Lag - ce este și cum se calculează?

Discuție în 'Wiki - triburile' creată de quz0r, 17. Aug 2014.

Distribuie această pagină

  1. quz0r

    quz0r member

    Înscris:
    16. Ian 2009
    Mesaje:
    2.361
    Ce este "lag"-ul?​


    "Lag" este un termen englezesc, care vrea să zică "întârziere". Cuvântul LAG coincide de asemenea și cu abrevierea termenilor LAtency Gap. Termeni care indică întotdeauna o diferență (gap) cauzată de întârzierea informațiillor (latency). În realitate, termenul nu are o origine sigură, el făcând parte din englezescul Slang. Utilizarea termenului este în principal cunoscut și făcut cunoscut în ambientele legate de gaming-ul online, dar și via LAN. (termen de negăsit nici pe wikipedia, în limba română)

    LAG-ul persistă în toate jocurile online, evident și pe jocul nostru.​

    Cum vine generat LAG-ul?​


    De fiecare dată când trimitem un atac clicând pe OK, noi în realitate trimitem o comandă, care în primă fază trebuie elaborată de computer pentru identificarea clic-ului, ca abia apoi acesta să-l trimită la server (de triburile, în cazul nostru) , iar serverul la rândul său trebuie să elaboreze din nou comanda de noi dată..și uite așa, tot acest procedeu se bazează pe Timp.​

    Este posibilă eliminarea LAG-ului?​


    Lag-ul nu este niciodată fix, se schimbă mereu..ba chiar mai mult, nici nu-l putem controla. Dar cu siguranță putem face ca acesta să fie cât mai puțin influențat de activitatea noastră la computer. Evitând uzul programelor grele care solocită (și nu numai) o conectare la internet (p2p, torrent-uri, etc).
    Deci, trebuie să căutăm reducerea la minim a utilizării internetului în momentul în care avem de dat câteva comenzi. Asta dacă vrem precizie și sensibilitate în conexiunea noastră.

    Deci, putem preveni Lag-ul și putem concentra sensibilitatea și precizia internet-ului atunci când atacăm?​

    Da.​

    Cum?​

    Înainte de lansarea atacurilor, facem câteva teste astfel încât să putem evalua Lag-ul.
    Alegem un sat barbar , de exemplu 459|548 care de la satul meu 461|548 este distant de exact 2 câmpuri.

    Amintesc:
    Cod:
    d = √(x'' - x')² + (y'' - y')²
    d = √(461 - 459)² + (548 - 548)²
    d = √4
    d = 2
    Deci între satul de barbari și satul meu sunt 2 câmpuri de distanță. Privim tabelul unităților și vitezele lor:

    [​IMG]

    Ca să ușurăm testul, avem nevoie de vitezele pare - cele ale infanteriei:
    Lăncier, spadă, topor, arcaș.
    Viteză 14, deci 14 X 2 = 28 minute

    Începem atacurile noastre de probă, planificând 4 atacuri. Câte unu pentru fiecare minut exact:
    Plecare:
    19:01:00:000
    19:02:00:000
    19:03:00:000
    19:04:00:000

    [​IMG]
    Iată și "lag"-ul nostru:
    Sosire:
    19:31:30:495
    19:32:30:403
    19:33:30:559
    19:34:30:511

    Facem media
    Lag "Mediu" = (495 + 403 + 559 + 511) / 4 = 1968 / 4 = 492
    Acum știm că avem un "lag: de cca. 492 ms.

    Punem cazul în care trebuie să snip-ăm la ora 23:59:59:610. Eu personal, împart în minte secunda în 3 părți , apoi în alte două:
    000-300 ms (000-150-300)
    400-700 ms (400-550-700)
    700-999 ms (700-850-999)


    În acest caz, știu că trebuie să trimit sprijinul cu 492 ms înainte, deci la 23:59:59:120, adică exact în timpul schimbării de secundă:

    [​IMG]

    Un prim tutorial, dintr-o lungă lista gândită de mine și de colegul de pe serverul italian Sauer. Victima lui rakanishu la ultima distracție colectivă pe serverul lor. :D

    Distracție plăcută,
    Q
     
    Ultima editare: 17. Aug 2014
    adyboy7 apreciază mesajul tău.
  2. Denisches

    Denisches member

    Înscris:
    5. Apr 2014
    Mesaje:
    191
    Cred ca toti stim ce este lag-ul ^_^
     
  3. quz0r

    quz0r member

    Înscris:
    16. Ian 2009
    Mesaje:
    2.361
    Mă bucur. Sunt mai mult decât convins că știai și cum să-l calculezi. :)
     
    renunta sau te casapesc apreciază mesajul tău.
  4. Denisches

    Denisches member

    Înscris:
    5. Apr 2014
    Mesaje:
    191
    nu are sens sa-l calculezi, daca-l calculezi nu e ca si cum se va mai reduce din lag. Si producedura ta de calculare a lagului ar dura chiar mai mult decat daca ai avea ping: 1000 .
     
  5. quz0r

    quz0r member

    Înscris:
    16. Ian 2009
    Mesaje:
    2.361
    N-ai făcut o comparație prea reușită. Da, durează mult dacă te înneci în cifre.

    Am precizat că tutorialul este pentru jucătorii voinici care nu se mulțumesc cu apăsarea unui "Ok" la un script. Deseori, Ok-ul ăla te face să pierzi un sat...dacă îl apeși prea târziu, sau prea repede.
    Cunosc destui jucători care apasă , sau apăsau Ok-ul pentru un snipe cu 2 secunde înainte (după aprecierile lor) , așteptau să li se încarce pagina și spuneau și 2,3 rugăciuni în tot timpul ăla...și ghici ce, credeau că e vorba de "bulan".

    Dacă îl calculezi și folosești cum trebuie DSTimer, nu mai poate fi vorba de "bulan", ci de știință matematică, dexteritate și statistică. Atunci, are sens. Când îl calculezi doar ca să-i spui colegului de trib ce "lag" mare ai..atunci e inutil.

    Ps. scurtând din acțiunile prezentate, poți face totul printr-un singur calcul + 3 click-uri anterioare pe twstats.
     
    Ultima editare: 20. Aug 2014
  6. alex02dsa

    alex02dsa member

    Înscris:
    15. Dec 2010
    Mesaje:
    2.204
    Varianta alternativa ar fi sa-ti tragi un net cu o viteza rezonabila
    3648977758.jpg
     
  7. quz0r

    quz0r member

    Înscris:
    16. Ian 2009
    Mesaje:
    2.361
    Da , + un sistem de operare puțin mai nou...niște rami în plus ( asta depinde de sistemul de operare ), nefolosirea PSh concomitent, upload sau download de mai știu eu ce șmecherii, torrenturi.. :D. Asta e deja altă discuție...
    Și Alex, chiar și așa se poate rata esențialul.

    Eu mă laud cu ce am găsit mai bun pe la mine pe aici... Tu pe ce planetă ești? :))
    [​IMG]
     
    Ultima editare: 20. Aug 2014
  8. alex02dsa

    alex02dsa member

    Înscris:
    15. Dec 2010
    Mesaje:
    2.204
    Ziceam pentru lenesi :D
     
  9. Denisches

    Denisches member

    Înscris:
    5. Apr 2014
    Mesaje:
    191
    Stiam eu ca nu trebuia sa pornesc o dicutie pe subiectul asta :D
     
  10. Lord King Leonidas

    Lord King Leonidas member

    Înscris:
    20. Apr 2016
    Mesaje:
    2
    Mulțumim quz0r !