Lag - ce este și cum se calculează?

quz0r

member
Scor reacție
144
Ce este "lag"-ul?​

"Lag" este un termen englezesc, care vrea să zică "întârziere". Cuvântul LAG coincide de asemenea și cu abrevierea termenilor LAtency Gap. Termeni care indică întotdeauna o diferență (gap) cauzată de întârzierea informațiillor (latency). În realitate, termenul nu are o origine sigură, el făcând parte din englezescul Slang. Utilizarea termenului este în principal cunoscut și făcut cunoscut în ambientele legate de gaming-ul online, dar și via LAN. (termen de negăsit nici pe wikipedia, în limba română)

LAG-ul persistă în toate jocurile online, evident și pe jocul nostru.​

Cum vine generat LAG-ul?​

De fiecare dată când trimitem un atac clicând pe OK, noi în realitate trimitem o comandă, care în primă fază trebuie elaborată de computer pentru identificarea clic-ului, ca abia apoi acesta să-l trimită la server (de triburile, în cazul nostru) , iar serverul la rândul său trebuie să elaboreze din nou comanda de noi dată..și uite așa, tot acest procedeu se bazează pe Timp.​

Este posibilă eliminarea LAG-ului?​

Lag-ul nu este niciodată fix, se schimbă mereu..ba chiar mai mult, nici nu-l putem controla. Dar cu siguranță putem face ca acesta să fie cât mai puțin influențat de activitatea noastră la computer. Evitând uzul programelor grele care solocită (și nu numai) o conectare la internet (p2p, torrent-uri, etc).
Deci, trebuie să căutăm reducerea la minim a utilizării internetului în momentul în care avem de dat câteva comenzi. Asta dacă vrem precizie și sensibilitate în conexiunea noastră.

Deci, putem preveni Lag-ul și putem concentra sensibilitatea și precizia internet-ului atunci când atacăm?​
Da.​

Cum?​
Înainte de lansarea atacurilor, facem câteva teste astfel încât să putem evalua Lag-ul.
Alegem un sat barbar , de exemplu 459|548 care de la satul meu 461|548 este distant de exact 2 câmpuri.

Amintesc:
Cod:
d = √(x'' - x')² + (y'' - y')²
d = √(461 - 459)² + (548 - 548)²
d = √4
d = 2

Deci între satul de barbari și satul meu sunt 2 câmpuri de distanță. Privim tabelul unităților și vitezele lor:

Screenshot_from_2014_08_17_09_10_46.png


Ca să ușurăm testul, avem nevoie de vitezele pare - cele ale infanteriei:
Lăncier, spadă, topor, arcaș.
Viteză 14, deci 14 X 2 = 28 minute

Începem atacurile noastre de probă, planificând 4 atacuri. Câte unu pentru fiecare minut exact:
Plecare:
19:01:00:000
19:02:00:000
19:03:00:000
19:04:00:000

Schermata_2013_08_17_alle_19_15_27.png

Iată și "lag"-ul nostru:
Sosire:
19:31:30:495
19:32:30:403
19:33:30:559
19:34:30:511

Facem media
Lag "Mediu" = (495 + 403 + 559 + 511) / 4 = 1968 / 4 = 492
Acum știm că avem un "lag: de cca. 492 ms.

Punem cazul în care trebuie să snip-ăm la ora 23:59:59:610. Eu personal, împart în minte secunda în 3 părți , apoi în alte două:
000-300 ms (000-150-300)
400-700 ms (400-550-700)
700-999 ms (700-850-999)


În acest caz, știu că trebuie să trimit sprijinul cu 492 ms înainte, deci la 23:59:59:120, adică exact în timpul schimbării de secundă:

Sau_Snipe.png

Un prim tutorial, dintr-o lungă lista gândită de mine și de colegul de pe serverul italian Sauer. Victima lui rakanishu la ultima distracție colectivă pe serverul lor. :D

Distracție plăcută,
Q
 
Ultima editare:

DeletedUser

Mă bucur. Sunt mai mult decât convins că știai și cum să-l calculezi. :)
nu are sens sa-l calculezi, daca-l calculezi nu e ca si cum se va mai reduce din lag. Si producedura ta de calculare a lagului ar dura chiar mai mult decat daca ai avea ping: 1000 .
 

quz0r

member
Scor reacție
144
N-ai făcut o comparație prea reușită. Da, durează mult dacă te înneci în cifre.

Am precizat că tutorialul este pentru jucătorii voinici care nu se mulțumesc cu apăsarea unui "Ok" la un script. Deseori, Ok-ul ăla te face să pierzi un sat...dacă îl apeși prea târziu, sau prea repede.
Cunosc destui jucători care apasă , sau apăsau Ok-ul pentru un snipe cu 2 secunde înainte (după aprecierile lor) , așteptau să li se încarce pagina și spuneau și 2,3 rugăciuni în tot timpul ăla...și ghici ce, credeau că e vorba de "bulan".

Dacă îl calculezi și folosești cum trebuie DSTimer, nu mai poate fi vorba de "bulan", ci de știință matematică, dexteritate și statistică. Atunci, are sens. Când îl calculezi doar ca să-i spui colegului de trib ce "lag" mare ai..atunci e inutil.

Ps. scurtând din acțiunile prezentate, poți face totul printr-un singur calcul + 3 click-uri anterioare pe twstats.
 
Ultima editare:

quz0r

member
Scor reacție
144
Da , + un sistem de operare puțin mai nou...niște rami în plus ( asta depinde de sistemul de operare ), nefolosirea PSh concomitent, upload sau download de mai știu eu ce șmecherii, torrenturi.. :D. Asta e deja altă discuție...
Și Alex, chiar și așa se poate rata esențialul.

Eu mă laud cu ce am găsit mai bun pe la mine pe aici... Tu pe ce planetă ești? :))
140820042259-45515.png
 
Ultima editare:
Sus