quz0r
member
- Scor reacție
- 144
Ce este "lag"-ul?
"Lag" este un termen englezesc, care vrea să zică "întârziere". Cuvântul LAG coincide de asemenea și cu abrevierea termenilor LAtency Gap. Termeni care indică întotdeauna o diferență (gap) cauzată de întârzierea informațiillor (latency). În realitate, termenul nu are o origine sigură, el făcând parte din englezescul Slang. Utilizarea termenului este în principal cunoscut și făcut cunoscut în ambientele legate de gaming-ul online, dar și via LAN. (termen de negăsit nici pe wikipedia, în limba română)
LAG-ul persistă în toate jocurile online, evident și pe jocul nostru.
LAG-ul persistă în toate jocurile online, evident și pe jocul nostru.
Cum vine generat LAG-ul?
De fiecare dată când trimitem un atac clicând pe OK, noi în realitate trimitem o comandă, care în primă fază trebuie elaborată de computer pentru identificarea clic-ului, ca abia apoi acesta să-l trimită la server (de triburile, în cazul nostru) , iar serverul la rândul său trebuie să elaboreze din nou comanda de noi dată..și uite așa, tot acest procedeu se bazează pe Timp.
Este posibilă eliminarea LAG-ului?
Lag-ul nu este niciodată fix, se schimbă mereu..ba chiar mai mult, nici nu-l putem controla. Dar cu siguranță putem face ca acesta să fie cât mai puțin influențat de activitatea noastră la computer. Evitând uzul programelor grele care solocită (și nu numai) o conectare la internet (p2p, torrent-uri, etc).
Deci, trebuie să căutăm reducerea la minim a utilizării internetului în momentul în care avem de dat câteva comenzi. Asta dacă vrem precizie și sensibilitate în conexiunea noastră.
Deci, putem preveni Lag-ul și putem concentra sensibilitatea și precizia internet-ului atunci când atacăm?
Da.
Cum?
Înainte de lansarea atacurilor, facem câteva teste astfel încât să putem evalua Lag-ul.
Alegem un sat barbar , de exemplu 459|548 care de la satul meu 461|548 este distant de exact 2 câmpuri.
Amintesc:
Deci între satul de barbari și satul meu sunt 2 câmpuri de distanță. Privim tabelul unităților și vitezele lor:
Ca să ușurăm testul, avem nevoie de vitezele pare - cele ale infanteriei:
Lăncier, spadă, topor, arcaș.
Viteză 14, deci 14 X 2 = 28 minute
Începem atacurile noastre de probă, planificând 4 atacuri. Câte unu pentru fiecare minut exact:
Plecare:
19:01:00:000
19:02:00:000
19:03:00:000
19:04:00:000
Iată și "lag"-ul nostru:
Sosire:
19:31:30:495
19:32:30:403
19:33:30:559
19:34:30:511
Facem media
Lag "Mediu" = (495 + 403 + 559 + 511) / 4 = 1968 / 4 = 492
Acum știm că avem un "lag: de cca. 492 ms.
Punem cazul în care trebuie să snip-ăm la ora 23:59:59:610. Eu personal, împart în minte secunda în 3 părți , apoi în alte două:
000-300 ms (000-150-300)
400-700 ms (400-550-700)
700-999 ms (700-850-999)
În acest caz, știu că trebuie să trimit sprijinul cu 492 ms înainte, deci la 23:59:59:120, adică exact în timpul schimbării de secundă:
Alegem un sat barbar , de exemplu 459|548 care de la satul meu 461|548 este distant de exact 2 câmpuri.
Amintesc:
Cod:
d = √(x'' - x')² + (y'' - y')²
d = √(461 - 459)² + (548 - 548)²
d = √4
d = 2
Deci între satul de barbari și satul meu sunt 2 câmpuri de distanță. Privim tabelul unităților și vitezele lor:
Ca să ușurăm testul, avem nevoie de vitezele pare - cele ale infanteriei:
Lăncier, spadă, topor, arcaș.
Viteză 14, deci 14 X 2 = 28 minute
Începem atacurile noastre de probă, planificând 4 atacuri. Câte unu pentru fiecare minut exact:
Plecare:
19:01:00:000
19:02:00:000
19:03:00:000
19:04:00:000
Iată și "lag"-ul nostru:
Sosire:
19:31:30:495
19:32:30:403
19:33:30:559
19:34:30:511
Facem media
Lag "Mediu" = (495 + 403 + 559 + 511) / 4 = 1968 / 4 = 492
Acum știm că avem un "lag: de cca. 492 ms.
Punem cazul în care trebuie să snip-ăm la ora 23:59:59:610. Eu personal, împart în minte secunda în 3 părți , apoi în alte două:
000-300 ms (000-150-300)
400-700 ms (400-550-700)
700-999 ms (700-850-999)
În acest caz, știu că trebuie să trimit sprijinul cu 492 ms înainte, deci la 23:59:59:120, adică exact în timpul schimbării de secundă:
Un prim tutorial, dintr-o lungă lista gândită de mine și de colegul de pe serverul italian Sauer. Victima lui rakanishu la ultima distracție colectivă pe serverul lor.
Distracție plăcută,
Q
Ultima editare: