atunci când am mutat această opțiune, a fost nevoie de o anumită perioadă de timp pentru ca jucătorii să se obișnuiască. Prin urmare, de ce am făcut această schimbare?
Am observat că foarte multe persoane întâmpinau dificultăți în găsirea opțiunii pentru accesarea hărții. Mutarea acesteia a devenit incomodă întrucât eram familiarizați cu locația acesteia din cauza frecvenței de accesare și a obișnuinței.
Jucătorii ce nu sunt familiarizați cu Triburile nu beneficiază de avantajul de a cunoaște unde este amplasată o anumită opțiune – tot ce au este reprezentat de așteptările lor. Acestea s-au dovedit a fi caracterizate de un caracter logic: toate opțiunile importante ale jocului sunt accesate din meniul principal , ca atare, dacă sunt interesați de accesarea hărții, meniul principal este locul unde trebuie să caute.

Nicio zonă importantă a jocului nu va fi considerată doar o porțiune de re-colorat la nivel de text. Am mutat hartă în meniul principal astfel încât navigarea generală la nivelul jocului să fie mult mai intuitivă.
De altfel, presupunerea că meniul principal este un element important pentru toți, ne-a determinat în update-ul 8.22 să modificăm opțiunea ‘Privire generală’ astfel încât să vă conducă direct către sat în condițiile în care dețineți doar 1 (și nu aveți cont premium activ). Am observat că noii jucători dau în general click pe aceasta atunci când încearcă să ajungă la satul deținut.

Modificările de la nivelul pieței centrale

Am modificat sistemul de căutare de la nivelul pieței centrale dat fiind faptul că “x” și “y” sunt concepte necunoscute pentru mulți jucători iar coordonatele nu sunt ușor de reamintit. Am combinat această opțiune cu posibilitatea de vizualizare a informațiilor cu privire la țintă dinainte de a ajunge în ecranul de confirmare a comenzii – o modificare ce am considerat de multă vreme că lipsea. Căutarea de coordonate este utilă în general în partea de început a jocului, din acest motiv, am păstrat sistemul de coordonate-țintă pentru jucătorii ce doresc o precizie bună sau pentru cei ce folosesc scripturi.

Priorități

Deci, de ce majoritatea schimbărilor par a fi orientate către jucătorii noi? Acestea se datorează faptului că ne intereseaza foarte mult noii jucători dar și pe voi ar trebui să vă intereseze!

Voi: jucătorii, sunteți cea mai importantă parte a unui joc online de tip multiplayer. Fără voi, nu ar exista Triburile. Este un adevăr, chiar dacă neplăcut, faptul că nimeni nu va juca un anumit joc pentru totdeauna. Fără un flux continuu de noi jucători care să afle despre acesta și să se bucure de joc la fel cum ați făcut-o și voi, în viitor nu ar mai exista Triburile. Multe dintre schimbările de care am menționat mai devreme au fost întreprinse cu scopul ca integrarea noilor jucători la nivelul jocului să fie o experiență mai bună, determinând creșterea posibilității ca aceștia să rămână mai mult la acest joc și să devină membri ai comunității Triburile.

Aceste aspecte nu înseamnă că jucătorii vechi nu sunt importanți, chiar din contră. Orice categorie de jucători este importantă pentru Triburile: prieteni, colegi de trib, inamici sau ținte – toți contribuie la realizarea unei comunități puternice pentru unul dintre cele mai vechi jocuri online de tip browser games. Deși poate că nu este de cele mai multe ori evident, citim întotdeauna feedback-urile oferite de voi pe forum sau în tickete. Una dintre cele mai importante activități desfășurate de managerul de proiect al fiecărei comunități este de a ne ține la curent cu ceea ce gândiți, doriți sau aveți nevoie.

Totuși, luarea în considerare doar a acestor feedback-uri nu este modul nostru de a lua decizii. O varietate de factori intervin în acest proces decizional. Câteva exemple: feedback-ul primit din partea comunităților, cât de ușor sunt folosite anumite facilități, securitate, performanță, experiența asimilată în diverse situații, impactul la nivelul premiumului folosit, gradul de satisfacție al jucătorilor dar totodata și ceea ce ne spun cifrele cu privire la cât de mult sunt folosite anumite opțiuni.

Încercăm să facem tot ce putem pentru a utiliza toate informațiile de care dispunem pentru a decide ceea ce este mai bine pentru Triburile, la nivel general: ca un joc, o afacere și o comunitate. Suntem conștienți că astfel de aspecte nu sunt întotdeauna clare precum ar trebui să fie, motiv pentru care, vom continua să fim mai deschiși cu privire la motivele, țelurile și celelalte considerante ce au stat la baza anumitor decizii.

Sperăm că explicațiile noastre v-au lămurit în privința diferitelor decizii luate și vă mulțumim că ați citit până la sfârșit. Vă rugăm să ne spuneți în continuare ceea ce gândiți, atât părțile pozitive cât și cele negative!

Link către thread-ul de discuții.

Echipa de development Triburile
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Sus