Concurs: Acceptă provocarea !

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90

Cât de bine cunoşti acest joc? Îţi sunt familiare toate conceptele, setările şi dedesubturile acestuia?​


ConcursPic.png




Echipa Triburile te invită să ne accepţi provocarea şi să participi la concurs!


Despre ce este vorba?


Timp de 3 zile, seara, la ora 18:00 vom posta pe forumul extern în cadrul acestui topic, câte un set de 10 întrebări legate de "Triburile".

Urmăreşte anunţurile noastre şi încearcă să răspunzi corect la cât mai multe astfel de întrebări şi probleme. Vei avea la dispoziţie doar 6 ore pentru a ne trimite lista de răspunsuri în vederea înscrierii!

Fiecare întrebare va fi notată cu câte 1 punct.

Jucătorii ce acumulează cele mai multe puncte la finalul celor 3 zile vor fi premiaţi!​


Aspecte organizatorice:


Set întrebări 1:
Joi, 4 decembrie - între orele 18:00 şi 24:00
Set întrebări 2: Vineri, 5 decembrie - între orele 18:00 şi 24:00
Set întrebări 3: Sambata, 6 decembrie - între orele 18:00 şi 24:00


Pentru a răspunde la cele 10 întrebări, puteţi consulta orice referinţă doriţi (forum extern, wiki ş.a.m.d.). Înainte de expirarea perioadei de înscriere (între orele 19:00 şi 24:00), trimiteţi un mesaj către mythra
cu titlul "Concurs" şi care să conţină lista de răspunsuri.

Nu este obligatoriu să răspundeţi la toate cele 10 întrebări şi nici la toate cele 3 seturi.​


Premii:


Loc 1: 300 pp
Loc 2: 200 pp
Loc 3: 100 pp

seperator.gif


Thread de discuții
 
Ultima editare:

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Set întrebări 1:


Partea I: o singură opţiune este corectă


1. În ceea ce priveşte preînregistrarea, este adevărată afirmaţia:

a. Jucătorul A îl invită pe jucătorul B. Jucătorul B acceptă invitaţia dar A e într-un trib şi B în altul. Poziţia pe hartă este aleatoare. Fiind în triburi diferite, nu se ţine cont de invitaţia acceptată.
b. Jucătorul C primeşte invitaţie de la jucătorul A şi o acceptă. C nu intră în niciun trib, A este într-un trib. C nu va fi poziţionat în apropiere de cel de la care a acceptat invitaţia având în vedere că nu sunt în acelaşi trib.
c. Jucătorul D primeşte invitaţie de la jucătorul A. D nu acceptă invitaţia dar intră în acelaşi trib. D nu este poziţionat în zona tribului având în vedere că nu a acceptat invitaţia.

2. Asignând un steag de noroc 15%, acesta va influenţa norocul generat în bătălii astfel:

a. Va avea, în mod aleator, o valoare cuprinsă în intervalul [-10%, 10%]
b. Va avea, în mod aleator, o valoare cuprinsă în intervalul [-15%, 15%]
c. Va fi egal cu 15%

3. Termenul de dodge se referă la:

a. Acţiunea prin care un jucator trimite trupe pentru a obţine resurse dintr-un sat, indiferent dacă satul este ocupat sau nu;
b. Tehnică de joc prin care un jucator care consideră că nu poate înfrunta un atac trimite toate trupele din sat chiar înainte de sosirea lui;
c. Tehnică prin care jucătorii cu experienţă programează trimiterea trupelor defensive propii în satele atacate, în scopul apărării acestora, între nobili sau după atacul de curăţare.

4. Dacă atacaţi un sat aflat în afara razei bisericii, trupele vor fi:

a. Credincioase, deoarece satul atacat nu este în raza de influenţă a unei biserici;
b. Credincioase, numai dacă ele pleacă dintr-un sat aflat în raza de influenţă a unei biserici ;
c. Necredincioase, deoarece sunt în atac şi nu în apărare.

5. Pe un server cu o limita de fake activa si egala cu 1%, de pe un sat de 8000 puncte, trebuie sa trimiteti minim:

a. 100 unitati;
b. 80 unitati;
c. o unitate.

6. Pe o lume unde Curtea Nobilă este pe 3 nivele, câţi nobili se pot face pe primul sat?

1. Numai 3 nobili (indiferent dacă este cu limită de 3 nobili pe sat sau pe pachete);
2. Dacă depunem pachetele necesare putem face mai mulţi (Curte pe pachete) şi doar 3 (Curte cu maxim 3 nobili pe sat);
3. Numai 1 nobil.

7. Pe un server cu un sistem de spionaj de tip 3, activ, spionii văd doar clădirile în condiţiile în care supravieţuiesc:

a. Peste 90%;
b. Între 70% şi 90%;
c. Sub 70%.


Partea II: calcule matematice


8. Care sunt costurile asociate unui taler (exprimat în număr resurse de lemn, argilă şi fier) pe un server cu un factor redus al acestora, egal cu 0.6 ?

9. Care este cantitatea de resurse ce poate fi jefuită de un jucător, pe un anumit server, dacă sunt întrunite simultan, următoarele:

- setarea "pradă limitată" activă
- numărul de zile pe server al acestuia: 65
- numărul de sate deţinut de acesta: 2
- prag resurse: 5000

10. Care va fi producţia pe oră a unei mine de argilă dacă sunt întrunite simultan condiţiile:

- viteză server: 2
- nivel mină argilă: 10
- producţie resurse 20%/oră: activă
- steag bonus resurse: 12% asignat pe sat




Pentru înscriere, trimiteți un mesaj către mine (mythra) cu titlul Concurs și care să conțină lista de răspunsuri pentru întrebările/problemele de mai sus. Vă rog să precizați numărul întrebării înaintea răspunsului efectiv (exemplu: 1: x , 2: y etc). Pentru primele 7 întrebări, un singur răspuns este corect, ca atare, va trebui să precizați doar litera corespunzătoare acestuia. Ultimile 3 implică realizarea unui calcul matematic. Va trebui să precizați în dreptul acestora doar rezultatul final obținut.



!!! Atenție: perioada de înscriere se termină la ora 24:00. După această oră, voi afișa răspunsurile corecte și rezultatele celor înscriși.
 

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Răspunsuri corecte:

1. A
2. A
3. B
4. B
5. B
6. 1 (sau A, daca ati facut echivalarea 1=a, 2=b, 3=c)
7. B
8. 16800 lemn, 18000 argila, 15000 fier

costuri_baza = 28000 lemn, 30000 argila, 25000 fier
cost_final = cost_baza * factor

lemn: 28000 * 0.6 =16800
argila: 30000 * 0.6 = 18000
fier: 25000 * 0.6 = 15000

9. 335.000

(nr_sate+nr_zile) * prag = (2+65) * 5000 = 335.000

10. 309

normal, in algoritm, la nivel de cod, se foloseste formula:

productie/ora = 30 * 1.163118^([nivel_cladire]-1) *viteza_server * (1+Σbonus(i))
productie/ora = 30 * 1.163118^(10-1) * 2 * (1+0.2+0.12) = 308.559 => 309, se rotunjeste in plus la nivel de joc

sau, daca luati altfel:

productia de baza a unei mine de nivel 10, pe un server cu viteza 2 = 234
bonus 20% = 46.8 (la afisare, se rotunjeste la 47) => 47
bonus 12% = 28.08 (la afisare, se rotunjeste la 28) => 28
-----
final = 309

observatii:
- pe joc, la afisare, din cauza rotunjirilor, rezultatele partiale adunate si rezultatul final al productiei, poate diferi cu o unitate (-1 la cea reala); cand se aplica formula mentionata de mine, se obtine valoarea efectiva/reala a productiei per ora
- bonusul obtinut de fiecare efect activ se rapoarteaza/calculeaza la productia de baza si nu la cea obtinuta prin adunarea unui bonus aplicat deja.

Mâine, la ora 18:00 voi afişa setul 2 de întrebări. Vă reamintesc faptul că premiile se dau în funcţie de punctajul acumulat la finalul celor 3 seturi de întrebări (bineînţeles, participarea la toate nu este obligatorie, însă vă scad şansele de a acumula un punctaj mai mare comparativ cu alţi jucători ce se înscriu la toate).
 
Ultima editare:

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Set întrebări 2:

Partea I: o singură opţiune este corectă


1. Pe lumea Casual, un jucător ce deţine 9.356.723 puncte, poate ataca jucători al căror punctaj se află în intervalul:

a. [9.356.603,9.356.843]
b. [7.797.269,11.228.068]
c. [467.836,187.134.460]

2. Ce se intamplă cu un cont aflat pe sitter şi al cărui ultim sat a fost înnobilat?

a. sitterul poate alege între a da restart pe lumea respectivă sau a întrerupe modul de vacanţă
b. sitterul poate opta între a transfera satul pierdut pe lumea casual, a da restart pe lumea respectivă sau a întrerupe modul de vacanţă
c. sitterul poate doar să întrerupă modul de vacanţă

3. Pe satul 450|450, la ora 12:00, adeziunea era egală cu 12. Având în vedere faptul că viteza serverului este egală cu 2, care va fi adeziunea satului la ora 16:50?

a. 20
b. 21
c. 21.5

4. Având un nivel al târgului egal cu 25 şi un steag de transport de 10% asignat, capacitatea maximă de transport va fi egală cu:

a. 235.000
b. 258.500
c. 235.010

5. Un sat de barbari se apără cu credinţă?

a. nu, deoarece este un sat părăsit
b. da, satele de barbari sunt credincioase
c. depinde dacă a avut sau nu biserică înainte de barbarizare

6. În cazul obiectelor îmbunătăţite ce pot fi găsite pentru paladin, Flama lui Altheia:

a. Măreşte puterea de distrugere a catapultei cu 100%, nu măreşte şi puterea de apărare de 10 ori.
b. Măreşte puterea de distrugere a catapultei cu 100% si măreşte şi puterea de apărare de 10 ori.
c. Măreşte puterea de distrugere a catapultei cu 100% si măreşte şi puterea de apărare de 100 ori

7. În cazul unui sistem de cercetare pe 3 nivele, unităţile de tip luptători cu spadă pornesc de la un nivel al cercetării egal cu:

a. 0
b. 1
c. 3

Partea II: calcule matematice


[Pentru 8 si 9] Pornind de la următorul raport:

Agresor: jucator 1
Origine: sat 1

Număr: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1
Pierderi: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1



Apărător: jucator 2
Ţel(direcţie): sat 2

Număr: 34610 0 3615 23236 630 2122 0 5740 181 89 0 0
Pierderi: 1375 0 144 923 25 84 0 228 7 4 0 0


calculaţi:

8. ODA obţinut în urma acelui raport (număr total inamici învinşi ca agresor).

9. OD obţinut în urma acelui raport (număr inamici învinşi per total).

10. Având în vedere condiţiile:

- nivel fermă 28
- steag populaţie 3%

calculaţi populaţia maximă a unui astfel de sat.



Pentru înscriere, trimiteți un mesaj către mine (mythra) cu titlul Concurs și care să conțină lista de răspunsuri pentru întrebările/problemele de mai sus. Vă rog să precizați numărul întrebării înaintea răspunsului efectiv (exemplu: 1: x , 2: y etc). Pentru primele 7 întrebări, un singur răspuns este corect, ca atare, va trebui să precizați litera corespunzătoare acestuia. Ultimile 3 implică realizarea unor calcule matematice.


!!! Atenție: perioada de înscriere se termină la ora 24:00. După această oră, voi afișa răspunsurile corecte.
 
Ultima editare:

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Răspunsuri corecte set II:

1. B
2. C
3. B
4. A
5. B
6. B
7. B

8. ODA = 16.024

9. OD = ODA + ODD = 75.224

Bun, pentru calcularea inamicilor invinsi se porneste de la tabelul:

Trupa : in atac / in aparare

Lancier: 4 / 1
Spada: 5 / 2
Topor: 1 / 4
Arcas: 5 / 2
Spion: 1 / 2
Cavalerie usoara: 5 / 13
Cavaleri arcasi: 6 / 12
Cavalerie grea: 23 / 15
Berbeci: 4 / 8
Catapulte: 12 / 10
Paladin: 40 / 20
Nobil: 200 / 200

Avem raportul:

Agresor: jucator 1
Origine: sat 1

Număr: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1
Pierderi: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1


Apărător: jucator 2
Ţel(direcţie): sat 2

Număr: 34610 0 3615 23236 630 2122 0 5740 181 89 0 0
Pierderi: 1375 0 144 923 25 84 0 228 7 4 0 0

Pentru calcularea ODA (inamici invinsi agresor) ne uitam la pierderile aparatorului, adica:

Apărător: jucator 2
Ţel(direcţie): sat 2

Număr: 34610 0 3615 23236 630 2122 0 5740 181 89 0 0
Pierderi: 1375 0 144 923 25 84 0 228 7 4 0 0

si se insumeaza fiecare unitate pierduta inmultita (ponderata) cu valoarea corespunzatoare din tabelul de mai sus, de pe coloana "in atac" si avem:

oda = 1375* 4 + 0* 5 + 144 * 1 + 923* 5 + 25 * 1 + 84 * 5 + 0* 6 + 228 * 23 + 7 * 4 + 4 * 12 + 0 * 40 + 0 * 200 = 16.024

Pentru calcularea ODD (inamici invinsi aparator) ne uitam la pierderile agresorului, adica:

Agresor: jucator 1
Origine: sat 1

Număr: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1
Pierderi: 0 0 5000 0 0 3000 0 0 0 0 0 1

si se insumeaza fiecare unitate pierduta inmultita (ponderata) cu valoarea corespunzatoare din tabelul de mai sus, de pe coloana "in aparare" si avem:

odd = 0 * 1 + 0 * 2 + 5000 * 4 + 0 * 2 + 0 * 2 + 3000 * 13 + 0 * 12 + 0 * 15 + 0 * 8 + 0 * 10 + 0 * 20 + 1 * 200 = 59.200

iar OD per raport este suma celor doua:

OD = ODA + ODD = 16.024 + 59.200 = 75.224

10. 17.993

populatie ferma nivel 28 = 17469
steag 3%

populatie finala = 17469 * 1.03 = 17.993,07 => se rotunjeste la 17.993

Mâine, la ora 18:00 voi afişa setul 3 de întrebări (ultimul). Vă reamintesc faptul că premiile se dau în funcţie de punctajul acumulat la finalul celor 3 seturi de întrebări (bineînţeles, participarea la toate nu este obligatorie, însă vă scad şansele de a acumula un punctaj mai mare comparativ cu alţi jucători ce se înscriu la toate).
 
Ultima editare:

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Set intrebari III:

Partea I: o singură opţiune este corectă

1. Dacă trimiteţi un atac ce conţine 2 nobili şi 1 paladin echipat cu Sceptrul lui Vasco, procentul cu care veţi scădea adeziunea, oscilează între:

a. [20,35]
b. [30,35]
c. [40,70]

2. Dacă la sfârşitul zilei, 4 jucători au înnobilat, fiecare, câte 10 sate, care dintre aceştia va primi realizarea "Marea putere a zilei"?

a. niciunul
b. primul care a reuşit să înnobileze cele 10 sate
c. toţi cei 4 jucători

3. Pentru fiecare jucător recrutat şi care a ajuns la 500 de puncte, primeşti un steag de nivel:

a. 1
b. 3
c. nu primeşti niciun steag

4. Un astfel de sat:

V4.png


poate avea un punctaj cuprins în intervalul:

a. [9000,10999]
b. [3000,8999]
c. peste 11000 puncte

5. În tutorialul de la începutul unei lumi, pentru ca misiunea "Consolidare economică" (extinderea minelor de lemn, argilă şi fier la nivelul 9,8,6) să fie activată trebuie să finalizaţi misiunea:

a. Cunoaşterea înseamnă putere (ridicarea clădirii principale la nivel 5 şi a fierăriei la nivel 1)
b. Venituri din alte surse (atacarea unui sat de barbari)
c. Mobilizare (recrutarea a 20 de lăncieri)

6. Care din următoarele condiţii trebuie simultan îndeplinite pentru a putea demola prima biserică:

1 deţinerea a cel puţin două sate
2 deţinerea unui singur sat
3 inexistenţa unor alte biserici la nivel de cont
4 existenţa a cel putin unei biserici de nivel 1
5 adeziune 100% pe satul ce deţine prima biserică
6 clădirea principală de nivel minim 15

a. 2,5,6
b. 1,4,5,6
c. 1,3,5,6

7. Dacă într-un sat s-a construit o biserică de nivel 3, care este numărul de locuri din fermă ce pot fi alocate in total pentru restul clădirilor şi pentru trupe, în condiţiile în care nivelul fermei este de 30?

a. 19737
b. 12013
c. 11987


Partea II: calcule matematice

8. Având în vedere condiţiile:

- viteză server 2
- timpul de parcurgere al unei unităţi de tip nobil între satele A şi B de 01:18:16 (o ora, 18 minute, 16 secunde)
- satul B a fost curăţat complet de trupe

Care este numărul maxim de ture (o tură = o comandă de atac conţinând o unitate de tip nobil) necesar pentru a înnobila satul respectiv ţinând cont de toate aspectele legate de scăderea şi creşterea adeziunii?

Observaţii:
- jucătorul ce încearcă să înnobileze satul, deţine un singur nobil, deci va trebui să se "plimbe" cu acesta
- considerăm ca atacul va fi retrimis către satul ţintă de îndată ce se întoarce în sat, fără marjă de eroare din punct de vedere al timpului

9. Având în vedere condiţiile:

- viteza server 2
- viteza trupe 0.5
- numărul de câmpuri dintre satele A şi B este egal cu 2.2362

determinaţi timpul exprimat în hh:mm:ss necesar unei unităţi de tip berbec pentru a ajunge dintr-un sat într-altul.

10. Având în vedere condiţiile:

- viteză server 2
- nivel grajd 17
- steag recrutare 14%

calculaţi timpul de recrutare al unei unităţi de cavalerie uşoară.


Pentru înscriere, trimiteți un mesaj către mine (mythra) cu titlul Concurs și care să conțină lista de răspunsuri pentru întrebările/problemele de mai sus. Vă rog să precizați numărul întrebării înaintea răspunsului efectiv (exemplu: 1: x , 2: y etc). Pentru primele 7 întrebări, un singur răspuns este corect, ca atare, va trebui să precizați doar litera corespunzătoare acestuia. Ultimile 3 implică realizarea unor calcule matematice.


!!! Atenție: perioada de înscriere se termină la ora 24:00. După această oră, voi afișa răspunsurile corecte.
 
Ultima editare:

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Răspunsuri corecte set III:

1. B
2. A
3. B
4. B
5. C
6. C
7. C
8. 7 ture

durata = 01:18:16
dus-intors = 02:36:32

Avand 2 ore 36 minute 32 de secunde, intre 2 momente de timp in care nobilul ajunge la destinatie, adeziunea creste cu 5 procente
(serverul fiind de viteza 2, inseamna ca adeziunea creste cu 2 procente pe ora si cu 1 la fiecare 30 de minute)

Pentru a determina numarul maxim de ture, luam in considerarea scaderea adeziunii cu cel mai mic procent posibil, adica 20%.

tura 1: de la 100 -> 80
tura 2: 85 (dupa cum am mentionat anterior, creste cu 5 procente intre 2 ture) -> 65
tura 3: 70 -> 50
tura 4: 55 -> 35
tura 5: 40 -> 20
tura 6: 25 -> 5
tura 7: 10 -> -10 => satul se innobileaza

9. 01:07:05

Cunoastem urmatoarele aspecte:
- viteza server 2
- viteza trupe 0.5

Avem nevoie sa ne uitam in pagina de setari a unei astfel de lumi la tabelul urmator:

l1oV7dI.png


sau pe twstats: http://ro.twstats.com/ro38/index.php?page=units, la coloana speed.

Avem pentru berbeci, o viteza de baza egala cu 30.


Pentru a calcula timpul necesar unei unitati sa strabata distanta dintre doua sate, avem nevoie de numarul de campuri dintre acestea si de viteza de baza, cea mentionata mai sus.

Ca atare:

timp = nr_campuri * viteza

timp = 2.2362 * 30 = 67.086 minute

67.086 = 01:07:05 (o ora 7 minute 5 secunde)

(0.086 minute = 5.16 secunde si se aproximeaza la 5 secunde)

10. 00:03:12

Pe wiki sunt mentionate procentele aproximative ale factorului de corectie al timpului de recrutare pentru o unitate anume, insa algoritmic vorbind, ele se calculeaza in baza formulei, nu se iau ca atare (mai ales daca luam in considerare si faptul ca sunt aproximate).

In general, pentru astfel de calcule, sunt luate in considerare urmatoarele informatii:

- viteza server
- factor timp de baza al unitatii pentru care vreti sa calculati - valoarea se ia cea a unui server de viteza 1 - gasiti valoarea pe twstats: http://ro.twstats.com/ro1/index.php?page=units

zKJO5Z6.png


- nivelul cladirii in cadrul careia se recruteaza unitatea respectiva

Ulterior, trebuie sa aveti in vederea formula:

durata = 2/3 * (timp_construire_de_baza/viteza_server) * 1.06 ^ (-nivel_cladire)

PS: cu ^ am notat puterea (1.06 la puterea -nivel_cladire)

Din aceasta formula, rezultatul urmator:

2/3 * (factor_timp_de_baza/viteza_server) => reprezinta acel timp de construire al carui rezultat aproximat este postat pe wiki (http://help.triburile.ro/wiki/Grajd)

Exemplu, daca nivelul grajdului este 1, avem:

2/3 * 1.06 ^ (-1) = 0.628930 adica aproximativ 63% cum este trecut in tabel

s.a.m.d.

Bun, revenind la problema noastra, avem:

- viteza server = 2
- factor timp baza pentru cavalerie usoara = 1800
- nivel grajd = 17

deci:

durata = 2/3 * 1800/2 * 1.06 ^ (-17) = 222.8186 secunde => se rotunjeste la 223 secunde [rezultatul obtinut este exprimat ca unitate de masura in minute]

Trebuie sa transformam minutele in timp efectiv (hh:mm:ss):

222.8186 secunde = 00:03:43 deci 0 ore, 3 minute, 43 secunde. (42.6 secunde se rotunjeste la 43 secunde) => rezultat fara steag

Avand in vedere ca am mentionat prezenta unui steag de nivel 14%, va trebui sa reducem timpul obtinut mai devreme:

222.8186 * (1-0.14) = 222.8186 * 0.86 = 191.623996 secunde

transformam:

191.623996 secunde = 00:03:12 deci 0 ore, 3 minute, 12 secunde (11.58 secunde se rotunjeste la 12 secunde)
 

mythra

SuperModerator GameSuport
Membru personal
Scor reacție
90
Felicitări!

images




CÂŞTIGĂTORII CONCURSULUI "ACCEPTĂ PROVOCAREA" SUNT:



LOC I : 26 puncte - 300 pp

Timo Maas
Heath Ledger
AndRhea
dani terminatorul


LOC II : 25 puncte - 200 pp

vmaxxx


LOC III : 24 puncte - 100 pp

Adrian98
seven7six6




FELICITĂRI ATÂT VOUĂ CÂT ŞI CELORLALŢI PARTICIPANŢI!



VĂ AŞTEPTĂM ŞI LA CELELALTE CONCURSURI CE LE VOM ORGANIZA ÎN VIITORUL APROPIAT!







Notă: Premiile vor fi acordate în cursul săptămânii viitoare
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Sus