DeletedUser
Lumile unui server au setari diferite care afecteaza jocul. O parte din acestea sunt prezentate in cadrul meniului Ajutor - Informatii server, altele insa nu (de ex. setarile pentru spioni, distanta pe care o poate parcurge nobilul, etc.). Formularea folosita in meniul ajutor este urmatoarea:
Rapiditate – viteza lumii
Afecteaza productia de resurse/ora, viteza de constructie a cladirilor, viteza de recrutare a trupelor si cresterea adeziunii satelor. Modul “standard” este viteza 1, ceea ce inseamna:
-productie 2400 resurse/ora
-cresterea adeziunii cu 1/ora
-timpi recrutare la cazarma level 25:
-Lancier - 0:02:39
-Luptator cu spada - 0:03:53
-Luptator cu toporul - 0:03:26
-Arcas - 0:04:40
-timpi de recrutare la grajd level 20:
-Spion - 0:03:08
-Cavaleria usoara - 0:06:15
-Arcaş calaret - 0:09:22
-Cavalerie grea - 0:12:29
-timpi de recrutare la atelier level 15:
-Berbec - 0:22:16
-Catapulta - 0:33:23
-timpii de constructie nu i-am inclus pentru ca difera atat in functie de nivelul cladirii principale, cat si al nivelului cladirii care se doreste a fi construita
Rapiditatea unitatilor – viteza unitatilor
Reprezinta viteza unitatilor relativ la viteza lumii. Astfel, viteza unitatii 1 la o lume cu viteza generala 2 nu inseamna ca trupele parcurg un camp de joc in acelasi timp in care l-ar parcurge pe o lume cu viteza 1, ci de doua ori mai repede. (Ex. nobilul face 35 minute pentru un camp la viteza lumii 1, si 17,5 minute la viteza lumii 2, daca viteza unitatilor este 1). Pentru timpii exacti de deplasare pentru fiecare lume in parte, puteti consulta tabelul din meniul Ajutor - Trupe.
Moral
Scopul moralului este protejarea jucatorilor mai mici in fata atacurilor jucatorilor mult mai bine dezvoltati. Cu cat scade moralul atacatorului, cu atat acesta va avea pierderi mai mari. Sunt doua posibilitati de calculare a moralului: in functie de punctajul agresorului si aparatorului, sau in functie de cele doua punctaje si de perioada de timp jucata de aparator (cu cat joaca de mai multa vreme, cu atat se poate baza mai putin pe moral in aparare). Pe toate lumile romanesti se foloseste prima setare.
Jucator de vacanta (loctiitor)
Jucatorul de vacanta / loctiitorul / sitter-ul poate administra contul cuiva atunci cand acesta lipseste. In meniul setari - mod de vacanta se poate trimite o cerere catre alt jucator. Daca acesta o accepta, se poate loga din acelasi meniu si pe contul jucatorului inlocuit. Interactiunile intre respectivii jucatori si actiunile comune (atacuri, sprijin) sunt interzise in timpul modului de vacanta si pana la 24 ore dupa incetarea acestuia. Pe unele lumi functioneaza o restrictie asupra conturilor de vacanta.
Mod de dormit (Sleep)
Este o setare specifica lumilor speed. Un jucator poate seta modul de dormit pentru un numar de ore (aflat in limite date pentru setarile lumii speed respective). In acest timp, contul sau “ingheata”. El nu il mai poate accesa, productia de resurse, trupe si constructii se opreste, si jucatorul nu poate fi atacat sau sprijinit. Satele sale sunt marcate distinct pe harta. Exista o limita minima si maxima cat se poate juca fara a seta modul de vacanta, si o limita minima si maxima de ore pentru care poate fi setat ‘somnul’.
Aparare pentru incepatori impotriva atacurilor
La inscrierea pe o lume, jucatorii beneficiaza de o perioada de protectie, in care nu pot fi atacati.
Pornire la atac
Reprezinta perioada dupa lansarea unui atac (sau sprijin) in care comanda de deplasare a trupelor mai poate fi intrerupta.
Timpul de plecare pentru negustori
Reprezinta perioada dupa trimiterea de resurse in care comanda de deplasare a negustorilor mai poate fi intrerupta. Se aplica doar trimiterii de resurse catre un alt sat, nu si schimbului de resurse operat prin targ.
Pierderea adeziunii prin generatii nobile
Reprezinta procentul de adeziune pe care il scad generatiile nobile in urma unui atac reusit.
In afara de aceste setari, mai exista o serie de altele care pot diferi in functie de lumi:
Trimiterea libera de resurse
Se refera la trimiterea de materii prime, care poate fi limitata, de obicei doar in perioada de inceput a jocului. Fie se pot trimite resurse doar in cadrul propriului trib, fie nu se pot trimite deloc resurse altfel decat prin intermediul schimbului in targ. In functie de setarile jocului, aceasta limitare dispare sau nu dupa o perioada data.
Limitare la jocul de vacanta
Dupa o anumita perioada in care un cont a fost in mod de vacanta, o serie de actiuni de pe acest cont sunt interzise – precum trimiterea de resurse sau de trupe (atac sau sprijin) catre un alt cont.
Protejarea jucatorilor mici
Pe unele lumi exista o protectie suplimentara pentru jucatorii mai mici, in afara de moral. Daca proportia punctajelor agresor – aparator este prea mare, atacul nu poate avea loc. Aceasta retrictie data de proportia punctajelor poate disparea dupa o anumita perioada (calculata de la inscrierea jucatorului mic in joc).
Paladinul & arcasii
Exista lumi fara arcasi (si arcasi calare) si fara paladin. De asemenea, pentru lumile cu paladin, se poate sau nu sa fie activata setarea cu artefactele si camera de arme.
Tehnologii
Trupele se cerceteaza in fierarie. Este insa posibil ca cercetarea diferitelor trupe sa se faca pe nivele. In afara de modelul ‘standard’, in care orice tip de trupa poate fi cercetat daca sunt indeplinite conditiile legate de cladiri, mai exista doua variante:
- cu trei nivele de cercetare / sat (si o limita de 15 cercetari posibile intr-un sat, ceea ce presupune alegerea intre tipul de trupe disponibile si nivelul lor de dezvoltare)
- cu zece nivele de cercetare pentru fiecare trupa; orice unitate poate fi cercetata la nivelul maxim in fiecare sat
Nota: In aparare, se aplica nivelul de cercetare existent in satul respectiv pentru trupe. Daca nu sunt cercetate, se considera ca sunt trupe de level 1.
Limita la trib
In unele lumi functioneaza o limitare a numarului de membri pe care ii poate avea un trib.
Alegerea directiei
In unele lumi, se poate alege la inceput directia satului.
Setarile la spioni
In functie de setari, spionii se pot comporta in diferite moduri in cazul unui spionaj reusit:
-vad doar trupele din sat
-vad trupele din sat, cladirile si resursele disponibile
-in functie de rata de supravietuire, vad trupele, cladirile, resursele si trupele in deplasare
-vad trupele, cladirile si resursele disponibile; trupele in deplasare se pot vedea doar daca spionii sunt insotiti de paladinul echipat cu telescopul lui Kalid (lumile cu artefacte pentru paladin)
Limita la fake
Pe unele lumi exista o limita minima pentru trupele care pot fi trimise in atac, ingreunand lansarea de atacuri false. Aceasta limita se stabileste procentual in relatie cu punctajul satului. Astfel, la un punctaj de 2000 puncte pe sat, trebuiesc trimise in atac trupe care reprezinta 20 locuri in ferma. La un sat de 9200 puncte, trupele lansate in atac trebuie sa reprezinte 92 locuri in ferma.
Nobilul
Pe majoritatea lumilor, nobilul are o limita a distantei pe care o poate parcurge.
De asemenea, exista mai multe modalitati de recrutare a nobilului. Pe lumile de pe serverul romanesc functioneaza aproape exclusiv sistemul bazat pe taleri (pe langa costul de recrutare, generatia de nobili are si un cost exprimat in taleri, care creste progresiv). Celalalte posibilitati includ Curtea Nobila pe trei nivele (intr-un sat se pot recruta maxim trei nobili, cate unul pentru fiecare nivel al curtii) si sistemul cu depozitarea de “pachetele de resurse” in Curtea Nobila, costul generatiilor crescand progresiv.
Sate bonus/de barbari
In unele lumi exista asa numitele sate bonus, care ofera anumite facilitati.De asemenea pe aceste lumi, satele parasite/de barbari cresc singure.
Rapiditate – viteza lumii
Afecteaza productia de resurse/ora, viteza de constructie a cladirilor, viteza de recrutare a trupelor si cresterea adeziunii satelor. Modul “standard” este viteza 1, ceea ce inseamna:
-productie 2400 resurse/ora
-cresterea adeziunii cu 1/ora
-timpi recrutare la cazarma level 25:
-Lancier - 0:02:39
-Luptator cu spada - 0:03:53
-Luptator cu toporul - 0:03:26
-Arcas - 0:04:40
-timpi de recrutare la grajd level 20:
-Spion - 0:03:08
-Cavaleria usoara - 0:06:15
-Arcaş calaret - 0:09:22
-Cavalerie grea - 0:12:29
-timpi de recrutare la atelier level 15:
-Berbec - 0:22:16
-Catapulta - 0:33:23
-timpii de constructie nu i-am inclus pentru ca difera atat in functie de nivelul cladirii principale, cat si al nivelului cladirii care se doreste a fi construita
Rapiditatea unitatilor – viteza unitatilor
Reprezinta viteza unitatilor relativ la viteza lumii. Astfel, viteza unitatii 1 la o lume cu viteza generala 2 nu inseamna ca trupele parcurg un camp de joc in acelasi timp in care l-ar parcurge pe o lume cu viteza 1, ci de doua ori mai repede. (Ex. nobilul face 35 minute pentru un camp la viteza lumii 1, si 17,5 minute la viteza lumii 2, daca viteza unitatilor este 1). Pentru timpii exacti de deplasare pentru fiecare lume in parte, puteti consulta tabelul din meniul Ajutor - Trupe.
Moral
Scopul moralului este protejarea jucatorilor mai mici in fata atacurilor jucatorilor mult mai bine dezvoltati. Cu cat scade moralul atacatorului, cu atat acesta va avea pierderi mai mari. Sunt doua posibilitati de calculare a moralului: in functie de punctajul agresorului si aparatorului, sau in functie de cele doua punctaje si de perioada de timp jucata de aparator (cu cat joaca de mai multa vreme, cu atat se poate baza mai putin pe moral in aparare). Pe toate lumile romanesti se foloseste prima setare.
Jucator de vacanta (loctiitor)
Jucatorul de vacanta / loctiitorul / sitter-ul poate administra contul cuiva atunci cand acesta lipseste. In meniul setari - mod de vacanta se poate trimite o cerere catre alt jucator. Daca acesta o accepta, se poate loga din acelasi meniu si pe contul jucatorului inlocuit. Interactiunile intre respectivii jucatori si actiunile comune (atacuri, sprijin) sunt interzise in timpul modului de vacanta si pana la 24 ore dupa incetarea acestuia. Pe unele lumi functioneaza o restrictie asupra conturilor de vacanta.
Mod de dormit (Sleep)
Este o setare specifica lumilor speed. Un jucator poate seta modul de dormit pentru un numar de ore (aflat in limite date pentru setarile lumii speed respective). In acest timp, contul sau “ingheata”. El nu il mai poate accesa, productia de resurse, trupe si constructii se opreste, si jucatorul nu poate fi atacat sau sprijinit. Satele sale sunt marcate distinct pe harta. Exista o limita minima si maxima cat se poate juca fara a seta modul de vacanta, si o limita minima si maxima de ore pentru care poate fi setat ‘somnul’.
Aparare pentru incepatori impotriva atacurilor
La inscrierea pe o lume, jucatorii beneficiaza de o perioada de protectie, in care nu pot fi atacati.
Pornire la atac
Reprezinta perioada dupa lansarea unui atac (sau sprijin) in care comanda de deplasare a trupelor mai poate fi intrerupta.
Timpul de plecare pentru negustori
Reprezinta perioada dupa trimiterea de resurse in care comanda de deplasare a negustorilor mai poate fi intrerupta. Se aplica doar trimiterii de resurse catre un alt sat, nu si schimbului de resurse operat prin targ.
Pierderea adeziunii prin generatii nobile
Reprezinta procentul de adeziune pe care il scad generatiile nobile in urma unui atac reusit.
In afara de aceste setari, mai exista o serie de altele care pot diferi in functie de lumi:
Trimiterea libera de resurse
Se refera la trimiterea de materii prime, care poate fi limitata, de obicei doar in perioada de inceput a jocului. Fie se pot trimite resurse doar in cadrul propriului trib, fie nu se pot trimite deloc resurse altfel decat prin intermediul schimbului in targ. In functie de setarile jocului, aceasta limitare dispare sau nu dupa o perioada data.
Limitare la jocul de vacanta
Dupa o anumita perioada in care un cont a fost in mod de vacanta, o serie de actiuni de pe acest cont sunt interzise – precum trimiterea de resurse sau de trupe (atac sau sprijin) catre un alt cont.
Protejarea jucatorilor mici
Pe unele lumi exista o protectie suplimentara pentru jucatorii mai mici, in afara de moral. Daca proportia punctajelor agresor – aparator este prea mare, atacul nu poate avea loc. Aceasta retrictie data de proportia punctajelor poate disparea dupa o anumita perioada (calculata de la inscrierea jucatorului mic in joc).
Paladinul & arcasii
Exista lumi fara arcasi (si arcasi calare) si fara paladin. De asemenea, pentru lumile cu paladin, se poate sau nu sa fie activata setarea cu artefactele si camera de arme.
Tehnologii
Trupele se cerceteaza in fierarie. Este insa posibil ca cercetarea diferitelor trupe sa se faca pe nivele. In afara de modelul ‘standard’, in care orice tip de trupa poate fi cercetat daca sunt indeplinite conditiile legate de cladiri, mai exista doua variante:
- cu trei nivele de cercetare / sat (si o limita de 15 cercetari posibile intr-un sat, ceea ce presupune alegerea intre tipul de trupe disponibile si nivelul lor de dezvoltare)
- cu zece nivele de cercetare pentru fiecare trupa; orice unitate poate fi cercetata la nivelul maxim in fiecare sat
Nota: In aparare, se aplica nivelul de cercetare existent in satul respectiv pentru trupe. Daca nu sunt cercetate, se considera ca sunt trupe de level 1.
Limita la trib
In unele lumi functioneaza o limitare a numarului de membri pe care ii poate avea un trib.
Alegerea directiei
In unele lumi, se poate alege la inceput directia satului.
Setarile la spioni
In functie de setari, spionii se pot comporta in diferite moduri in cazul unui spionaj reusit:
-vad doar trupele din sat
-vad trupele din sat, cladirile si resursele disponibile
-in functie de rata de supravietuire, vad trupele, cladirile, resursele si trupele in deplasare
-vad trupele, cladirile si resursele disponibile; trupele in deplasare se pot vedea doar daca spionii sunt insotiti de paladinul echipat cu telescopul lui Kalid (lumile cu artefacte pentru paladin)
Limita la fake
Pe unele lumi exista o limita minima pentru trupele care pot fi trimise in atac, ingreunand lansarea de atacuri false. Aceasta limita se stabileste procentual in relatie cu punctajul satului. Astfel, la un punctaj de 2000 puncte pe sat, trebuiesc trimise in atac trupe care reprezinta 20 locuri in ferma. La un sat de 9200 puncte, trupele lansate in atac trebuie sa reprezinte 92 locuri in ferma.
Nobilul
Pe majoritatea lumilor, nobilul are o limita a distantei pe care o poate parcurge.
De asemenea, exista mai multe modalitati de recrutare a nobilului. Pe lumile de pe serverul romanesc functioneaza aproape exclusiv sistemul bazat pe taleri (pe langa costul de recrutare, generatia de nobili are si un cost exprimat in taleri, care creste progresiv). Celalalte posibilitati includ Curtea Nobila pe trei nivele (intr-un sat se pot recruta maxim trei nobili, cate unul pentru fiecare nivel al curtii) si sistemul cu depozitarea de “pachetele de resurse” in Curtea Nobila, costul generatiilor crescand progresiv.
Sate bonus/de barbari
In unele lumi exista asa numitele sate bonus, care ofera anumite facilitati.De asemenea pe aceste lumi, satele parasite/de barbari cresc singure.