Ghid - câteva tehnici de luptă

quz0r

member
Scor reacție
144
user_image_php.png

Următoare tehnici de luptă le-am încadrat în 2 categorii: De echipă și Individual. Preciez că sunt unele sunt tehnici documentate, altele sunt tehnici probate în cadrul echipei mele, iar altele doar teoretice. Deși sunt zeci..sau poate sute de tactici pe acest joc, eu le voi explica pe cele care (după părerea mea) sunt cele mai utile și ușor de aplicat. Rămâne la aprecierea dvs. când, unde și dacă le folosiți.


Tehnici de aplicat în echipă​
Explicații termeni

Apărarea încrucişată:
Această tehnică o poate înlocui pe cea a "santinelei", cunoscută de aproape toți. Când doi jucători trimit apărarea lor ca suport în satul/satele celuilalt. Asta înseamnă că atunci când doar unul este atacat, acesta poate retrage înapoi sprijinul său chiar şi în cazul în care celălalt jucător este deconectat.
Sprijin domino (team): Manevră de susţinere cu trupe de apărare. Are legătură cu tactica explicată mai sus și o să dau și un exemplu de joc, încercând să o fac aplicabilă. Poate fi executată mai mulți jucători atacați simultan - A, B, C.

Avem 3 colegi de trib atacați cu nobili și curățări. Toți 3 au aplicat tehnica apărării încrucișate, astfel :
Jucătorul A trimite defensiva în satul jucătorului B, iar jucătorul B trimite defensiva în satul jucătorului C.
Avem 3 variante valabile de apărare, asta și în funcție de timpii atacurilor (simultan, sau nu):
- retragere domino, în funcție de orariul sosirilor.
Se retrag trupele sprijin din satul jucătorului A în satul jucătorului B imediat după atacul de curăţare, din B în C şi din C în A (sau variante, în funcţie de timpii de parcurs). Coordonarea trebuie să fie foarte bună, existând riscul ca, în cazul cuceririi satului A înaintea atacului asupra satului B, trupele suport din B să dispară, astfel că se va pierde şi satul B, pe principiul dominoului.
- snipe prin retragere-(trebuie ținut cont că prin retragere, trupele se întorc la 000 ms)
Subliniez a doua tehnică, pentru că este mai sigură și mai ușoară. Asta presupune o bună cunoaștere a metodei de snipe prin retragere ( tutorial ce-l puteți găsi în această pagină-> Ghid)
Obișnuiesc să-mi sfătuiesc colegii pe lumile unde joc, ca această tehnică să fie cât mai folosită. Vă puteți salva satul atunci când sosesc atacurile cu nobil, fără prea multe calcule de snipe și fără să cereți ajutorul echipei. Și eu am obiceiul să fac pe satele de atac 100/100 defensivă și să o trimit sprijin în cel mai apropiat sat defensiv, ca variantă în cazul în care am mai multe atacuri și nu am timp pentru calcularea tuturor snipe-urilor.
În cazul în care ați aplicat această tehnică de apărare, în funcție de vitezele trupelor trimise sprijin în satul colegului, aveți mai multe variante de snipe prin retragere.
-blindaj
Se retrag trupele trimise în sprijin, ele făcând echipă în satul vostru cu sprijinul primit de la vecin/vecini. Este o retragere simplă și poate fi sigură, în cazul în care atacatorul nu a trimis mai multe fulluri de atac în compania nobililor. De cele mai multe ori, atacatorul nu trimite nobilii fără a se informa înainte (spionaj) și a-și pregăti atacul în funcție de trupele văzute în satul vostru. Îl surprindeți voi atunci când retrageți trupele din satul vecinului, dublând apărarea.

Mixați aceste 3 variante împreună cu ai voștri colegi în funcție de cine este atacat și cine nu, pe cine ajung prima dată curățările ș.a.m.d. ca să ajungeți la cea mai bună, sau de ce nu, să le folosiți combinat.

Backtime/Contra-atac/Ripostă:
Tehnică de joc în care jucătorul A primește un atac de curățare/farmare/demolare din partea jucătorului V. Se calculează riposta în funcție de disponibilitatea colegilor de trib, astfel încât, acesta/sau aceștia să atace jucătorul V în modul de a-i prinde trupele în sat atacatorului.Se calculează distanța dintre cele două sate, ținând cont de cea mai lentă unitate din atacul jucătorului V- obținând timpul parcurs de trupe și ora de întoarcere a trupelor în satul jucătorului V. Recomand citirea tutorialului din această pagină, dacă nu știți cum să calculați distanțele și timpii parcurși.
Este recomandată folosința acestei tehnici în echipă (deși merge la fel de bine și individual), pentru că:
- Ai voștri colegi probabil, au un minim de catapulte.
- Își pot calcula atacurile (cu berbeci și catapulte) astfel încât să ajungă mult mai precis, la câteva ms după întoarcerea trupelor agresorului.
- În echipă se demolează mai eficient :)

*Backtime în blindaj

Dacă aveți de-a face cu un jucător Pro și aveți și o echipă pe măsură, e și mai simplu. Echipa te sprijină, iar scopul tău este să-l zăpăcești pe "Pro", provocând un backtime. Bineînțeles că în satul vostru nu va găsi numai atac, așa că..spor la farm. :)

Tehnici individuale / mixte​

Dublu backtime
- V-ați întrebat vreodată dacă există un mod pentru a se salva de la backtime? Da. Există. Și o să încerc să vă explic mai jos cum se procedează în cazul în care inamicul s-a prins de schemă și a ripostat cu un atac care ajunge în satul vostru la câteva ms distanță de trupele voastre...

Pentru cine folosește cont premium + asistentul de farmare:
1. se face un șablon (A) în asistenul de farmare, cu trupele rămase din atacul precedent pe inamic. (nu se pot introduce berbecii, catapultele și nobilii)
2. se merge în dosarul rapoartelor de farm și se alege un raport (indiferent), în care puteți vedea butoanele asistentului de farm A, B și C.
3. țineți cont de ora/secunda întoarcerii trupelor voastre în sat (puteți folosi unealta DSTimer) și apăsați butonul A pentru a le trimite "la farm" atunci când sosesc . -se întrerupe atacul și se continuă jocul.

Pentru cine nu are cont premium, dar are activat asistentul de farm:
1. se face același șablon de trupe în asistentul de farmare
2. se ține cont de întoarcerea trupelor în sat și se apasă fără oprire tasta A.
Este o alternativă pentru prima variantă, mai ieftină și mai ușoară.
Se poate face același lucru și de pe harta de joc:
i67.png

Verdicte: Punctul slab este că după o perioadă, literele dispar și riscați ca trupele voastre să fie prinse în sat.
Punctul avantajos este că butoanele pe hartă sunt active chiar dacă nu aveți trupele în sat.
Pentru cine joacă fără cont premium și fără asistent de farm e mai greu de realizat:
Înainte să atacăm, trebuie să cunoaștem pierderile noastre maxime. Se face printr-un spionaj + simulatorul din piața centrală. Avem grijă să deschidem 2 tab-uri înainte de atac.
Introducem în cele 2 tab-uri coordonatele satului atacat, dar doar într-unul toate trupele. În celălalt, introducem trupele "rămase" după simulare (în mod normal, introducem mai puține trupe sau minimul trupelor pe care voi apreciați că supraviețuiește ,în funcție de simularea făcută).
După introducerea trupelor , apăsăm în ambele tab-uri butonul "atacă", dar doar pe cel în care am introdus toate trupele îl confirmăm și trimitem pe țintă.
După atac, dacă am simulat bine (în funcție de spionaj) așteptăm întoarcerea trupelor în sat + riposta victimei și urmărind ora serverului (în tab-ul setat deja cu trupele "rămase") apăsăm în momentul sosirii trupelor încă 1 dată butonul de confirmare "Ok". E nevoie de precizie în mouse, calcul și simulare, dar și de puțin noroc..Din păcate, dacă nu aveți asistentul de farm și nici contul premium activat, trebuie să vă mulțumiți cu varianta asta..cea mai riscantă și cea mai puțin validă.

Anti backtime
- Aleasă ținta atacului, în loc să trimitem 1 singur atac (de curățare, demolare, etc), trimitem 4 sau 5 atacuri. Nu vă obosiți să le coordonați, pentru că tocmai asta e și ideea. Atacurile trebuie să fie cât mai dezordonate (la 1,2 secunde distanță).
Sensul acestui atac este acela de a nu permite inamicului să calculeze backtime-ul în funcție de sosirea trupelor voastre, ținând cont că atacul real poate fi oricare. În cazul ăsta, nu poate face altceva decât să le fenteze pe toate și să riposteze cu o întârziere de câteva secunde (deci nu puneți atacul vostru real între primele, ci la mijloc sau printre ultimele).

* tehnică foarte utilă dacă se folosește ca atac real doar cavaleria ușoară. Asta pentru că folosind trupe mai lente, inamicul vă poate prinde oricum în backtime folosind unitățile potrivite.
Sau, puteți trimite printre acele atacuri fake și un minim de catapulte setat pe piața centrală.. o să-l întârziați puțin.:)

Cucerește cu fake

Făcuți cei 4 nobili și aleasă ținta, trimitem 5 atacuri în ordinea următoare:

Fake cu 1 berbec
Full + nobil
100 topoare + nobil
100 topoare + nobil
100 topoare + nobil

Primul fake trebuie coordonat cu restul atacurilor, dar pus în maniera în care să-l deruteze pe adversar. Deci, la 600/700 ms distanță de restul atacurilor. Toată schema constă în faptul că inamicul poate crede că am greșit coordonarea curățării, optând pentru varianta snipe-ului după curățare (după primul atac, cea mai ușoară în cazul ăsta).

Sau, după cum urmează:

Full + nobil
100 topoare + nobil
100 topoare + nobil
100 topoare + nobil
Fake cu 1 berbec (tot la 600,700 ms distanță de restul)

Aici, adversarul trebuie să creadă că am greșit coordonarea curățării, iar ceilalți nobili sunt ușor de caftit. :)
Probabil, după o "eroare" de genul ăsta primiți mesaje de amuzament din partea țintei. Sunteți voi cei care trebuie să-l faceți să creadă că ați greșit.

Verdict: Sunt tehnici valide, funcționale, dar trebuie să țineți cont că și ele funcționează pe principiul schemelor de joc. Deci pot funcționa, sau nu.


Fake de nobili
De folosit în special pe lumile unde nobilii se refac la preț mic, sau lumile pe pachete.

Trimitem 8 atacuri cu nobil pe țintă, exclusă curățarea, în maniera următoare:

14:08:07:109
14:08:07:221
14:08:07:345
14:08:07:401

14:08:07:650
14:08:07:750
14:08:07:850
14:08:07:950

Primele 4 sunt cele reale însoțite de full , sau de mai multe trupe. Ultimele 4, sunt nobilii fake. Primul gând al inamicului va fi acela de a snip-a nobilii trimiși la secundă (ultimii 4), mai sigur de faptul că aceștia au ca trupe de companie puține. Decideți voi cât de important este satul respectiv, cât de strategic și dacă merită cheltuirea resurselor. Tehnică imperfectă, ținând cont și că inamicul poate snip-a toți cei 8 nobili..

Tehnica atacurilor dezordonate
Pentru lumile mai avansate
La noi pe Triburile, este o moda a jucătorilor "Pro" să atace bine coordonat, în aceeași secundă. O tehnică foarte corectă, greu de apărat, de calculat, de orientat...ș.a.m.d.

Dar, este adevărat că niște atacuri coordonate la secundă sunt previzibile. Puteți trimite fake-uri pe toate satele atacate care să ajungă în timpi relativ apropiați cu atacurile reale..dar asta necesită timp pentru calcul, precizie și timp disponibil pentru lansări.
Există o tactică mai ușor de aplicat, care vă poate aduce aceleași rezultate:

Aceasta constă în trimiterea tututor atacurilor într-o manieră cât mai dezordonată. Nobilii, în cazul ăsta, e bine să-i trimiteți din sate diferite (să pară full + nobil). Nu vă chinuiți să-i coordonați, pentru că asta e și ideea.
Când ținta primește pe 100 de sate atacuri de genul ăsta, va trebui să noteze fiecare atac nou (dacă are script) și să aprecieze în funcție de fiecare atac, conținutul trupelor în sosire.
psihologic: Vin 4 nobili de pe sate diferite. Nu sunt coordonați, e posibil să vină cu full. Nu pot face snipe, că n-are sens.
Chiar dacă voi ați trimis ultimii 3 nobili doar cu 200 de topoare :)..

Puteți da și fake-uri de berbeci, coordonate, ca să-i atrageți atenția individului asupra acelor sate. Sau, sinucideți 2 trenulețe reale drept fake, tot pentru același scop .. Ține de ordonarea voastră să nu vă încurcați în trimiteri, și să vă dați de gol strategia (trimise de pe același sat și curățarea și nobilii pe sate diferite, vă poate depista).

Folosiți și puțină fantezie în genul ăsta de atacuri, mai ales când aplicați tehnica în echipă :D :
La peste 500 de atacuri lansate așa de o echipă, atacuri pe care inamicul trebuie să le aprecieze și noteze corect (pe fiecare în parte), vă garantez 90% șanse de reușită în organizatul vostru.

Atac în sosire de la (384|234) K63 azi la 14:08:08:005
Atac în sosire de la (333|078) K63 azi la 15:53:02:001
Atac în sosire de la (326|134) K63 azi la 16:12:05:100
Atac în sosire de la (307|598) K63 azi la 16:33:23:234
Atac în sosire de la (378|211) K63 azi la 17:00:02:908
Atac în sosire de la (357|344) K63 azi la 17:15:04:403
Atac în sosire de la (311|344) K63 azi la 17:34:00:234
Atac în sosire de la (231|424) K63 azi la 17:59:08:934
Atac în sosire de la (323|232) K63 azi la 18:34:34:123

Cum vedeți, în atacurile "casual" de mai sus nu sunt trenulețe..dar printre ele se află curățări și nobili.Gândiți așa atacuri pe un jucător cu 100 de sate, ca să vă imaginați confuzia lui.

Sau


Atac în sosire de la (384|234) K63 azi la 14:08:08:005
Atac în sosire de la (333|078) K63 azi la 15:53:02:001
Atac în sosire de la (326|134) K63 azi la 16:12:05:100
Atac în sosire de la (307|598) K63 azi la 16:33:23:234
Atac în sosire de la (378|211) K63 azi la 17:00:02:908
Atac în sosire de la (357|344) K63 azi la 17:15:04:403
Atac în sosire de la (311|344) K63 azi la 17:15:04:503
Atac în sosire de la (231|424) K63 azi la 17:15:04:603
Atac în sosire de la (323|232) K63 azi la 17:15:04:703

Aici, ultimele 4 atacuri par trenulețe cu nobili, când ele pot fi trenulețe fake de berbeci + o curățare.. (iar prima întrebare a inamicului poate fi "oare nu-mi mai merge scriptul pentru notat atacurile?")
Ar ieși zeci de variante, oricum. Aceste exemple folosesc doar pentru a vă face înțeles conceptul "dezordonării".

Felicitări dacă ai ajuns din nou la finalul paginii! :)
Sper că v-au fost de folos aceste explicații, iar dacă aveți întrebări, sau strategii pe care vreți să le faceți cunoscute, completați postul meu prin mesaje în topic.
Spor la joc tuturor,
Q​
 
Ultima editare:

DeletedUser

Cam rar un jucator cu experienta si cu ani buni in spate de triburi sa isi piarda din timp explicand si incercand sa ajute jucatorii care abia au inceput sa simta gustul acestui joc.

Felicitarile mele, tot respectul !
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser24790

in ultima vreme eu atac doar dezordonat. e mai simplu, nu te chinui sa lansezi si cea mai buna faza e ca nici eu nu mai stiu unde merg si nu merg nobilii apoi cel atacat. doar intru pe joc si hop mai iau cate un sat.

de adaugat acolo e ca sa nu uiti sa bagi si sprijin fake printre atacurile dezordonate. are efect mult mai mare cand va vedea atacuri + sprijin sa vina pe acelasi sat 100% va crede ca vii sa iei satul.


am folosit metoda pe 3 jucatori la care le placeau sa faca snipe si reuseau sa bage sprijin pe nobili trimisi la 100 ms. dupa prima transa de atac de asta baietii au lasat treaba balta si nici nu s-au mai chinuit sa se apare. lasau ce aveau in sat si "se rugau" :eek:
 

quz0r

member
Scor reacție
144
Completez:

Sprijin pe bucăți
Sprijinul pe bucăți reprezintă trimiterea unui număr mic de trupe din mai multe sate, în loc de cantități mari dintr-un singur sat. Ideea din spatele acesteia este de a minimiza timpul reconstruirii dacă trupele sunt eliminate sau aproape eliminate.
Așa cum acest lucru este destul de greu de explicat fără un exemplu, voi folosi un exemplu.Șablonul defensiv folosit în acest exemplu va fi de 8000 de sulițe, 2000 grei. Perioada de recrutare a trupelor din acest exemplu va fi 8 zile (192 ore).

XXX | YYY are nevoie de sprijin.

Opțiunea 1:
Trimite trupele din satul 01 : -8000 sulițe, 2000 grei.
Rezultat? Dacă sunt eliminate, sunt necesare 8 zile pentru a reconstrui această formulă.

Opțiunea 2:
Trimite trupe în număr mic din mai multe sate.
Sat 01-1000 sulițe, 200 grei
Sat 02-1000 sulițe, 200 grei
Sat 03-1000 sulițe, 200 grei
Sat 04-1000 sulițe, 200 grei
Sat 05-1000 sulițe, 200 grei
Sat 06-1000 sulițe, 200 grei
Sat 07-1000 sulițe, 200 grei
Sat 08-1000 sulițe, 200 grei
Rezultat? Dacă sunt eliminate, fiecare sat avea nevoie de o 1 zi pentru a reconstrui formula defensivă.

În general, în cazul în care vă puteți reconstrui toate pierderile în 24 de ore, spre deosebire de peste o săptămână, 24 ore reprezintă un timp mult mai eficient.
Ai putea face un sistem mult mai eficient decât acest lucru, dacă aveți cantitatea de sate necesare pentru ca acesta să funcționeze + disciplina de a utiliza metoda. De exemplu, dacă am 32 de sate defensive și nevoie pentru a obține un sprijin masiv undeva, am putea trimite 32 de loturi de 250 de sulițe, 50 grei. O perioadă de 6 ore de recrutare, în cazul pierderilor.

Un ghid simplu pentru modul în care susțineți propriile sate și alți jucători, vă puteți transforma o formulă defensivă care necesită 192 de ore de reconstrucție, într-una care se reface în 6 ore.

Nyx parcă avea făcut un sistem mai detaliat și dacă-l mai are, îl rog frumos să-l posteze. :)
 
Ultima editare:

DeletedUser

il am quzor , tu de unde stii de el ? :)

ok , hai sa explic si eu ce a scris quzor mai sus dar 'altfel'

Avem 4 sate de aparare ( coloana din stanga din imaginea de mai jos ) , fiecare dintre ele avand cate 4000 lanci spade si arcasi + 1000 cav grea . trupele astea le impartim in mod egal intre satele ce trebuiesc aparate ( coloana din dreapta din imaginea de mai jos ) , sate in care in final vom avea tot cate 1 full de aparare dar adunat din mai multe sate . va veti intreba daca are sens sa muncim ca sa trimitem 16 comenzi de sprijin in loc de 4 . da , are sens . sa ne imaginam ca din cele 4 sate 2 sunt atacate fake si 2 real . daca cele 2 atacate real sunt curatate vom pierde 2 fuluri de aparare . smecheria apare exact acum cand este vorba de refacerea celor 2 fuluri de aparare . daca am fi trimis full pe full ca sa refacem acele trupe foloseam 2 cazarmi si 2 grajduri . daca am trimis apararea asa cum scrie mai sus pentru refacerea trupelor vor lucra 4 cazarmi si 4 grajduri deci vom reduce timpul de recrutare foarte mult . un sat in care recrutam de la zero toate trupele se va umple mult mai greu decat 1 in care ferma este plina deja la 75% din capacitate . deci avantajul in cazul asta este ca vom reface trupele pierdute mult mai rapid . altfel spus , daca pentru recrutarea unui full de aparare ne sunt necesare 20 zile in acest caz ne vor fi necesare doar 5 zile pentru a umple fermele din nou .
si imaginea ( sper ca veti intelege mai usor cu ajutorul ei sistemul asta de aparare ) :

1z1s805.jpg
 

DeletedUser36524

Omul cât trăiește, învață. Mulțumiri Q, mulțumiri Nyx.
 
Sus