Covert

  • Autor subiect DeletedUser706
  • Data de început

DeletedUser706

Proiectul Covert (in engleza ascuns sau refugiu) vine de la analogia cu Pitesti(a piti, a ascunde) drama sufletelor din Experimentul Pitesti .

Covert este un proiect ce-si doreste sa nu lase ca o pagina semnificativa din istoria noastra sa fie ingropata in uitare. Putini stiu, (sau stiu prea multe) despre Experimentul Pitesti. Eu imi doresc sa aflu si daca pasul cunoasterii va fi urmat si de alti pasi la fel de importanti atunci, poate Covert va prinde viata. Pana atunci imi permit sa va recomand texte semnificative despre acest subiect si de ce nu despre istoria noastra. Poate nu sunt imbracate intr-o forma comerciala si multi o vor cataloga ca o pierdere de timp, dar poate iti permiti sa pierzi 10 minute pentru a invata ceva despre trecutul tau. Pentru cei care vor sa vada ce inseamna cu adevarat tortura fizica si pshica, aceste randuri le va dezvaluii o imagine noua a laturii umane. Pe pagina creata a acestui proiect vor aparea cu fiecare pas pe care il voi urma piese noi din acest puzzle. Tot acolo accept cu extrem de multa deschidere orice sugestie despre acest subiect. Am pornit pe acest drum pentru a invata si chiar daca drumul nu ma va duce la destinatia pe care o visez acum si doar faptul ca voi invata lucruri noi despre tara in care traiesc va fi suficent. Asta face sa accept in mod deschis orice sfat despre acest subiect.
Denumirea acestu proiect este o analogie in limba engleza a cuvantului Pitesti . In limba romana Pitesti vine de la "a pitii" A ASCUNDE .O coincidenta stranie cu faptul ca multe din faptele de acolo erau ASCUNsE publicului larg si au ramas asa mult timp. In acelasi timp experimentul a constat in a scoate la lumina partea ASCUNSA a noastra, partea fiarei pe care o avem fiecare dintre noi, si a ingropa, A ASCUNDE partea umana a personalitatii noastre Am incercat sa imbin cuvantul a ascunde [ ascuns , interiorizat ] cu partea comerciala a limbi engleze si am gasit cuvantul Covert care in traducere libera poate insemna ASCUNS dar mai poate avea o interpretare ca si REFUGIU . Refugiu pentru sufletele pierdute.
Acest proiect nu este unul nationalist, nu-si propune sa judece sisteme sociale, incerc sa dezvalui partea ascunsa a laturii umane

Cheia acestui proiect este lumina si intunericul.
Lumina si intunericul din noi, din viata noastra, lumina si intunericul ce uneori scoate la lumina cele mai nobile sentimente, pentru ca intunericul sa ne transforme radicali. Este foarte important de transmis faptul ca lumina si intunericul din viata noastra este tot atat de fireasc precum este lumina si intunericul din jurul nostru . Viata inseamna zi si noapte . Lumina si intuneric . Rasarit, lumina, apus si intuneric . Se intampla asta zi de zi , este in ordinea fireasca a lucrurilor.
Nu exista om bun asa cum nu exista om rau . Pe pamant nu exista Rai si Iad. In fiecare din noi exista un colt de Rai si un colt de Iad.
Uneori lumina cade frumos pe fata noastra dezvaluind un chip bland prietenos, pentru ca alte ori sa ne scufundam in intuneric si nimic din noi, din ceea ce este uman sa nu se mai vada.
Personajele din Covert , din Experimentul Pitesti, ilustreaza pe deplin aceasta dualitate lumina- intuneric. Nu exista demoni sau ingeri.
Un chip luminos, bland,altruist este cuprins de intuneric si se transforma intr-o fiara, egoista, inumana pentru ca apoi asa cum dupa cea mai neagra noapte intotdeauna exista un rasarit la fel din cel mai intunecat abis raza de lumina sa lumineze din nou chipul oamenilor.

Poate multi se vor intreba [inclusiv moderatorii] ce cauta pe un forum de jocuri un thead cu acest subiect. Motivele sunt doua :

1.Am pornit lungul drum al acestui proiect din dorinta de a invata. Citind dar si discutand despre asta. Orice discutie, chiar si contradictorie, imi va dezvaluii lucruri noi. Poate
Atata timp cat vom vorbi despre oameni si nu despre sisteme sociale, cat ne vom respecta opinia interlocutorului totul este ok.

2. Din dorinta de a informa. Acest experiment este extrem de putin cunoscut de noua generatie. Desi este considerat cel mai oribil experiment al secolului XX el este acoperit de praful uitarii.

Voi incerca sa postez periodic lucruri noi din ceea ce reusesc sa descopar si eu despre acest experiment. In aceeasi masura m-as bucura ca oricine are la cunostinta lucruri noi, care a citit lucruri noi sa posteze pe acest thead. Imi va fi extrem de util !

Este creata o pagina oficiala a proiectului pe facebook :
https://www.facebook.com/proiectcovert
unde puteti afla mult mai multe despre acest proiect.

INSTANTANEE MACABRE :

NSTANTANEE MACABRE

Ingeniozitatea macabrã a acþiunii din Piteºti ºi Gherla a produs elemente detorturã fizicã nemaiîntâlnite în spaþiul carceral românesc. Pentru a ne face însã oidee precisã despre condiþiile în care s-au desfãºurat schingiuirile, trebuie sã luãmîn considerare toate aspectele regimului de detenþie uzitat în aceastã perioadã.Astfel, nu e deloc de neglijat faptul cã începând cu luna iunie 1949, în penitenciarulPiteºti s-au introdus restricþii deosebit de dure: deþinuþii erau complet izolaþi ºi nuaveau voie sã se întâlneascã deloc între ei, nu erau scoºi la plimbãri, nici mãcar pentru aerisirea hainelor de pat, nu aveau libertate de miºcare ori discuþii nicimãcar în interiorul celulei, fiind obligaþi sã stea la marginea patului, ieºirea la baieera fãcutã în grabã ºi printre loviturile gardienilor, fiecare deþinut având mai puþin de un minut pentru a-ºi face necesitãþile ºi a se spãla. Cum mulþi nu ajungeau larând, erau constrânºi sã îºi facã nevoile în gamelele din care mâncau, întrucât în celulã era doar o tinetã de 20 de litri pentru urinã. De asemenea, erau supuºi uneiînfometãri concertate, încât ajunseserã niºte schelete cu reale probleme de deplasare,mulþi cântãrind, în momentul începerii brutalitãþilor, 35-40 de kilograme. Rolultuturor acestor restricþii este evident: pe de o parte, slãbirea rezistenþei fizice ºi psihice deopotrivã, pe de alta, prevenirea oricãrei încercãri de comunicare întredeþinuþi, pentru a nu deconspira acþiunea. Acesta era, desigur, regimul aplicat victimelor, întrucât Þurcanu ºi cei din jurul lui se bucurau de un tratament diferit.În aceste condiþii, atunci când studenþii erau transferaþi într-o celulã în care erauaºteptaþi cu braþele deschise de alþi tineri sau de cãtre foºti colegi, volubili ºi prietenoºi, noii sosiþi se simþeau eliberaþi ºi mulþi dintre ei cãdeau în capcanaîntinsã, începând sã povesteascã inclusiv despre activitatea politicã din libertate.Surpriza produsã de momentul declanºãrii torturilor era imensã, fiind amplificatãdoar de cruzimea loviturilor ºi maniera furibundã în care ele erau aplicate fãrã aþine cont de nimic. Se lovea cu orice, oriunde.Desigur, niciuna din victime nu a fost supusã la toate metodele de torturã, darînºiruirea lor ne dã o perspectivã mai clarã asupra gradului de morbiditate atins în cadrul acþiunii. Astfel, deþinuþii trebuiau sã þinã pâinea în gurã timp de zile întregifãrã a o putea înghiþi, sã mãnânce într-un picior, sã mãnânce cu foarte multã sareºi în imposibilitatea de se hidrata (uneori dupã câteva ore sau zile, li se oferea apãsãratã sau urinã), sã execute sute de genuflexiuni, fandãri, culcãri, tumbe, sãriturica broasca, sã stea într-un picior cu ochii la bec ori cu mâinile ridicate timp decâteva zile, sã poate în spinare bagaje de zeci de kilograme timp de mai multe ore,sã stea culcaþi pe burtã cu patru sau cinci oameni deasupra, sã se dea cu capul de pereþi ori sã se loveascã cap în cap, li se strângeau mâinile ori degetele de la mâini la uºã, li se scoteau dinþii prin lovituri cu pumnul ori piciorul, li se smulgea pãrulºi mustãþile, li se ardeau fesele cu þigara, erau puºi sã lingã closetul, erau scufundaþicu capul în hârdãul cu urinã ºi fecale pânã la sufocare, erau obligaþi sã îºi mãnânce propriile fecale dacã se scãpau pe ei din cauza bãtãii ori a presiunii exercitate deagresori, sã se sãrute ºi sã se lingã în fund cu alþi deþinuþi, sã îºi introducã degetulîn anus dupã care sã îl lingã, sã urineze unul în gura celuilalt, sã se tragã deorganele genitale, sã se scuipe în gurã unul pe altul. La masã erau puºi sã îºi lingãreciproc terciul de pe faþã, sã se muºte de nas ori li se turna mâncarea fierbinte pegât. Chinurile fizice ºi psihice îi fãceau pe unii (cei care reuºeau sã aþipeascã) sã setrezeascã din somn þipând ori izbucnind în plâns. Dupã ce erau bãtuþi pânã la leºin, unii deþinuþi erau aruncaþi pe jos ºi stivuiþi, adicã aºezaþi unii lângã alþii, iardeasupra lor, perpendicular, erau aruncate alte rânduri de victime. Inutil de adãugat cã, la asemenea presiune, majoritatea celor din rândurile de jos nu îºi puteaucontrola sfincterele ºi erau puºi sã-ºi ingereze fecalele. Când toþi cei din camerã eraubãtuþi ºi stivuiþi, treceau din nou prin torturi, începând din vârful stivei pânã jos
.Mijloacele de torturã fizicã nu erau însã unicele metode de chinuire a deþinuþilor.Sursele de tensiune psihicã erau ºi ele diverse: în primul rând, dupã cum am maimenþionat, ºocul de a fi agresat de cãtre colegul de suferinþã, deseori chiar de un fost prieten, era imens ºi avea un efect paralizant. Apoi, bestialitatea acþiunii îideconcerta total: chiar unul dintre cei care au cedat ºi a ajuns membru în comitetelede conducere a agresiunilor, Maximilian Sobolevschi, mãrturiseºte despre o bãtaiecã s-a desfãºurat într-un mod îngrozitor, fiind bãtuþi de la orele 7 dimineata
. pânã la 15 în continuu cu pari, ciomege, curele, pânã la epuizare. În urma acestebãtãi au cãzut 3 deþinuþi în nesimþire stând mai multe zile iar restul învineþiþi pe tot corpul. Pot spune cã de o astfel de bãtaie nici nu am auzit în viaþa mea, ea petrecându-se într-un mod bestial
.Asistarea la torturarea celorlalþi era deseori mai greu de suportat decât propriabãtaie. Efectul era amplificat în douã situaþii: când victima era o cunoºtinþã ori un prieten sau când scena care se petrecea în faþa lor era de o duritate rar întâlnitã. Un astfel de exemplu este torturarea, în aprilie 1950, a lui Constantin Opriºan, una din victimele predilecte ale lui Þurcanu. Într-una din seri, s-a repezit la el ºi l-a smulsde pe prici, târându-l în mijlocul camerei 4-spital. Amorþit de la poziþia în care eraobligat sã stea, Opriºan nu s-a þinut bine pe picioare ºi s-a prãbuºit pe mozaicfrecându-ºi gambele atunci când Þurcanu l-a lãsat din mânã, stârnindu-i ironia:Las cã te dezmorþesc io, Costache!. A început sã joace pe pieptul lui, coborândîn cãlcâie spre abdomen ºi apãsându-i permanent stomacul, ficatul, pancreasul ºiintestinele. Opriºan a încercat sã spunã ceva, dar nu a reuºit, fiindcã nu putea sãrespire din cauzã apãsãrilor. La un moment dat, a urinat sub presiune, iar Þurcanua exclamat în bãtaie de joc: Ca sã vedeþi ºi voi de ce este în stare Comandantulvostru!. Când a închis ochii sufocat de tuse, Þurcanu i-a tras câteva ºuturi în coaste: Faci pe mortu? Las cã te înviez io! N-ai grijã! Tot de mâna mea ai sãmori, dar nu acum, ci când oi vrea io! ºi le-a ordonat lui Zaharia ºi Mãrtinuº sãîi dezmorþeascã picioarele, primul aplicându-i lovituri la tãlpi pânã când a fost oprit de Þurcanu, care a observat cã se îneacã cu sângele oprit în gurã de cãluº.Dupã ce ºi-a mai revenit puþin, Þurcanu i-a ordonat sã joace pe cârpa udã pentru ase curãþa, în timp ce el se uita la celelalte victime din camerã, pentru a observaefectele spectacolului. Mai târziu l-a apucat iar de guler, l-a zgâlþâit ºi l-a trântit de perete, cerându-i sã se þinã pe cotonoage dacã nu vrea sã îl joace iar în picioare.Þurcanu îi cerea sã dea detalii despre haremul surorilor de cruce, însã Opriºan s-a încãpãþânat sã nu vorbeascã compromiþãtor despre Miºcarea Legionarã. Enervat de invocarea lui Dumnezeu, Þurcanu l-a izbit din nou în pãrþile vitale, pânã s-afãcut ghem la picioarele sale, dupã care l-a fixat de perete cu mâinile, cerându-i sãrecunoascã motivul real pentru care se întorsese din Germania. Opriºan a refuzat încã o datã sã rãspundã mincinos, iar Þurcanu, scos din minþi de îndârjirea lui, l-a jucat în picioare, înfigându-ºi cãlcâiele ºi apãsând cu toatã greutatea pe el, pânã asimþit cã se sufocã, dupã care l-a trântit de perete ºi l-a arãtat camerei cu capulbãlãbãnit ºi sânge în colþul gurii. Þurcanu l-a acuzat de trãdare de þarã, însãOpriºan a protestat în ºoaptã: Dumneata ai spus asta. Nu eu!. A fost supus uneinoi runde de bãtaie, Þurcanu obligându-i apoi pe toþi cei din camerã sã îl loveascã.Noaptea a fost scos din camerã fiindcã a fãcut o crizã de hemoptizie
.Categoriile care au avut cel mai mult de suferit în Piteºti ºi Gherla s-au confundat cu duºmanii ideologici cei mai de seamã ai regimului comunist. Victimele preferateale echipelor de agresori erau reprezentanþii de seamã ai tineretului legionar ºireprezentanþii Bisericii, fie ei preoþi ori studenþi teologi. Au existat numeroasecazuri de persoane torturate pentru simpla pomenire a creºtinismului ori a ideologieilegionare. Octavian Voinea, de exemplu, a fost pedepsit de cãtre Þurcanu însuºi,care a ordonat unor ajutoare sã îl þinã nemiºcat, cu gura deschisã (cu ajutorul uneidalte de fier fixatã între dinþi), dupã care i-a cerut unei alte victime sã îi introducã penisul în gurã, exclamând: Sã-i bagi p..a în gurã ca sã se vindece pentrutotdeauna de a mai vorbi împotriva clasei muncitoare ºi a poporului muncitor.
Sã vadã toatã lumea cum legionarii ºi-au înghiþit p..a unii la alþii!
.Spectacolele pe teme religioase, liturghii negre puse în scenã de Paºti ori deCrãciun, îi îngrozeau pe deþinuþi. În asemenea ocazii, cel mai mult aveau de suferit studenþii la Teologie, costumaþi în Hristoºi îmbrãcaþi în sutane ºi patrafire mânjite de fecale. Ei erau puºi sã facã împãrtãºanii cu urinã ºi fecale, iar în locde cruce li s-a confecþionat un falus din sãpun, pe care toþi ceilalþi erau obligaþi sãîl sãrute. De pe margine erau interpretate cântece liturgice cu texte scabroase, în care locurile comune erau insultarea lui Iisus ºi a Fecioarei Maria, deseori deþinuþiifiind dezbrãcaþi la pielea goalã. Unii supravieþuitori povestesc chiar cã s-a procedat la inversarea poruncilor din decalog ºi la interpretarea lor persiflantã.
ªi alte practici ori momente religioase erau batjocorite. Astfel, agresorii botezau victimele în hârdãul de fecale ºi urinã, la fel cum împãrtãºania era realizatã tot cu excremente. Simulãri cu caracter de blasfemie au fost executate ºi pentru areproduce zãmislirea lui Hristos: Tu eºti Fecioara Prea, iar tu (ºi arãtã sprealtul) eºti preasfântul Iosif.
Las la o parte bãtãile la tãlpi ºi pe tot corpul dezbrãcat la pielea goalã ºi umilit alãturide ceilalþi 60 de oameni din camerã. Pânã aici n-a fost nimic. Eram ºi eu umilit ca ºiceilalþi. Dar iatã cã mie Þurcanu mi-a imaginat o torturã specialã: sub lovituri amarnicede ciomag, am fost pus sã alerg în pielea goalã în jurul camerei prin faþa celorlalþichinuiþi ºi sã strig în gura mare:
Prãvãlia mea a fost biserica, oficinã de comerþ. Înºelam oamenii ºi credincioºii. Eram un mincinos ºi un farsor...
N-a fost suficient atâta. Þurcanu a selecþionat vreo 20-30 de oameni dintre cei torturaþi ca sã-ºi facãnevoile în 15 gamele alãturate, înºirate în mijlocul camerei. Striga Þurcanu la ceistriviþi:
Bandiþilor, pregãtiþi-vã sã vã cãcaþi!
Sub emoþii ºi lovituri nemaipomenite,cei selecþionaþi ºi-au fãcut necesitãþile în gamelele din care mâncau. Apoi a început torturarea mea sã mãnânc toate acele materii fecale. Striga Þurcanu batjocoritor:
Oviaþã întreagã ai mâncat cãcat în amvon, acum sã-l mãnânci în faþa noastrã ca sã tevedem!
Doamne Dumnezeule, chinul acela de atunci pãrea fãrã sfârºit. Oare ce ar fifost dacã toate aceste chinuri s-ar fi condensat pe parcursul a numai 24 de ore?! Iatãde ce trãiesc acum supliciul pãcatului împotriva lui Dumnezeu. Un glas de diavol îmiºopteºte în urechi cã eu aº fi suferit mai mult decât Hristos. Nu s-a mulþumit nici cu astaÞurcanu, ci a inventat una ºi mai grozavã: a pus un hârdãu cu materii fecale în mijloculcamerei. L-a acoperit cu o pãturã iar pe mine m-a obligat sã stau în faþa hârdãului ºi sãfac slujbã a împãrtãºaniei cu trupul ºi sângele lui Hristos
Torþionarii cunoºteaucântecele bisericeºti. Îmi ziceau în batjocorã:
Ia-o pãrinte pe glasul al patrulea sau al cincilea.
Eu cântam popeºte iar ceilalþi torturaþi constituiau corul culmea blasfemiei pe patru voci. În acest timp Þurcanu ºi ajutoarele lui se distrau pe socoteala noastrã.Dupã ce am terminat slujba de sfinþire a murdãriei din hârdãu, m-a pus de am luat ogamelã de materii fecale, mi-a dat o lingurã cu care sã le dau la fiecare zicând:
Seîmpãrtãºeºte robul lui Dumnezeu cu trupul ºi sângele lui Hristos ºi se va curãþi
, apoi pefiecare trebuia sã-l ºterg la gurã
Nu cunoaºtem cu exactitate motivele pentru care pãrintele Keropeian a fost torturat timp de 6 luni de zile, cu atât mai mult cu cât în libertate nu fusese implicat în acþiuni importante de rezistenþã anticomunistã. Pãrintelui i se cereau informaþiidespre persoanele implicate în tentativa de trecere a frontierei, dar ºi despreorganizaþiile armeneºti din Constanþa ºi membrii lor, printre care se numãra ºiDinar Marcarian (vicepreºedintele Frontului armean din oraº, membru UTC din ilegalitate, mai târziu a fãcut carierã în Securitate). Dupã încetarea violenþelor, pãrintelui i s-a cerut sã activeze ca informator în ateliere ºi a acceptat pentru oscurtã perioadã, de teama unor noi represalii
.Virgil Maxim a lãsat mãrturie despre torturile îngrozitoare la care a fost supusalãturi de colegii sãi, deºi a sãrit peste multe din episoadele degradante pe carele-au trãit:
...ni s-au adus gamelele cu arpacaº în faþã, ne-au aºezat în genunchi, ni s-au legat mâinile în spate ºi ni s-a comandat sã luãm gamelele cu dinþii ºi sã le ridicãm în sus ca
Deci, fã, Mãrie, pune fundul la bãtaie! Aºa,aºa
, în timp ce scena naºterii lui Hristos a îmbinat mimarea orgiilor sexualezoofile (deþinuþii fiind dezbrãcaþi la piele) cu scene de coprofagie
Asemenea momente aveau un efect teribil asupra victimelor, care gãseau, de regulã, singurulsprijin în credinþã. Or, dupã participarea la liturghiile negre, întreaga lor credinþãera zguduitã din temelii nu pentru cã ar fi participat afectiv la aceste mizanscene,majoritatea acþionând robotizat, ci dintr-un sentiment firesc de vinovãþie ºi ruºine.Alteori, deþinuþii sunt cei care asociazã sãrbãtorile cu momentele înjositoare. Iordan Rãitaru îºi aduce aminte cã de Crãciunul lui 1949 a reuºit sã-ºi cureþe degetele defecale cu salivã, ca sã poatã mânca sfertul de pâine pe care îl primea zilnic
.Preotul armean Papken Keropeian
a fost unul dintre cei mai batjocoriþi deþinuþidin Gherla. Torturat timp de 3 zile ºi 3 nopþi fãrã încetare, a încercat sã-i raportezegardianului cã este maltratat, dar agresorii l-au fãcut nebun ºi au continuat sã-lschingiuiascã. A fost obligat sã stea în picioare o noapte întreagã complet dezbrãcat, cucolacul de la closet în jurul gâtului, o pãlãrie de paie pe cap ºi o mãturã în mânã. Eraîmbrãcat doar în momentele în care veneau gardienii în celulã, pentru a nu i se vedeavânãtãile ºi rãnile. Când nu era lovit sau batjocorit, era þinut în poziþie fixã la marginea patului. Cel mai dur tratament i-a fost aplicat în camera 99, unde a fost torturat o lunãºi jumãtate fãrã încetare, ziua ºi noaptea, fãrã posibilitatea de a se spãla. Singuraîngrijire pe care a primit-o au fost câteva comprese cu apã peste rãnile deschise sã putem înghiþi conþinutul.
Am încercat sã mã aplec la gamelã, dar am cãzut cufaþa în arpacaºul fierbinte, opãrindu-mi buzele, nasul ºi ochii ºi m-am prãbuºit alãturirãsturnând ºi gamela pe duºumea. La fel au pãþit ºi ceilalþi. Bâtele au intrat în funcþiuneºi sub lovituri am fost obligaþi sã lingem toatã mâncarea vãrsatã pe jos. Supliciul a durat câteva zile; buzele ºi gura erau carne vie. Apa, o saramurã ce-þi ardea gura ºi stomacul,trebuia bãutã din aceeaºi poziþie dar nu mai puteam bea; limba nu o mai puteamfolosi sã vorbim. La urmã, aceºti oameni satanizaþi au adus în gamele excremente,forþându-ne sã mâncãm.
Uite, mã, fiindcã n-aþi vrut sã mâncaþi mâncare gãtitã, vãservim un desert gustos
. Pentru cã refuzam, ne loveau peste gurã cu lemnul, apoi îlfãceau pârghie în cerul gurii, ne rupeau dinþii ºi ne turnau fecalele în gurã
Dupã momentul bãtãii generale, în care erau torturaþi absolut toþi cei care urmaua fi trecuþi prin malaxor, se trecea la schingiuirea pe rând a victimelor, pentru a putea folosi ºi metodele în care era nevoie de mai mulþi agresori, aºa cum eracelebra bãtaie la tãlpi, de exemplu. Celelalte victime erau aºezate în poziþiaregulamentarã, sub pazã, fiind supuse astfel unui alt fel de mijloc de presiune:aºteptarea le mãcina nervii, pentru cã nu ºtiau niciodatã cine va urma ºi ce i se vaîntâmpla.În studiul efectelor tuturor acestor metode asupra psihicului victimelor (dereþinut cã vorbim de tineri în formare, cu o medie de vârstã de 22-23 de ani),trebuie sã þinem cont ºi de solicitãrile ulterioare bãtãilor. Deþinuþii erau forþaþi sã-ºifacã demascarea, un soi de spovedanie publicã mincinoasã, în care trebuia, pe de o parte, sã mãrturiseascã toate datele despre activitatea politicã din libertate, ºi pe dealta sã afuriseascã tot ce a preþuit pânã în acel moment, cu accent deosebit pefamilie ºi credinþã. Dupã ce trecea ºi aceastã etapã, urma, aproape fãrã excepþie,cea mai grea încercare: victima era obligatã sã devinã, la rându-i, agresorul altorloturi, nu rareori a prietenilor din libertate. Cine se împotrivea ori manifestareþineri, trecea din nou prin toate etapele procesului. Decãderea sufleteascã în momentul lovirii era totalã, pentru cã unul din scopurile acþiunii era tocmai acelade a compromite victimele, atât în ochii celorlalþi, cât ºi în cei proprii. Au existat ºi cazuri de împotrivire, cum a fost, de exemplu, cel al lui Traian Popescu
, ori de prevenire a viitoarelor victime, cum a procedat Constantin Opriºan
, însã ele aufost destul de rare, conjuncturale ºi întotdeauna scump plãtite. Niciuna dintrevictime nu a scãpat de metodele de înjosire ºi dezumanizare practicate la Piteºti ºiGherla, dar e la fel de adevãrat cã nu toþi deþinuþii au lovit pe alþii, în funcþie deîmprejurãri. Considerãm însã cã acestea sunt simple detalii, prea puþin importantefaþã de calitatea de victime a tuturor celor care au fost maltrataþi în închisori.Multe dintre bãtãi depãºeau puterea de suportabilitate a celor care asistau la eleºi porneau deseori de la pretexte puerile. Lui Mihai Buracu metoda cea mai crudãi se pare lovirea cu fundul de pãmânt: deþinuþii erau puºi sã stea întinºi pe spate, cu corpul drept ºi mâinile pe lângã corp, fãrã a avea voie sã atingã duºumeaua cu partea superioarã a corpului ori cu capul, care trebuiau þinute la douã laturi de palmã deasupra nivelului solului. În cazul în care s-ar fi lãsat în jos, un agresor eraîn spatele victimei cu un obiect foarte ascuþit poziþionat sub ceafã. Buracu spune cãla un moment dat a încercat sã se sinucidã lãsându-ºi cu repeziciune capul în josspre obiectul ascuþit, dar agresorul sãu i-a intuit miºcarea ºi a retras la timpinstrumentul
.Încercãrile de sinucidere au fost destul de des întâlnite, însã aproape toate s-ausoldat cu eºecuri, din cauza atenþiei deosebite manifestate de agresori. Unul din studenþi a încercat sã-ºi suprime viaþa înghiþind un ciob, dar nereuºind, a fost forþat de planton sã caute ciobul în fecale timp de câteva zile
. Un alt deþinut a înghiþit douã ace de cusut din sârmã în acelaºi scop. Pârât de plantoane lui Þurcanu, a fost obligat sã îºi foloseascã gamela ca oalã de noapte ºi sã caute acele în fecale. Arefuzat sã mai mãnânce din acea gamelã, dar a fost hrãnit forþat. Dupã trei zile auapãrut ºi acele
.Brutalitãþile excesive ca intensitate ºi duratã au provocat importante dereglãriale funcþionãrii organismului:
Înainte de a mã ridica de pe WC, am încercat sã-mi fac toaleta cu o bucatã de cârpã.Aceasta, dupã folosire, am avut impresia cã nu a cãzut în WC ºi am cãutat sã oîndepãrtez. Spre surprinderea mea, nu era cârpa, ci ceva moale ºi umed. Crezând cãeste poate un vierme intestinal, am încercat sã-l îndepãrtez. Trãgând de el, simþeamcum iese din mine ceva ºi-l aduceam printre picioare în faþã, ca sã-l vãd. Când amobservat ce þin în mânã, am înlemnit pentru moment, deoarece îmi scoteam afarã din minte intestinul. Am rãmas câteva clipe cu el în mânã ºi neºtiind ce sã fac; apoi, ca ºicum nu s-ar fi întâmplat nimic deosebit, am început sã-l împing cu degetele din nou în anus
Neculai Popa i-a povestit episodul unui absolvent de Medicinã, care l-a liniºtit spunându-i cã din cauza slãbirii organismului, sfincterul anal nu se mai contractãobiºnuit, dar nu este nimic grav ºi totul va reveni la normal dupã ce se va refacefizic. Ulterior i-a mãrturisit însã cã îi era groazã ca acesta sã nu-ºi fi perforat intestinul cu unghiile în momentul introducerii la loc.Victimelor li se cerea sã profereze injurii cât mai grave atât despre propria persoanã, cât ºi despre cei din jurul lor, pentru a (se) defãima atât de mult, încât revenirea sufleteascã sã nu mai fie posibilã. Sub presiunea torturii continue, uniidintre ei au inventat diverse perversiuni sexuale. Un student din Timiºoara a susþinut cã înainte de a avea relaþii intime cu soþia îi trãgeam o limbã. Ca sã nu-mi fiescârbã îi puneam îngheþatã pe clitoris.
Puneam ºi puþinã friºcã. Exagerãri bolnãvicioase de acest gen au fost extrem de multe, spre amuzamentul agresorilor,care gãseau o plãcere perversã în a forþa deþinuþii sã inventeze absurditãþi înjositoare.Efectul în acest caz a fost cã toatã camera a izbucnit în râs, chiar ºi Þurcanurãcnind, dupã spusele martorilor, doar ca sã nu râdã. Aproape toþi cei care trebuiausã îºi facã demascarea erau obligaþi de agresori sã inventeze orgii sexuale, deseoriincestuoase. O victimã exasperatã de torturi a început sã strige:
Aduceþi-o pe mama, f... în c... de curvã, sã o jupoi eu cu mâna mea. Aduceþi-l peimbecilul de tata, pe curva de soru-mea pe care o regulam de la 14 ani. Toþi erau niºtefãþarnici. Mulþumesc reeducãrii cã mi-a dat posibilitatea sã mã trezesc ºi sã vãdrealitatea. Am fost crescut în promiscuitatea familiei burgheze ºi am fost imbecilizat deeducaþia naþional-creºtin-legionarã. Vreau sã lupt ºi sã ajut ºi pe alþi bandiþi sã setrezeascã la realitate !
 

DeletedUser706

Lumina si intuneric
Demonii din noi

Eram atât de deshidratati si de slăbiti în urma însetării, că
păream mai degrabă niste umbre, decât oameni.
Dacă până atunci torturile administrate prin bătăi si însetare nu
atinseseră încă degradarea absolută, ceea ce voi mărturisi în
continuare avea să intre în domeniul patologiei, iar satanizarea să
atingă paroxismul. Nu mi-am putut închipui vreodată că omul, fiintă
ratională, ar putea să-si înjosească semenul în asa grad. Ce minte de demon a putut să născocească atâta cruzime? Chiar în ziua de
Crăciun, când fiecare dintre noi, în intimitatea sa, îsi mai amintea
cum sărbătorea Crăciunul împreună cu cei dragi, am fost pusi în fata unor fapte care ne-au uluit.
În acea dimineată, îndată ce a sunat desteptarea, la ora sase,
Zaharia, care în ultima săptămână lipsise din cameră, a dat ordin ca de acum încolo în fiecare dimineată să luăm pozitia fixă pe prici, iar cei care aveau nevoie să iasă la urină si scaun, nu o vor mai face la tinetă, ci în propria lor gamelă pentru mâncare. Am rămas îngroziti de ceea ce auzeam. Asa ceva nu mai auzisem si nici nu mai văzusem vreodată.
În dimineata aceea, multi dintre noi n-au avut nevoie de scaun
deoarece, din cauza hranei insuficiente, se iesea afară numai la douătrei zile. De aceea, numai cam a treia parte dintre noi si-au făcut nevoile în gamelă. În cameră era un miros dezgustător, dar îl
suportam, căci ne obisnuisem cu el de atâta timp. După ce unii si-au făcut necesitătile în gamelele lor, Zaharia le-a ordonat să se aseze pe marginea priciului, să-si ia lingura si să-si mănânce fecalele.
Doamne! Ce scabrozitate, ce înjosire, ce degradare! Multi au
refuzat să-si mănânce fecalele, iar altii au avut reflexe de vomă de
aveai impresia că-si vărsau matele din ei. Era un spectacol pe care
nici o imaginatie, chiar bolnavă, nu si l-ar fi putut închipui.
În fata acestei stări de nedescris multi îsi doreau moartea. Şi
totusi, au fost unii dintre noi care si-au mâncat fecalele: din pudoare însă nu le voi da numele. Din cauza refuzului altora, a început o bătaie cum numai în camera 2 parter trăisem; se lovea peste cap, peste fată, pe unde se apuca, cu toate instrumentele de tortură. Multi dintre noi am scăpat gamelele pe jos, murdărind în acelasi timp si priciul cu fecalele care degajau un miros gretos. Cei care vărsaseră fecalele pe ei au fost dusi la W.C. să-si spele hainele pătate iar fecalele căzute pe jos au fost strânse cu pumnii si aruncate în tinetă.
Cei care au fost sortiti să-si mănânce fecalele, după bătăile pe
care le-au îndurat erau atât de schiloditi, că stăteau ca niste statui
nemiscate pe priciuri. Au fost crunt bătuti si cei care au avut curajul
să-l înfrunte pe Zaharia si să-i spună că nici cei mai odiosi monstri nar fi fost în stare să-si degradeze semenul într-un chip atât de bestial.
A doua zi, ne-au obligat iar să ne facem nevoile în gamelele în
care mâncam si, din acea zi blestemată, si până după Pastile lui 1951, nimeni dintre noi n-a mai avut voie să-si spele gamelele si lingurile.
De asemenea, nu mai aveam voie să bem apă din ceasca de pe capacul
tinetei, ci trebuia să turnăm apa din cească în gamela noastră, înaintede a o bea. Multi dintre noi, ca să mai lungească timpul până când aveau să fie obligati să-si mănânce fecalele rămase în gamelă, se abtineau să aibă scaun, fapt ce a dus repede la constipatie, care a antrenat alte complicatii si mai grave.
Tot a doua zi de Crăciun, mi-a venit si mie rândul la această
degradantă încercare, neîntâlnită nici măcar pentru animale. Mi-e greu să descriu aceste nelegiuiri si nu numai pentru noi, cei ce le-am suportat, ci si pentru cititori, care vor avea aceeasi reactie de repulsie, scârbă si greată. Ca si în prima zi, unii dintre noi am avut o puternică reactie de vomă numai văzând în gamelele din care trebuia să mâncăm aceste dejectii. Unii au încercat să închidă ochii, tinându-se cu mâna de nas, iar altii n-au putut lua nici măcar o lingură
Culmea degradării a fost atunci când o parte din noi au fost
fortati să mănânce fecalele altuia (eu, nu stiu de ce, nu am fost
obligat să o fac). S-a ajuns atât de departe în această nemaipomenită
degradare, încât unii dintre noi au preferat să mănânce propriile
fecale, pentru a nu fi obligati să le mănânce pe ale altuia. Această
siluire paranoică a durat vreo trei săptămâni, iar pentru altii câteva
luni, timp în care am fost atât de crunt bătuti pentru că refuzam să ne supunem, încât aceste săptămâni au fost pentru noi începutul unui delir colectiv.

https://www.facebook.com/proiectcovert
 
Sus