Dezbatere Economica

DeletedUser28967

Nu degeaba sta cu Udrea aia e o figuranta si o "Blonda" adevarata,cei ce se aseamana se aduna..

Doar ca unu e proasta si altu se preface..si sa nu zic ca is interogati batrani de la tara si pusi sa jure pe biblie care au votat la referendum..cu biblia pe capota masini,in care alegeri sa mai vazut asa ceva????si presupusa problema este ca au fost prea multi la vot nici nu sa pus problema ca poate nici nu au luat in seama toate buletinele de vot,care au mai fost anulate abuziv sau "cine a numarat voturile"etc... sau ca Basescu si PDL au schimbat regurile jocului dupa care au boicotat alegerile,daca stiau aia din consiliul european ca basescu vroia sa boicoteze alegerile oare mai insistau sa schimbe regurile?sau ce reactie au auvut cand au aflat ca basescu in ultima clipa anunta lumea sa nu vina la alegeri...nici la fotbal nu poti castiga daca nu te prezinti(pierzi la 3-0)............
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser38023

PDL a jefuit! Dupa ce Romania avusese crestere economica in timpul guvernarii Tariceanu, PDL-istii si-au facut mendrele si s-a ales praful .. Nu prea mai ai despre ce economie sa faci o dezbatere, ca Romania nu mai are economie, vorba lui Mircea Badea..

Eu lucrez in domeniul proiectelor europene, nu demult, ce-i drept, ca-s tanar, dar am vazut exact cum a stat treaba ..

peste 90% din firmele, intreprinderile, cooperativele infiintate accesand fonduri europene, nu sunt sustenabile .. Concursurile s-au castigat politic si astfel s-au finantat afacerile unor trodgloditi.. Femeie la care cade casa pe ea, vai de capul ei, nu e in stare sa isi tina ordonata propria gospodarie si sa si-o intretina, tu o duci si o formezi ca manager la Mamaia si in strainatate.. Sau presedinte de cooperativa, nu e in stare sa imprejmuiasca intr-o luna de zile un pogon cu un amarat de gard din sarma ghimpata, in conditiile in care are peste 10 angajati constructori si a obtinut din finantare utilaje si materiale cat sa construiasca un mall (eu, la tara, impreuna cu bunicul meu de 70 de ani, ne-am imprejmuit intr-o singura zi cu gard de sarma ghimpata o livada de doua pogoane jumate).. Si astea sunt doar doua exemple de oameni de afaceri bagati in fata de PDL .. Astia au transformat banii europeni in bani invizibili, bani care ar fi trebuit sa schimbe radical fata romaniei, sa asigure infrastructura, locuri de munca, sa rezolve probleme sociale, dar daca au incaput pe mainile unor incapabilii, ne-am ales cu morga europeana intr-un sat fara dispensar, cu terenuri de fotbal in panta, cu piscine pe izlaz si asa mai departe..
 

DeletedUser

Eu unu nu prea am citit ce e drept ce e pe aici dar am trait tot aici in tara:) si ce pot zice este ca intr-adevar cei de la PDL au furat, dar cat s-a cheltuit ca ei si Basescu sa fie dati jos mai cresteau acolo un salariu sau poate mai scadeau preturile, parerea mea.
 

DeletedUser28967

Clar...de ce nu stam toti ca copacii si poate o sa creasca fructe pe noi???? :)
 

DeletedUser28967

Dupa parerea ta flota romana cam catii bani valoreaza? sau ca cineva ii face viiata amara la bunata ca sa dus sa voteze? ma-rog.. sau sa spun altcumva germania si franta sunt cam de acceiasi marime ca romania(pe harta fizico-geografica) posibil sa fie cu 40-50% mai multa populatie acolo,dar poti sa zici ca este o tara cu 40-50% mai buna ca romania??? tre sa pui multe 0-uri inainte sa spui cat la % sunt mai avansati..
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

O consecinta a problemelor pe care le are sistemul bancar din Cipru se vede si in Romania ,am scris despre problemele pe care le are CIPRU inca de anul trecut din 5 noiembrie .
http://forum.triburile.ro/showthread.php?41564-Dezbatere-Economica&p=1038616&viewfull=1#post1038616

Bank of Cypus, sucursala locală a băncii cipriote cu acelaşi nume, grav afectată de criza din insulă, a anunţat ieri că nu va derula timp de o săptămână operaţiuni cu publicul.
Sursa: REUTERS
S-a anunţat că se caută un cumpărător pentru sucursala locală. Românii cu conturi la această bancă pot retrage doar parţial banii, de la bancomat. Acesta este primul efect palpabil al crizei din Cipru asupra pieţei bancare de la noi. Românii au primit asigurări de la Banca Naţională că, indiferent de valoarea depozitelor pe care le ţin în băncile cipriote de la noi, deci chiar dacă acestea sunt peste 100.000 de euro, banii lor sunt protejaţi integral.
Chiar şi aşa, de ieri, aceştia sunt difect afectaţi în sensul că nu au acces la propriile economii. În plus, motivul închiderii sucursalei locale nu este foarte clar. Totodată, nu se ştie care vor fi condiţiile impuse deponenţilor şi celorlalţi clienţi ai băncii după ce sucursala se va deschide.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/prima-dovada-ca-nu-suntem-imuni-la-cipru-1030805.html

O sa revin si cu comentarii la posturile de mai sus .
 

DeletedUser

O săptămână de foc pentru găsirea unui cumpărător la Bank of Cyprus. Banca Transilvania, prima ofertă

Conform unor surse din piaţă, banca din Cluj ar fi depus o ofertă neangajantă pentru preluarea operaţiunilor sucursalei cipriote.

Banca Transilvania şi-a manifestat interesul pentru preluarea operaţiunilor din România ale Bank of Cyprus, depunând o ofertă (neangajantă) în procesul iniţiat peste noapte de autorităţile din Cipru pentru găsirea unui cumpărător, conform unor surse de pe piaţa bancară. Relaţia dintre Bank of Cyprus şi Banca Transilvania este foarte strânsă având în vedere că banca cipriotă deţine de trei ani 9,8% din acţiunile băncii din Cluj. De asemenea, banca din Cluj are o sucursală în Cipru.

Într-o cursă contra cronometru, autorităţile bancare din România şi din Cipru încearcă să gă*seas*că o soluţie pentru preluarea Bank of Cyprus din România, care luni la prima oră a anunţat că îşi suspendă operaţiunile de la Bu*cureşti timp de o săp*tămână.

După izbucnirea crizei bancare din Cipru acum două săptămâni, care va duce la închiderea ce*lei de-a doua mari bănci din insulă, Laiki (Popular Bank of Cyprus), plus taxarea depozitelor care depăşesc 100.000 de euro într-o formă extrem de complicată, BNR, banca centrală a Ciprului, Bank of Cyprus şi Autoritatea Bancară Europeană au discutat încontinuu ce se întâmplă cu operaţiunile de la Bucureşti ale celor două bănci cipriote – Bank of Cyprus şi Marfin (Laiki) pentru a se stopa din faşă orice extindere a crizei.

Suspendarea operaţiunilor de la Bucureşti ale Bank of Cyprus intervenită luni a fost ca o măsură de protecţie a deponen*ţilor români cu peste 100.000 de euro ca să nu intre sub incidenţa decizi*ilor din Cipru de taxare cu până la 60%. Prin găsirea unui cumpărător aceste depozite ar fi protejate în integralitatea lor.

Nicolae Cinteză, directorul Direcţiei Supra*veghere din BNR, a declarat marţi după-amiază agenţiei Mediafax că există depusă o ofertă neangajantă pentru Bank of Cyprus România, iar discuţiile se poartă cu banca-mamă din Cipru şi cu autoritatea de supraveghere. El nu a dorit să precizeze numele băncii care a depus oferta.

Până la închiderea ediţiei nici Banca Transil*vania nu s-a pronunţat pe această temă.

Cine preia operaţiunile de la Bucureşti trebuie să-şi asume plata depozitelor şi să preia portofoliul de credite. La finalul lunii septembrie, conform ultimelor date disponibile, Bank of Cyprus România avea depozite de 245 mil. euro şi credite de 570 mil. euro.
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari...prus-banca-transilvania-prima-oferta-10708178

Cine are bani depusi la bancile grecesti din Romania trebuie sa fie nebun daca inca nu si-a retras banii .
 

DeletedUser

PDL a jefuit! Dupa ce Romania avusese crestere economica in timpul guvernarii Tariceanu, PDL-istii si-au facut mendrele si s-a ales praful .. Nu prea mai ai despre ce economie sa faci o dezbatere, ca Romania nu mai are economie, vorba lui Mircea Badea..

Eu lucrez in domeniul proiectelor europene, nu demult, ce-i drept, ca-s tanar, dar am vazut exact cum a stat treaba ..

peste 90% din firmele, intreprinderile, cooperativele infiintate accesand fonduri europene, nu sunt sustenabile .. Concursurile s-au castigat politic si astfel s-au finantat afacerile unor trodgloditi.. Femeie la care cade casa pe ea, vai de capul ei, nu e in stare sa isi tina ordonata propria gospodarie si sa si-o intretina, tu o duci si o formezi ca manager la Mamaia si in strainatate.. Sau presedinte de cooperativa, nu e in stare sa imprejmuiasca intr-o luna de zile un pogon cu un amarat de gard din sarma ghimpata, in conditiile in care are peste 10 angajati constructori si a obtinut din finantare utilaje si materiale cat sa construiasca un mall (eu, la tara, impreuna cu bunicul meu de 70 de ani, ne-am imprejmuit intr-o singura zi cu gard de sarma ghimpata o livada de doua pogoane jumate).. Si astea sunt doar doua exemple de oameni de afaceri bagati in fata de PDL .. Astia au transformat banii europeni in bani invizibili, bani care ar fi trebuit sa schimbe radical fata romaniei, sa asigure infrastructura, locuri de munca, sa rezolve probleme sociale, dar daca au incaput pe mainile unor incapabilii, ne-am ales cu morga europeana intr-un sat fara dispensar, cu terenuri de fotbal in panta, cu piscine pe izlaz si asa mai departe..


O greseala pe care o face foarte multa lume este de a cadea in capcana asta aia sunt mai buni decat aialalti ,sunt unii fani PSD si altii fani PDL dar adevarul este ca toti sunt varza ,PSD sunt principalii vinovati de dezastrul economic incepand din 90 si pe urma au continuat si celelalte partide ce au inceput primii .
Revenind la Tariceanu ,guvernarea lui nu a fost asa de grozava din contra daca analizam datele vedem ca si el este de vina de situatia in care a ajuns Romania dupa 2008 ,deficitul bugetar al Romaniei a inceput sa creasca din timpul guvernarii lui ,ce s-a intamplat ? cheltuielile guvernului Tariceanu au inceput sa depaseasca veniturile la buget( din taxe ,accize ,tva,etc) de la an la an din ce in ce mai mult in conditiile in care a beneficiat de o dublare a Pib-ului Romaniei in urma creditarii masive din perioda 2004-2008 ,creditare care pune acum in dificultate sistemul bancar pt au acordat credite la foarte multe persoane care nu si-au mai permis sa returneze creditele luate ori nu au mai vrut sa dea banii inapoi ,si tot guvernul Tariceanu a beneficiat in aceeasi perioada de sume foarte mari de bani trimisi de romanii plecati la munca in strainatate ,in 2008 au fost trimisi de romanii plecati in strainatate 9 miliarde de euro dupa ce a inceput criza sumele trimise de romani in tara au scazut mai mult de jumatate ,asta a insemnat si bani mai putini la buget .

aici un grafic cu deficitu bugetar al romaniei incepand din 1995 .

Evolutia-deficitului-structural-1995-2011.jpg


Pana Romania nu va avea un sistem de justitie mult mai bun decat acum (politie,procurori,judecatori) si o alta clasa politica nu va fi mai bine ,la ce venituri au fost in Romania in perioada 2004-2008 si eu puteam sa fiu prim ministru si BOC ar fi facut treaba ,Tariceanu a beneficiat de o conjuctura buna ,creditare masiva ,bani foarte multi trimisi de romanii plecati la munca plus investitii directe foarte mari ,dupa ce a inceput criza investitiile directe straine s-au prabusit .

I-a sa vedem cum a evoluat deficitul bugetar in Bulgaria fata de Romania ,aici este un grafic plus cateva articole pe aceasta tema .

Deficit%2520bugetar.JPG


România, mai aproape de Grecia decât de Bulgaria, la deficitul bugetar
Un prieten al acestui blog m-a întrebat dacă datoria externă în creştere accelerată a României este asociată cu cheltuielile publice extravagante. Bineînţeles. Înregistrând an de an deficit bugetar, datoria publică nu poate decât să crească. Am comparat România cu alte două state din zonă: Bulgaria – vecinul de la sud şi eternul element de comparaţie, şi Grecia – performera UE în materie de dezmăţ bugetar şi de minciuni statistice.


Aşa cum se poate observa, politica bugetară a României a copiat mai mult modelul grec decât pe cel bulgar. Datele statistice arată că în ultimul deceniu Bulgaria a ales calea pozitivă (surplus), iar România (alături de Grecia) calea negativă (deficit). Nici măcar în anii de boom economic, când veniturile din impozite erau în creştere, guvernele român şi grec nu au fost în stare să economisească banul public. Ceea ce a făcut ca, în plină criză, finanţele publice să se scufunde. În acest timp, Bulgaria s-a dovedit mult mai responsabilă, iar acum ne face bezele cu politica bugetară.

În sfârşit, unii oficiali publici au ajuns să prezinte opinii asemănătoare cu cele susţinute de mult timp pe acest blog, inclusiv că creşterea deficitului din acest an se datorează în bună măsură hazardului moral creat de încheierea acordului cu FMI.

http://logec.ro/romania-mai-aproape-de-grecia-decat-de-bulgaria-la-deficitul-bugetar/

O cheltuire responsabila a bugetului Romaniei ca in Bulgaria nu ne-ar fi adus in situtia de a trebui sa tai din salarii si pensii 25% si sa trebuiasca sa imprumuti 20 de miliarde de euro cum a facut Romania ,Bulgaria nu a facut nici un imprumut la FMI dupa ce a inceput criza in 2008 ,in Romania s-a furat masiv si s-au irosit foarte multi bani .

Iluzia binefacerii deficitului bugetar

Creşterea economică va reveni în România, aşa cum va reveni şi în Europa, la ritmuri care să facă posibilă o îmbunătăţire substanţială a vieţii de zi cu zi a oamenilor numai atunci când incertitudinea se va reduce. Altfel spus, doar atunci când întreprinzătorii, antreprenorii şi consumatorii nu se vor mai teme atât de mult de ce poate să aducă rău ziua de mâine şi îşi vor relua planurile de viaţă pe care şi le construiesc în mod normal în vremuri „obişnuite“. Nu cred că revenirea într-o „Arcadia“ de dinainte de 2007 este posibilă.

Guvernele, corporaţiile şi oamenii obişnuiţi au înţeles acum ce înseamnă să te întinzi mai mult decât îţi este plapuma.

Aşa cum nu cred că rămânerea în cealaltă extremă - în care încă se pare că suntem - ne mai ajută.

Se poate ieşi mai repede din starea de dezamăgire şi aşteptare - oricum inutilă şi neproductivă - dacă renunţăm la iluziile care, din păcate, continuă să fie foarte răspândite. Iluzii de genul „binefacerii cheltuielilor guvernamentale“, „dă-l încolo de deficit, că doar nu deficitul mic îmi ţine de foame, sau îmi construieşte autostrăzi sau căi ferate“ sau „de ce să ne gândim noi la deficit, când alţii se împrumută, construiesc şi cresc fără să le pese de deficit?“.

Este uşor de înţeles că trebuie „un gram de sare“ atunci când cauţi sau aştepţi „binefaceri“ ale cheltuielilor guvernamentale. Guvernul nu are „proprii bani“. Cea mai mare parte a banilor guvernului provin din „banii altora“ - din taxe şi impozite pe care le plătesc oamenii obişnuiţi şi companiile. Fiecare leu cheltuit de guvern înseamnă un leu mai puţin care ar fi putut fi cheltuit de un individ, de o familie sau de o companie. Cheltuiala guvernului este şi plata ofiţerilor şi soldaţilor din armata română aflaţi în Afganistan, dar şi subvenţia pe care Metrorex (companie care asigură transportul cu metroul în Bucureşti) o primeşte din bani publici. Bani la care au contribuit şi locuitorii din Oradea, Piatra Neamţ, Chilia Veche sau Corabia, care nici nu au folosit metroul din Bucureşti şi nici nu au de gând să facă aşa ceva, pur şi simplu, pentru că nu au nevoie. (Cum locuiesc în Bucureşti, voi fi bucuros în favoarea oricărei soluţii guvernamentale care să permită companiei încă aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, să extindă cât mai repede reţeaua de metrou. Dar nu ştiu cum le voi explica parinţilor mei, pensionari, contribuabili, care nu locuiesc în Bucureşti, de ce nu s-ar aloca aceiaşi bani publici pentru sistemul de sănătate).

Guvernul decide cum să cheltuie banii publici în baza unor decizii adoptate transparent şi care pot fi urmărite de un public educat care are răbdarea şi cunoştinţele necesare pentru a înţelege procesul bugetar într-un exerciţiu democratic. Pe măsură ce societatea devine mai exigentă, transparenta în alocarea banilor publici creşte. La fel şi responsabilitatea cheltuirii banilor publici creşte pe măsură ce legile devin mai bune, experienţa funcţionarilor publici se dezvoltă şi instituţiile publice de control şi justiţia devin mai eficiente. Dar, există şi o altă latură, care nu este neapărat rea, însă lucrurile aici nu par să poată fi atât de uşor corectate. Şi anume, alocarea banilor publici are la baza decizii ale unor oameni şi nu ale unor sfinţi. Or aceşti oameni, care construiesc politici publice şi decid soarta banilor publici pot, chiar bine intenţionati fiind, să greşească. Fie nu au toată informaţia disponibilă atunci când decid, fie nu pot şti cum oamenii şi firmele vor reacţiona la deciziile de politică publică. Nu de puţine ori, cei care decid soarta banilor publici au propriile interese care nu coincid neapărat cu interesele celor pentru care se presupune că ar decide.

Desigur, poţi să continui să crezi că România are, de exemplu, o infrastructură rutieră sau feroviară precară pentru că administraţiile succesive nu au cheltuit destui bani pentru aşa ceva. Guvernele au avut mereu în ultimii 20 de ani constrângerea limitării cheltuielilor pentru menţinerea deficitului în limite mici. Şi, cea mai mare parte a acestor ani am fost sub „tutela“ FMI şi, mai nou, a Comisiei Europene. De ce nu ne „scuturăm“ de sub „jugul instituţiilor financiare internaţionale şi al Comisiei“? Să ignorăm, pur şi simplu, deficitul. „Am putea să alocăm atunci oricât de mulţi bani este nevoie pentru infrastructurăÖ“ Este uşor de înţeles că la nivelul unei ţări, aşa cum este şi pentru un individ sau pentru o familie, cheltuielile pot fi cel mult egale cu veniturile. Atunci când cheltuielile sunt mai mari decât veniturile apare deficitul, care poate fi mai mare sau mai mic în măsura în care cineva este dispus să finanţeze individul, familia sau ţara respectivă. Suma deficitelor nu este nimic altceva decât datoria. Pentru o ţară, datoria publică este suma deficitelor bugetare din anii anteriori.

În fond, nu este nimic rău să ai datorii. La fel şi pentru o ţară, nu este nimic rău în sine să aibă datorie (internă sau externă). Depinde doar cât de mare este această datorie publică. Fiecare dintre noi avem prieteni sau cunoştinţe care au diferite obiceiuri de viaţă şi venituri diferite. Aţi încercat vreodată să comparaţi propria capacitate de a găsi prieteni dispuşi să vă împrumute cu bani cu capacitatea prietenilor care sunt mai bogaţi şi care câştiga mai bine decât dumneavoastră, de a găsi de unde să se împrumute? La fel este şi în cazul ţărilor. Credibilitatea şi capacitatea de a genera venituri, de a creşte economic, stau la baza condiţiilor bune de împrumut pentru o ţară. Germania se împrumută mai uşor şi mai ieftin decât orice ţară europeană pentru că este văzută pe pieţele financiare drept „individul“ de succes — care chiar dacă trebuie să se împrumute va avea de unde să dea şi banii înapoi. Spania, Portugalia sau Irlanda sunt ţări respectate, dar seamănă mai mult cu noi. Cheltuie mai mult decât obţin ca venituri şi au perspective de „câştig“ (creştere şi venituri) mai miciÖ Prin urmare nu „instituţiile financiare internaţionale“ sau „Comisia“ nu ne lasă să creştem deficitul, să acumulăm datorii şi să ne împrumutăm, ci faptul că deficitele şi gradul de îndatorare împiedică (atunci când depăşesc un anumit prag), creşterea. Când creşterea este mică şi pragul (pentru împrumuturi) este mai jos. Mai repede de atins şi, prin urmare, o constrângere mai puternică.

Cu cât nivelul datoriei care nu generează probleme este mai mic - aşa cum este în situaţia României - cu atât deficitul bugetar ameninţă mai mult creşterea economică şi, în plus, generează şi dezechilibre externe. După ce din venitul obţinut se achită taxele şi impozitele şi se acoperă consumul, sectorul neguvernamental obţine ceea ce se numeşte „economisire“. La fel şi pentru sectorul guvernamental: venituri minus cheltuieli este economisirea publică. Economisirea naţională (suma dintre economisirea sectorului neguvernamental şi economisirea publică) este sursa investiţiilor. Investiţiile sunt sursa acumulărilor de capital, a creşterii productivităţii şi, în final a creşterii standardului de viaţă. Deficitul bugetar înseamnă că economisirea publică este negativă, ceea ce reduce economisirea la nivelul economiei. Prin urmare, investiţiile sunt mai mici, acumulările de capital sunt mai mici, productivitatea creşte mai încet sau nu creşte şi creşterea standardului de viaţă rămâne un vis frumos. Deficitul bugetar înseamnă că sectorul guvernamental nu economiseşte, datoriile se măresc, ceea ce înseamnă că la nivelul întregii economii economisirea se reduce.

Într-o economie deschisă, aşa cum este şi economia României, lucrurile nu se opresc aici. Deficitul bugetar este şi sursa creşterii deficitului extern - reflectat în contul curent al balanţei de plăţi externe. Scăderea economisirii la nivelul economiei ca urmare a faptului că sectorul guvernamental înregistrează deficite explică creşterea ratelor dobânzii. Ratele mai mari ale dobânzii atrag intrări de capital pe pieţele financiare şi determină aprecierea leului. Imporţi mai ieftin şi mai mult şi exporţi mai puţin şi mai scump, aşa încât deficitul contului curent extern creşte şi el (pe seama deficitului balanţei comerciale). Aceasta este, de fapt, povestea „deficitelor gemene“, cu care România s-a confruntat în anii 2005-2006 când se prefigura deja perspectiva unei ajustări bruşte şi dureroaseÖ

„Altora nu le pasă de deficit“. Nimic mai greşit. „Nu le pasă (Ö)“, poate. Acum însă nimeni nu îşi mai permite să ignore acest lucru. Din Grecia, până în Franţa, din SUA, până în Ţările Baltice, guvernele devin nepopulare pentru că sunt mai puţin „darnice“ şi reduc masiv cheltuielile încercând să-şi diminueze deficitele. Un lucru bun pentru generaţiile viitoare, care vor achita poate mai puţin din „nota de plată“ a generaţiilor prezente care acumulează datorii.

Nimeni nu mai discută astăzi cu seriozitate nici despre „deficitul care aduce creştere“ şi nici despre efectele benefice ale „multiplicatorului cheltuielilor guvernamentale“ (cheltuieli guvernamentale care ar genera creşteri mai mari ale venitului). Nu din raţiuni „ideologice“, ci din raţiuni pragmatice. Interesul este acum concentrat pe calitatea cheltuielilor publice. Perpetuarea iluziilor generate de mitul „binefacerilor cheltuielilor guvernamentale“ este prea costisitoare.

Claudiu Doltu este secretar de stat în Ministerul Finanţelor
http://www.zf.ro/opinii/iluzia-binefacerii-deficitului-bugetar-10693038
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Rata creditelor neperformante la nivelul sistemului bancar a urcat la aproape 20% din totalul tuturor tipurilor de credite acordate de banci .

Rata creditelor neperformante a crescut la 19,46%, în aprilie

Rata creditelor neperformante a crescut cu 0,38 puncte procentuale, în aprilie, la 19,46%, faţă de nivelul de luna precedentă, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

La începutul anului 2012, rata creditelor neperformante se ridica la 16,28%, în timp ce la finalul aceluiaşi an la 18,24%. În ceea ce priveşte pierderile provizionate de bănci din activitatea de creditare, volumul acestora a crescut cu 1,51%, în aprilie 2013, la peste 37,948 miliarde lei, faţă de nivelul din martie.

În luna aprilie, numărul restanţierilor - persoane fizice - la bănci şi IFN-uri a crescut cu 2,26%, faţă de martie 2013, ajungând la 715.469. Numărul este mai mare cu 15.869 persoane faţă de luna precedentă, dar cu 10.723 mai mic decât nivelul din aprilie 2012.Potrivit datelor BNR, valoarea totală a restanţelor a crescut cu 0,19% faţă de luna martie, la peste 9,914 miliarde lei. Din totalul restanţelor, peste 7,154 miliarde lei aveau întârziere mai mare de 90 de zile.



De asemenea, din cele circa 9,9 miliarde lei, peste 4 miliarde lei erau restanţe în euro, 3,727 miliarde în lei, 2,116 miliarde lei în alte valute şi circa 30,2 milioane lei în dolari SUA.

Potrivit lui Andrei Cionca, fondator al Casei de Insolvenţă Transilvania /CITR/, creditele neperformante vor continua să crească în lipsa unor finanţări noi în economia românească.

"Statistica BNR arată că evoluţia creditelor neperformante este în creştere permanentă, iar expunerea băncilor a rămas constantă în ultimii ani. Criza companiilor care duce şi la creşterea creditelor neperformante nu are cum să se oprească cât timp nu intervin bani proaspeţi în economie, bani proaspeţi care până nu demult au fost livraţi doar de bănci, prin credit. Băncile s-au oprit, ceea ce înseamnă că trebuie să apară un nou vehicul de finanţare, un fond de investiţii care să facă finanţare în alt mod decât cel tradiţional", a declarat, recent reprezentantul CITR.

El a avertizat că, practic, toţi jucătorii implicaţi în salvarea unei companii - furnizori, acţionari, stat, bănci - nu pot interveni în acest moment.

"Furnizorul care s-ar expune acum ar fi primul care pierde, băncile sunt supraexpuse pentru că indicatorii companiilor s-au înrăutăţit şi nu au garanţii suplimentare, statul nu finanţează niciodată, iar acţionarii sunt epuizaţi după patru ani de criză şi câteva proceduri de restructurare. Este necesară intervenţia celui de-al 5-lea jucător care să fie un fond de investiţii şi să acorde credit cu opţiunea ca la anumite intervale de control, 3-6 luni sau un an, să aibă posibilitatea să îşi convertească banii în pachetul majoritar de acţiuni", a mai spus Andrei Cionca.
http://www.capital.ro/detalii-artic...ante-a-crescut-la-1946-in-aprilie-183722.html
-------------------------------------------------------------
Dupa Grecia ,Spania ,Italia ,Portugalia ,Irlanda cel mai rau din U.E stau Franta si cu Marea Britanie care au datorii publice foarte mari si nici nu au luat masuri foarte dure pt reducerea deficitelor din cauze electorale le este frica de electorat , o stire de zilele astea anunta ca datoria FRANTEI a crescut numai in primele 3 luni din acest an cu
36 de miliarde de euro .


NIVEL RECORD al datoriei publice a Franţei

Datoria publică a Franţei a crescut cu 36,5 miliarde de euro în primele trei luni ale anului şi a atins nivelul record de 1.870 miliarde de euro la finele lunii martie, a anunţat, vineri, Biroul de statistică de la Paris.

Îndatorarea raportată la PIB a urcat de la 90,2% la sfârşitul anului trecut la 91,7% la finele primului trimestru din acest an, potrivit cotidianului britanic The Guardian.

Guvernul se aşteaptă ca îndatorarea ţării să crească în continuare, până la 94,3% anul următor. Autorităţile ar putea însă rata această ţintă, din cauza recesiunii economice.

Franţa a anunţat deja că nu va putea respecta în acest an limita de deficit bugetar acceptată în UE, de 3% din PIB, şi estimează un nivel de 3,7%. Comisia Europeană a extins cu doi ani termenul până la care Franţa trebuie să aducă deficitul bugetar sub pragul european, dar a cerut în schimb reforme structurale dure.

Preşedintele francez Francois Hollande, aflat vineri la Bruxelles pentru o reuniune a liderilor europeni, a admis că guvernul ar putea rata chiar şi ţinta de deficit de 3,7%, din cauza încasărilor mai slabe din taxe.
http://www.mediafax.ro/economic/nivel-record-al-datoriei-publice-a-frantei-11042923
----------------------------------------------------------
Marea Britanie

Joi, 27 Iunie 2013

Marea Britanie adoptă noi măsuri de austeritate

Ministrul britanic de Finanțe, George Osborne, a anunţat ieri în faţa Parlamentului de la Londra noi reduceri de cheltuieli în sectorul public pentru exerciţiul bugetar 2015-2016, bugetele ministerelor urmând să fie diminuate pe ansamblu cu 11,5 miliarde de lire sterline, echivalentul a 13,5 miliarde de euro.
Sursa: Reuters
Astfel, majoritatea instituţiilor guvernamentale vor avea bugetele reduse cu procente cuprinse între 8% şi 10%, dar nu vor fi afectate sectoarele Sănătăţii, Educaţiei şi Cooperării Internaţionale, pe care guvernul de coaliţie, alcătuit din conservatori şi liberal-democraţi, a promis că le va proteja.

Dar, presa britanică estimează că, în ciuda reducerii cheltuielilor în majoritatea sectoarelor, bugetele serviciilor secrete vor creşte.


De asemenea, Osborne ar urma să prezinte proiecte de investiţii în infrastructură, cum ar fi construcţia de drumuri, căi ferate şi locuinţe, pentru a stimula creşterea economică şi crearea de noi locuri de muncă.
Pe de altă parte, fondul de cheltuieli ale reginei Marii Britanii, Elisabeta a II-a, va crește în 2014 de la 36,1 milioane la 37,8 milioanede lire sterline. Pentru al doilea an consecutiv, fondul care gestionează proprietățile regale a înregistrat un profit în creștere, ajungând la suma de 252,6 milioane de lire sterline.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/mar...uri-de-austeritate-1044668.html#ixzz2XycfT86f

---------------------------------------------------

Dupa cum probabil stiti Croatia a aderat la U.E, dar problemele economice ale Croatiei sunt mari 20 % somaj si recesiune economica in ultimii 5 ani .

Croaţia se pregăteşte să intre în UE, în contextul unor probleme economice grave

Partea solemnă a ceremoniei va începe la ora 21.00 GMT (luni, 0.00,ora României) şi va dura o oră şi jumătate. În cadrul acesteia vor fi prezentate o parte dintre "perlele" patrimoniului cultural al Croaţiei.

"Ceremoniiile vor fi frumoase şi pline de emoţie, dar bineînţeles că vor fi modeste, din cauza situaţiei economice" dificile, a declarat preşedintele Ivo Josipovici pentru AFP.

El se referă la criza economică ce afectează Croaţia, aflată în recesiune începând din 2009, rata şomajului atingând 20% din cei aproximativ 4,2 milioane de locuitori ai ţării.

Guvernul de centru-stânga speră ca aderarea la UE va încuraja investiţiile străine, de care ţara are mare nevoie în vederea relansării economiei.


În Croaţia, PIB-ul este de 39%, sub media europeană, doar România şi Bulgaria aflându-se după Croaţia, potrivit Biroului de statistici al UE

http://www.mediafax.ro/externe/croa...textul-unor-probleme-economice-grave-11052871
 

DeletedUser

Alte noutati economice,

Franta a primit acordul de la uniunea europeana sa dea ajutoare de stat de 7 miliarde de euro pt a ajuta compania Peugeot -Citroen care are datorii foarte mari ,asa se explica de ce creste datoria Frantei intr-o veselie dupa cum se poate citi mai in fata .

Publicat de la 1 august 2013, 09:58

UE a aprobat un ajutor financiar de 7 miliarde euro pentru PSA Peugeot Citroen

PSA Peugeot Citroen a obtinut acordul Uniunii Europene pentru un sprijin financiar din partea statului francez in valoare de 7 miliarde de euro. În schimb, gigantul auto s-a angajat să-si reducă datoriile, să se abțină de la achizitii mai mari de 100 milioane de euro, sa limiteze cresterea salariilor managerilor si sa accepte un CEO de la stat. Gigantul auto a fost nevoit sa accepte conditiile statului dupa ce, in 2012, a înregistrat pierderi în valoare de 5 miliarde de euro

http://incomemagazine.ro/articole/u...de-7-miliarde-euro-pentru-psa-peugeot-citroen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alta stire interesanta, OTE care detine in Romania ,Cosmote si Romtelecom si-a vandut operatorul de telefonie mobila din Bulgaria pt care a primit 717 milioane de euro ,cu toate astea OTE are datorii de aproape 2 miliarde de euro ,proabil ca daca ar vinde si ce detin in Romania ar ajunge la zero dar ar ramane fara obiect de activitate .

31 Iulie 2013

OTE a batut palma cu grupul norvegian Telenor si a vandut operatorul bulgar de telefonie mobila Globul. Tranzactia s-a facut pentru 717 milioane de euro

Grupul elen OTE, prezent in Romania prin Romtelecom si Cosmote, a finalizat vanzarea companiei Globul, al doilea mare operator de telefonie mobila din Bulgaria, catre grupul norvegian Telenor pentru 717 milioane de euro. "Prin finalizarea tranzactiei, OTE isi reduce datoriile la mai putin de 2 miliarde de euro sau cu mai mult de 50% comparativ cu inceputul anului 2011", a declarat directorul financiar al OTE, Babis Mazarakis, intr-un comunicat publicat miercuri de grup, informeaza Mediafax.

Tranzactia a vizeaza toate actiunile companiei Cosmo Bulgaria Mobile EAD, care functioneaza pe piata sub brandul Globul, si include de asemenea lantul de magazine Germanos Bulgaria, integrat operational in Globul.La sfarsitul anului trecut, Globul avea 4,5 milioane de abonati. Compania a generat anul trecut venituri de 378 milioane de euro si profit operational (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare-EBITDA) de 135 milioane de euro_OTE controleaza in Romania Romtelecom si subsidiarele locale ale operatorului de telecomunicatii mobile Cosmote si retailerului Germanos.

http://www.finantistii.ro/telecom/o...a-s-a-facut-pentru-717-milioane-de-euro-80002
 

DeletedUser

Japonia

Decontaminarea în zona centralei Fukushima ar putea costa 44 de miliarde de euro

In urma dezastrului nuclear de la Fukushima mai multe reactoare nucleare nu au putut fi racite si s-a produs dezastrul cunoscut cu explozii la reactoare si contaminarea puternica a solului, aerului si apei din zona, acum in urma studiilor costurile decontaminarii sunt estimate la valoarea de 44 de miliarde de euro ,nici acum populatia care locuia in zona afectata nu a revenit la casele lor fiind adapostiti temporar prin sali de sport ale scolilor din alte localitati .

Ce e amuzant dar si tragic sunt planurile lor de decontaminare a padurilor si solului ,sunt curios cum poate fi decontaminat un pom in care a intrat radiatiile ,probabil vor fi taiati toti arborii si aruncati in oceanul Pacific .

TOKYO, (24 iul 2013)

Decontaminarea în zona centralei Fukushima ar putea costa 44 de miliarde de euro

Decontaminarea şi curăţarea zonei din jurul centralei Fukushima ar putea costa până la 5.800 de miliarde de yeni (aproximativ 44 de miliarde de euro), potrivit unui studiu oficial, în contextul în care a treia emisie de vapori a fost constatată miercuri deasupra clădirii reactorului.

Potrivit Institutului Naţional pentru Ştiinţe şi Tehnologii, operaţiunile de curăţare şi decontaminare ar costa de cinci ori mai mult decât a estimat iniţial şi a stabilit în buget Guvernulul japonez.

"Sperăm că studiul va ajuta la stabilirea unor planuri de decontaminare a pădurilor şi zonelor agricole şi va favoriza, de asemenea, revenirea locuitorilor acasă", anunţă acest institut într-un raport publicat marţi.

Costul estimat de institut variază în funcţie de scenariile reţinute. Un scenariu prevede transportarea şi stocarea solului agricol contaminat, în timp ce altul evocă ipoteza unei simple întoarceri a pământului în zonele contaminate.

Raportul a fost publicat în contextul în care, practic, la Fukushima apar zilnic veşti proate, iar operatorul este vizat tot mai mult de critici din partea autorităţilor.

Luni, după ce a afirmat contrariul, Tokyo Electric Power (TEPCO) a recunoscut că ape subterane radioactive acumulate la baza centralei Fukushima s-au scurs în Oceanul Pacific. Dezvăluirea a fost făcută la o săptămână după ce Autoritatea pentru Siguranţă Nucleară a dat o alertă în legătură cu o posibilă scurgere.

Lentoarea cu care a fost recunoscută scurgerea este "extrem de deplorabilă", a criticat marţi ministrul Comerţului Toshimitsu Motegi, în timp ce secretarul general al Guvernului, Yoshihide Suga, a apreciat că o astfel de informaţie gravă ar fi trebuit "să fie dezvăluită rapid".

Miercuri, TEPCO a anunţat o nouă emisie de vapori deasupra clădirii reactorului 3 al centralei, a treia în decurs de o săptămână.


Compania a afirmat că măsurătorile efectuate nu au detectat vreo creştere a emisiilor radioactive, adăugând totodată că nu ştie încă de unde provin vaporii, una dintre ipoteze fiind evaporarea apei acumulate după ploaie.

Vineri, operatorul TEPCO a fost nevoit să admită că aproape 2.000 de angajaţi ai centralei avariate prezintă un risc crescut de dezvoltare a cancerului tiroidian.

Acest număr reprezintă aproape 10% din totalul angajaţilor care lucrează în complex şi au tiroida expusă la doze cumulate de radiaţii mai mari de 100 milisieverţi.

Această serie de veşti proaste intervine în contextul în care premierul conservator Shinzo Abe, al cărui partid a învins în alegerile senatoriale de duminică, dispune de-acum toate pârghiile şi ar urma să repornească reactoare nucleare în arhipelag, aşa cum cer mediile patronale.

Înainte de alegerile senatoriale, toate partidele de opoziţie au făcut campanie împotriva energiei nucleare.

După accidentul de la Fukushima, 48 din 50 de reactoare ale ţării sunt oprite în prezent, mai ales pentru măsuri de precauţie.

http://www.mediafax.ro/externe/deco...r-putea-costa-44-de-miliarde-de-euro-11150273


----------------------------------------------

SUA

Probabil multi dintre voi ati aflat deja stirea ca orasul Detroit din SUA a intrat in faliment avand datorii de peste 17 miliarde de dolari , probabil ca BOC si cu BASESCU sunt de vina pt dezastrul in care se afla Detroit-ul :rolleyes:,populatia orasului a scazut in doar 10 ani intre 2000 si 2010 cu 250.000 de locuitori .

Recomand cu tarie citirea articolului urmator in care se face comparatia cu situatia unor localitati din Romania care sunt in insolventa si oricine poate sa-si dea seama ca acele localitati au ajuns in insolventa si din cauza coruptiei masive adica primaria din Aninoasa a avut nevoia de cloramina pt dezinfectarea toaletelor primariei in valoare de 3 miliarde de lei vechi .

Ce au în comun Aninoasa şi Detroit, oraşul american care A INTRAT ÎN FALIMENT. Primarul Dunca: „M-au sunat colegii să le dau modelul”

Falimentul oraşului Detroit, devenit joi cea mai mare metropolă americană care s-a declarat în faliment, a deschis o nouă filă în istoria administraţiei din SUA. Datoriile prost gestionate, incapacitatea administraţiilor conduse de politicieni nu sunt însă numai probleme "americane". Şi în România criza, combinată cu incompetenţa autorităţilor locale, sau chiar corupţia în unele cazuri, au dus, desigur, la o scară mult mai mică, la naşterea unor situaţii similare. Dacă în America "falimentul" este cuvântul cheie, în România "se poartă" insolvenţa.

Sute de primării din România riscă falimentul, dar încă nu şi-au declarat public starea de insolvenţă, aşa cum le permite actuala legislaţie, considerată o "măsură de protecţie".

Avem deja un precedent.

La 300 de km de Bucureşti şi o lună de la deschiderea primei insolvenţe a unei administraţii locale din România, edilul din Aninoasa declară pentru gândul că instituţia pe care o conduce a fost executată silit inclusiv pentru cloramină de dezinfectat toaletele. "Credeam că voi găsi cel puţin un hangar de cloramină. Am găsit câteva bidoane în magazie”, dezvăluie Nicolae Dunca, primarul localităţii Aninoasa (Hunedoara).

Şi la Bucureşti "căutarea" este în toi. Ca să aibă o vedere de ansamblu, Ministerul Finanţelor a solicitat recent direcţiilor de Finanţe din ţară să raporteze câte primării şi-au solicitat starea de insolvenţă, termenul-limită fiind vineri, 19 iulie, potrivit informaţiilor obţinute de gândul din surse guvernamentale.

Contactat vineri de gândul, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, a refuzat să ofere detalii despre subiect, limitându-se să ne transmită un SMS cu următorul mesaj: “Nu comentez în timpul discuţiilor cu FMI cu CE. Multţumesc”.

„Treaba asta cu insolvenţa este foarte bună”

Să ne întoarcem însă la insolvenţa şi toaletele din Aninoasa. “Treaba asta cu insolvenţa este foarte bună. (...) Acum cu falimentul Detroit, noi glumeam pe aici: Aninoasa şi Detroit”, concluzionează pentru gândul, la o lună după deschiderea primei proceduri de insolvenţă a unei primării din România, edilul Nicolae Dunca (PSD) din Aninoasa (Hunedoara).

Aninoasa a cerut insolvenţa în luna iunie, din cauza arieratelor de 6 milioane lei.

Primarul, deja un fin finanţist, înşiră repede avantajele procedurii, făcând şi un calcul cu cifrele publicate de presa internaţională pentru cel mai mare oraş american care şi-a declarat falimentul. “În afară că nu mai cresc penalităţile, administratorul judiciar poate să mai negocieze, să ne mai scadă datoriile. Noi, la o datorie de 59 de miliarde de lei vechi (5,9 milioane lei noi), avem şansa să dăm înapoi 30 miliarde lei vechi şi ceva. În cazul Detroit, la fiecare dolar datorie, ei vor da înapoi doar câţiva cenţi, din câte am înţeles”, îşi face socoteala în lei vechi primarul Dunca.

BCR, cel mai mare creditor, are de încasat de la primăria Aninoasa 35 de miliarde de lei vechi, din care 18 miliarde de lei vechi reprezintă creditul rămas de plătit, iar restul dobânzi şi comisioane, mai spune edilul localităţii hunedorene.

Un alt avantaj al procedurii de insolvenţă este că furnizarea de utilităţi către primărie nu poate fi întreruptă. “Aşa scrie în lege. Apa, curentul, telefonia, internetul nu pot fi oprite”, explică el.

"Nici măcar nu se vor înscrie la masa credală"

Cum poate “scăpa” primăria în insolvenţă de plata unei părţi din datoriile pe care le are de achitat? Sunt multe firme care au de încasat sume mici, aşa că mai mult ca sigur că nici măcar nu se vor mai înscrie la masa credală", nu îşi poate ascunde bucuria primarul. Numai taxa de timbru este de 120 de lei noi.

Factura la apă, neplătită de 5 ani

Pe de altă parte, de cinci ani primăria Aninoasa nu îşi plătise nici o factură la apă curentă, la Apa Serv Petroşani. Nici pentru apa consumată de primărie, nici pentru cea de la stadionul din localitate. "Am obţinut o eşalonare, am plătit o parte din sumă”, se mândreşte Dunca.

Executaţi silit pentru cloramină de dezinfectat toaletele. « Credeam că o să găsesc cel puţin un hangar de cloramină. Am găsit câteva bidoane în magazie”

Odată cu declanşarea stării de insolvenţă au apărut şi firmele cărora primăria le datora bani.

Primăria s-a trezit executată silit de o firmă de la care vechiul primar a achiziţionat cloramină pentru dezinfectat toaletele. De vechiul primar nu mai dă nimeni.

”Sunt două facturi, una de 1,4 miliarde de lei vechi şi una de 1,7 miliarde de lei vechi, de la o firmă din Slatina pentru achiziţia de cloramină pentru dezinfectat toaletele primăriei. Facturile sunt vechi de trei ani. M-am gândit şi eu, cât de scumpă poate să fie şi cloramina asta?! Am crezut că o să găsesc cel puţin un hangar plin cu cloramină. Am găsit câteva bidoane într-o magazie”, ne povesteşte actualul edil din Aninoasa.

“M-au sunat alţi primari. Eu stau mai bine ca ei"

Exemplul primei primării în insolvenţă ar putea fi urmat şi de alţi primari.

“M-au sunat vreo 3-4 primari din comune din judeţul Bacău să le trimit şi modelui cererii de intrare în insolvenţă. Le-am trimis. Eu i-am întrebat ce datorii au. Unul din ei mi-a spus că are 50 de miliarde de lei. Iar bugetul anual este de 2 miliarde de lei. Adică eu stau mult mai bine ca ei. La mine situaţia nu este atât de gravă ca la ei”, admite Dunca.

Dunca ( membru PSD) a fost în mandatul trecut secretarul administraţiei locale şi spune că a ştiut clar, încă de la început, ce are de făcut în ce priveşte insolvenţa. Era la curent cu legislaţia. “Deşi legea din 2006 prevedea că normele vor fi publicate în şase luni, normele au apărut abia acum, în 2013 (OUG 46/2013)”, subliniază el.

Până în septembrie administratorul judiciar va face tabloul preliminar al creanţelor, administratorul judiciar a făcut notificare către toţi creditorii primăriei Aninoasa. Până în data de 9 septembrie creditorii trebuie să se înscrie la masa credală în tabloul definitiv de creanţe. După contestaţii, în octombrie, acest tablou de creanţe va rămâne definitiv.

Sute de primării, în pragul falimentului

În prezent, sute de comune riscă falimentul. În toamna anului 2011 Emil Drăghici, primarul comunei Vulcana-Băi (Dâmboviţa) şi preşedintele Asociaţiei Comunelor din România, declara pentru Ziarul Financiar că o treime dintre comunele din România - adică aproape 1.000 de unităţi administrative din totalul celor 2.861 de comune din România - se aflau în pragul falimentului. Între motive – contractarea unor lucrări de investiţii pe care nu le-au mai putut plăti.

Contactat vineri de gândul, Drăghici spune că numărul primăriilor ce riscă falimentul " s-a redus foarte mult " faţă de acum 2 ani, având în vedere împrumuturile de la Trezorerie.

"Nu mai sunt chiar 1.000. Dar sunt multe, iar multe nu şi-au declarat public starea de insolvenţă", susţine Drăghici, adăugând că procedura de intrare în insolvenţă este o bună "măsură de protecţie", dar este de părere că ar fi bine să poată fi aplicată de orice instituţie publică, nu numai în cazul administraţiilor locale.

Împrumut salvator de la Trezorerie

Cea mai mare parte a arieratelor autorităţilor locale au fost achitate printr-un împrumut de 800 de milioane lei de la bugetul de stat, împrumut ce se va recupera din veniturile viitoare provenite din cotele defalcate şi din alte resurse proprii.

“Am realizat o inspecţie a arieratelor autorităţilor locale, în urma căreia s-a constatat că o parte semnificativă a arieratelor, 360 milioane lei, sunt sume cotestate pentru unul dintre următoarele motive: nerespectarea dispoziţiilor sau reglementărilor legale relevante; facturare sau achiziţie inadecvată; sau lipsa evidenţelor privind efectuarea lucrărilor facturate. Aceste sume contestate nu vor fi luate în calculul sumei totale a arieratelor restante pe care le au autorităţile locale. Curtea de Conturi va audita sumele contestate şi hotărârea definitivă va fi validată de instanţele judecătoreşti", arată Guvernul în scrisorii de intenţie transmise de Guvern către FMI în iunie.

Insolvenţa la Aninoasa. Ce urmează

Tribunalul Hunedoara a dispus la jumătatea lunii iunie, deschiderea procedurii de insolvenţă solicitată de Primăria Aninoasa, numind ca administrator judiciar SCP Tudor & Asociaţii SPRL.

Termenul pentru continuarea procedurii de intrare în insolvenţă este 10 septembrie.

Primarul unităţii administrativ-teritoriale a oraşului Aninoasa a păstrat atribuţiile de ordonator principal de credite până la solicitarea de suspendare a atribuţiilor.

Termenul-limită pentru înregistrare de admitere a creanţelor a fost fixat pentru data de 15 august. De asemenea, s-a stabilit data de 11 septembrie 2013 termen-limită pentru verificarea crenţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor, iar eventuale contestaţii vor fi soluţionate până în data de 28 septembrie. Termenul de afişare a tabelului definitiv cu lista creanţelor va fi 9 octombrie 2013.

Primăria din Aninoasa (judeţul Hunedoara), a depus, în 6 iunie, la Tribunalul Hunedoara o cerere de intrare în insolvenţă, instituţia având arierate de aproximativ şase milioane de lei către furnizori şi stat.

Viceprimarul Adrian Albescu declara atunci că datoriile datează de pe vremea fostului primar Ilie Botgros.
Viceprimarul susţinea că numai penalităţile pentru un credit de 3 milioane de lei accesat în urmă cu şapte ani de la BCR sunt de 1.500 de lei pe zi


http://www.gandul.info/financiar/ce...m-au-sunat-colegii-sa-le-dau-modelul-11134198
 

DeletedUser

De ce nu are ursul coada in Romania :rolleyes:



09 September 2013

Adevărata semnificaţie a dosarului "Interagro". Ioan Niculae a căpuşat o întreagă industrie cu ajutorul Statului


El a cumpărat gaz ieftin de la stat, chiar dacă avea datorii uriaşe. Sprijinul politic i-a asigurat monopolul pe piaţa îngrăşămintelor chimice.
Potrivit DIICOT, nu există acte din care să rezulte că cele șase combinate chimice l-ar fi ales pe Niculae președinte. Niciun partener comercial al Interagro nu a verificat dacă acest grup de firme apare și în acte
Magnatul a dat o "ţeapă" de 130 de milioane de euro Romgaz printr-o schemă fără precedent. A inventat o firmă "mamut" şi a distribuit gazul ieftin către şase combinate chimice controlate tot de el. Producţia de îngrăşăminte a fost exportată. După ce nu a mai avut acces la gaz ieftin, Niculae a închis cinci dintre combinate. Miniştri, secretari de stat şi directori s-au pus în slujba lui Niculae, cel care controla societatea Interagro.

Detaliile apar în referatul prin care şefa DIICOT, Alina Bica, cere ridicarea imunităţilor actualului ministru al Economiei, Varujan Vosganian (PNL), şi a fostului ministru al Economiei, Adriean Videanu (PDL). Vosganian (decembrie 2006 – decembrie 2008) şi Videanu (decembrie 2008 - septembrie 2010) au aprobat, semnat şi susţinut în Guvern şase ordine şi trei Memorandumuri, în scopul sprijinirii intereselor Interagro. Pe scurt, Interagro, firma controlată de Niculae (75,6% din acţiuni) avea ca obiect principal cultivarea cerealelor (exclusiv orez) şi a plantelor leguminoase.

Doar din înşiruirea obiectelor secundare de activitate rezultă şi producţia gazelor, distribuţia prin conducte, fabricarea şi comercializarea îngrăşămintelor chimice. Paradoxal, în timp, firma agricolă a ajuns unul dintre cei mai mari furnizori de gaze. În 2005, Interagro a obţinut calitatea de furnizor de gaze, nu cea de consumator de gaze, de la Autoritatea Naţională de Reglementare În Domeniul Energiei (ANRE), iar licenţa a fost prelungită succesiv până în 2011. Societatea a furnizat gaze naturale la şase din cele opt combinate autohtone: Amurco Bacău, Viromet Victoria, Nitroporos Făgăraş, GA Pro CO Chemicals Săvineşti, Donau Chem Turnu-Măgurele şi Amonil Slobozia, profilate pe fabricarea şi comercializarea îngrăşămintelor chimice de diverse tipuri.

Basmul Interagro
Procurorii DIICOT au constatat că doar combinatele deţineau calitatea de consumatori eligibili de gaze naturale şi nu Interagro; astfel doar cele şase combinate întruneau condiţiile legale de a solicita şi de a obţine această calitate de consumatori eligibili şi doar acestea puteau să solicite şi să primească discounturi la achiziţia de gaze de la Romgaz. Pentru a obţine facilităţile oferite de Ministerul Economiei şi Romgaz, miliardarul Niculae a creat formal "Grupul de firme Interagro", despre care procurorii spun că nu îndeplinea cerinţele pentru obţinerea de gaz ieftin.
Afaceristul s-a autointitulat preşedinte al acestui grup. El folosea în apariţiile în mass-media noţiunile de "grup de firme Interagro" şi de "preşedinte a l Grupului de firme Interagro" şi menţiona, în mod repetat, că acest Grup este alcătuit din şase combinate chimice.


O minciună care a produs milioane de euro
De ce a fost inventat grupul de firme Interagro? Pentru a primi reduceri la gazele naturale, "grupul" trebuia să arate că este un mare consumator industrial şi că are mii de angajaţi pe care va trebui să-i disponibilizeze dacă statul nu îi acordă sprijin.
În realitatea, Interagro avea câteva sute de angajaţi şi nu era consumator industrial de gaze. Mai mult, din producţia de îngrăşăminte chimice obţinută cu subvenţii de la stat, cea mai mare parte a fost exportată. Ţinta finală a miliadarului era achiziţia de gaze naturale la preţuri mult mai mici decât cele vândute de Romgaz celorlalţi parteneri de afaceri.
Totodată, şi-a propus obţinerea de gaze naturale doar din producţia internă, care se comercializează la preţuri de circa patru ori mai mici decât gazele naturale din import. Regulamentul obliga la comercializarea gazelor naturale în amestec (gaze naturale din producţia internă şi gaze naturale din import, la un preţ mediu). Chiar şi aşa, deşi a primit gaze la preţuri preferenţiale, susţin procurorii DIICOT, Niculae le-a achitat doar sporadic şi parţial şi, mai mult, chiar fără penalităţi de întârziere. Totul cu complicitatea angajaţilor statului. Cinci ani de favoruri
Relaţia privilegiată Niculae-Romgaz a început în 2006, când acesta a primit o reducere de 9 dolari/1.000 mc de gaz. Discounturile au continuat şi în următorii doi ani, iar reducerea a ajuns la 17 dolari/ 1.000 mc de gaz. Pe 29 martie 2007, Vosganian a fost cel care a semnat ordinul prin care s-a stabilit o nouă reducere. Interagro acumulase deja datorii de 192,9 milioane de lei - contravaloare gaze neachitate - şi 42,2 milioane lei penalităţi neplătite şi penalităţi eşalonate la plată. În mod normal ar fi trebuit sistată livrarea de gaze şi executate garanţiile pentru a se recupera banii, lucru car e nu s-a întâmplat.


Vosganian şi "unicul beneficiar"
Pe 19 februarie 2008, Vosganian a prezentat o notă privind industria îngrăşămintelor chimice din România, prin care susţinea că un număr de 10 combinate chimice au nevoie de acordarea unor reduceri mai mari la preţul gazului pe care îl achiziţionau de la Romgaz. Procurorii susţin că acest act a fost doar în favoarea "unicului beneficiar", Niculae, prin Interagro.
Sub aparenţa unui ajutor dat agriculturii româneşti, respectiv de a "conferi siguranţa aprovizionării pe termen mediu şi lung a agriculturii cu îngrăşăminte chimice la un nivel comparabil cu ţările europene", Vosganian a susţinut majorarea reducerilor comerciale practicate de Romgaz de la 17 dolari până la 40 dolari/1.000 mc pentru consumatorii industriali din industria chimică, începând cu 1 februarie 2008, pentru o perioadă de 6 luni. Un alt ordin semnat de liberal stabilea că reducerea de 40 de dolari/1.000 mc se aplică gazelor din producţia internă, care sunt mai ieftine, astfel că Interagro urma să beneficieze de o dublă reducere.

Vosganian - Videanu, continuitate de dragul Interagro
Procurorii DIICOT mai arată că, după plecarea lui Vosganian din minister, Videanu a continuat politica pro - Interagro. El a aprobat şi susţinut în Guvern trei Memorandumuri, în scopul sprijinirii intereselor financiare ale lui Niculae de a obţine discounturi substanţiale la gazele naturale, inclusiv la cele din producţia internă, chiar dacă societatea înregistra datorii foarte mari la plata gazului consumat. În mandatul ministrului Videanu, societatea a continuat achiziţia de gaz cu reducere de 40 de dolari/1.000 mc, în ciuda datoriilor imense. La 1 ianuarie 2010, datoria Inteagro către Romgaz pentru gazul livrat şi neachitat era de 541.138.399 de lei şi a crescut, la 30 aprilie 2010, la suma de 559.560.896 de lei. Prin aceste ordine, ministrul ar fi indus în eroare Executivul.
Profit maxim, fără investiţii

În timp ce Ioan Niculae arată cu degetul preţul mare al gazelor şi îşi trimite oamenii acasă dacă nu primeşte gaz ieftin, alte combinate chimice reuşesc să supravieţuiască şi chiar să facă profit. Este vorba de Azomureş, care a terminat anul trecut cu un câştig net de 244 milioane de lei. De scumpirea gazelor naturale şi aducerea lor la nivelul preţurilor de import se ştia de mulţi ani. Marii consumatori, cum sunt combinatele chimice, aveau timp să se pregătească şi să facă investiţiile necesare, astfel încât să reziste pe piaţă.
Strategia lui Niculae
În ciuda faptului că a primit atâţia ani gaze ieftine de la stat, Ioan Niculae nu a investit în combinatele "sale" chimice pentru a le face competitive. Potrivit unor specialişti din piaţă care au dorit să îşi păstreze anonimatul, "Niculae a rămas cu aceleaşi instalaţii perimate, moştenite din anii 60-70, n-a investit mai deloc în ele de când a preluat combinatele", au declarat sursele citate. În acest moment, doar două combinate chimice mai funcţionează pe piaţă, Azomureş, aflată din 2012 în proprietatea unor elveţieni, şi Amonil Slobozia, aflată în proprietatea Chemgas Holding, controlată de un offshore din Belize, în spatele căruia s-ar afla tot Niculae, potrivit informaţiilor din piaţă.


Tehnologii înalte
"Combinatele chimice din ţară sunt oprite din primăvară, din cauza preţului gazelor şi a pieţei, în general. Dacă astea două mai funcţionează, Azomureş şi Amonil, înseamnă că sunt eficiente", ne-a declarat Octavian Ciobanu, secretar general la Federaţia Sindicatelor Libere din Chimie şi Petrochimie. La rândul său, Ioan Sideriaş, liderul sindical de la Azomureş, spune că firma a investit în tehnologie cu randament foarte înalt ca să rămână pe piaţă, a schimbat instalaţii, astfel încât costurile să fie mai mici. "Toată piaţa ştia că preţul gazelor naturale va creşte", ne-a explicat liderul sindical.
Videanu şi Silaghi, la dispoziţia procurorilor


La 1 ianuarie 2010, datoria Inteagro către Romgaz pentru gazul livrat şi neachitat era de 541.138.399 de lei şi a crescut, la 30 aprilie 2010, la suma de 559.560.896 de lei.

În timp ce Ioan Niculae arată cu degetul preţul mare al gazelor şi îşi trimite oamenii acasă dacă nu primeşte gaz ieftin, alte combinate chimice reuşesc să supravieţuiască şi chiar să facă profit. Este vorba de Azomureş, care a terminat anul trecut cu un câştig net de 244 milioane de lei

http://www.evz.ro/detalii/stiri/adevarata-semnificatie-a-dosarului-interagro-1056350.html
 
Sus