Transport in Comun/Cai Ferate

  • Autor subiect DeletedUser46046
  • Data de început

DeletedUser46046

De maine intra in circulatie in Brasov cele 10 troleibuze FBW ex-TN, deci second-hand.Desi sunt la mana a doua, aceste troleibuze sunt intr-o stare tehnica foarte buna, fiind modernizate in 2004-2005, si fiind foarte bine intretinute.Singura problema pe care o au e la afisajul digital, pentru cate RATBv are nevoie de un soft special pentru al folosi, dar probabil ca tot cu foia in geam o sa circula :D
file.php
 

DeletedUser46046

Primul troleibuz Skoda 27 Tr pentru Riga este in probe in Plzen.
Numarul unitatilor care urmeaza a fi livrate este de 125 de unitati, contractul avand valoarea de 63 de milioane de euro.Pretul acestora pare piperat, dar sa tinem cont ca este Solaris/Skoda si are dotari de ultima generatie.
file.php
 

DeletedUser46046

Europa se dezvolta pe zi ce trece, asta o dovedeste un oras din Spania numit Castellon de Plana.
Sistemul de transport public cu troleibuze inaugurat in 2008 a fost deservit pe o linie cu 5 statii si 3 troleibuze Irisbus Civis cu ghidaj optic.Dar astazi sistemul a fost extins, si pentru asta sau achizitionat troleibuze Solaris Trollina MetroStyle 12.Acest model poate fi gasit si in Salzburg, dar in varianta de 18 metrii.Troleele Solaris se afla in probe in Plzen.Bravo Europa, rusine Romania.
file.php

file.php
 

DeletedUser46046

De curand in Cluj au intrat in circulatie cateva autobuze extraurbane de tip Renault Ares.Aceste autobuze au circulalt un timp in Arad, dar tinand cont ca CTP activeaza si in Cluj pentru prestarea transportului public, nu ma mir sa le vad.Momentan circula pe linia M13, au fost aduse special pentru rutele extraurbane ce nu mai sunt operate de FANY.Am si o poza cu el, dar e cam neclara, o sa vin cu unu mai buna cat de curand.
renault_ares_1509_174.jpg
 

DeletedUser46046

Oficial troleibuzele ex-TN din Brasov au iesit la traseu.Momentan singurele de care stiu din totalul de 10 sunt(numerele de parc):123, 126, 127, 130 si 131.Afisajele, surpriza, "nu merg", adoptanduse vechea metoda cu cartonul.Momentan mai multe poze la calitate acceptabila nu am, atata am gasit :)
img_20140916_103729_609.jpg
 

DeletedUser46046

Ce caracterizare mai buna decat asta gasesti la un Citaro de Bucuresti? :D
file.php
 

DeletedUser46046

Iar acum mam hotarat sa alcatuiesc o lista cu modelele mele preferate de autobuze, trolee, si tramvaie.Vine infernul :)
La capitolul autobuze nu am un preferat, dar pot sa zic ca imi plac mai multe autobuze, unele ar fi urmatoarele:
Mercedes Citaro, MAN Lion's City, MAZ 203, Volvo 7000-7000, Solaris Urbino sau LAZ(model nou), dar astea sunt doar cateva, restul ar fi de la LiaZ, Scania, Renault, Heuliez sau Berkhof.
In cazul troleelor imi plac o gramada de modele, si unele ar fi urmatoarele:
Belkommunmash 321, Belkommunmash 420, VMZ Avangard, Hess Swisstrolley 3, Mercedes Citaro(sunt cateva transformate in trolee in Szeged si Gdynia), MAZ ETON 203T, MAZ Transhmaholding 103T, LAZ ElectroLaz, Etalon Barkinov si VanHool.
La tramvaie sunt mai multe modele, si unul chiar pur romanesc :D
Tatra T4D, Tatra KT4D, Bucur LF, Tatra T3R-PLF, V3A-93-CH-PPC, VarioTram, CAF Urbos, Bombardier Flexicity, PESA Foxtrot, Belkommunmash s.a.m.d.
Dar sa nu uit de ramele de metrou :D
Sa incepem:
Bombardier Movia, CAF(cele bucurestene mai ales :) ), Metrovagonmash, Siemens, Alstom si mai sunt unele companii, dar nu mai le stiu numele.
 

DeletedUser46046

Metrorex a anuntat data pana cand se pot depune ofertele pentru achizitia celor 51 de trenuri noi care vor circula pe M5, si poate le da prin cap sa inlocuiasca si IVA-urile de pe M4.Data maxima este 22 septembrie ora 09:00.Ceea ce este ciudat este ca este o zi de marti, si in calendar 22 e luni anul asta, deci ori e o greseala din partea celui ce a scris articolul, ori e vorba de anul 2015, sau 2016 :)
 

DeletedUser46046

Acu cateva zile am spus cate ceva despre Meditur Medias, si faptul ca o respect pentru eforturile facute.
Pentru a dovedi asta, am adus o serie de poze de pe un forum, care arata de ce Meditur e una din regiile de transport in comun din tara ce ar trebui sa fie model.Ce reprezinta pozele care le voi pune?Unii ar zice ca sunt niste autobuze, dar ceea ce putin observa e ca au acelasi tip de afisaj electronic, deci Meditur, comparand cu regii mai mari si mai bogate(chiar si RATB), prefera sa monteze sisteme de afisaj digital pe autobuze, un mod modern, si mult mai placut decat clasica foaie din geam.Ce e adevarat foaia este pusa in geam, probabil pentru a ramana afisaj traseul daca are afisajul probleme.Chiar daca majoritatea(cam 95% din parc) autobuzelor sunt la mana a doua, ele sunt bine intretinute, si mult mai moderne si mai confortabile decat autobuzele Renault din Iasi sau din Cluj.
file.php

file.php

file.php

file.php
 

DeletedUser46046

A trecut timpul si uite ca au aparut si poze cu "noile" trolee brasovene :)
file.php

file.php
 

DeletedUser46046

Primele poze cu noul troleibuz Belkommunamsh din Chisinau.
Acesta sunt un model total diferit fata de modulul BKM AKSM 321, care circula deja in oras.Acesta difera printr-un design total "extraterestru" fata de modelul 321, chiar si interiorul de diferit.La partea de motorizare nu stiu, cred ca e aceeasi.Acesta a fost asamblat la Chisinau si urmeaza sa circula cate o saptamana pe fiecare din cele 24 de linii de troleibuz din oras.
Primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca si directorul RTEC, Gheorghe Morgoci, au spus ca doresc sa asambleze aceste troleibuze si pentru export, adica modul 321, si modelul nou, 421.
file.php

file.php

file.php

file.php
 

DeletedUser46046

Primele 2 unitati Etalon T12110 "Barkinov" au fost puse in circulatie in orasul ucrainean Cernigau, de unde este si firma.Acestea sunt cu podea coborata 100%, rampa pentru persoane cu dizabilitati.Nu stiu daca are si sistem de propulsie fara captatori pe retea sau sistem de coborare a captatorilor de pe retea.
file.php

file.php

file.php
 

DeletedUser46046

Se pare ca 4 din cele 10 troleibuze FBW aduse curand in Brasov, nu circula.Motiv?
"Nu au unde".De ce?
Nu este gata capatul de la Saturn, deci e posibil ca motorul termic al acestora sa nu mai functioneze in modul asta.
 

DeletedUser46046

Cei de la Metrorex doresc sa organizeze statia Politehnica sa semene ca un muzeu, urmand sa fie exponate diverse lucruri din istoria Romaniei.Desi ideea ma incanta, mi se pare destul de tarziu.Unele orase deja au astfel de statii, Budapesta, si desigur, Moscova :)
Totusi, sper sa fie realizata ideea, si sa fie una de succes.
Dupa mine ar trebui sa fie si alte statii "muzeificate", cum ar fi Universitate, Piata Victoriei 1/2, Piata Unirii 1/2, Piata Romana(ceea ce ar fi mai dificil), Gara de Nord, Izvor, Crangasi, Aviatorilor, Eroii Revolutiei si Eroilor.
 

DeletedUser46046

Tramvaiele Skoda 14T din Praga au fost retrase din circulatie.Desi sunt noi, acestea prezinta probleme destul de grave, fisuri la sasiu.
DPP doreste sa le vanda.Pretul unei unitati nu o cunosc.
Cred ca anumite orase romanesti(Iasi, Cluj, Timisoara) ar trebui sa profite de aceasta situatie.Desi problemele cu sasiul sunt nasoale, pot fi remediate usor cu ajutorul Skoda, iar aceste tramvaie sunt chiar de o calitate buna, in ciuda problemelor lor.
file.php
 

DeletedUser46046

Electrotrans a lansat un nou model de troleibuz.Acesta este Electron T191, si are podea joasa.
file.php

file.php

file.php

file.php


Cateva informatii despre compania Electrotrans.
Electrotrans este o firma ucraineana cu sediul in orasul Lvov ca produce tramvaie si troleibuze.Pana acuma produsele acestei firma circula in Lvov, atat stiu, e posibil sa mai fie cateva orase din Ucraina in care circula produsele acestora.
 

DeletedUser

Vrei sa fii "impuscat" pe strada si nu stii cum sa obtii acel "glont"?
Cred ca nu stii cati bani se scot din asa ceva si sa le intrerupi afacerile acelor oameni(care de obicei nu sunt oameni tocmai la locul lor) e cam ce ti-am zis un rand mai sus...
 

DeletedUser46046

Cei ce opereaza cu microbuze sunt denumiti "pirati" in acest domeniu, si multi incalca legea, ori activand ilegal, ori nerespectand cerintele.
Daca vor sa activeze normal, sa aduca vehicule dotate special pentru transportul in comun, confortabile si SIGURE, multe dintre maxi-taxiurile care circula fiind intr-o stare jenanta, rugina dominand sub vopseaua acestora.Credema, am vazut multe microbuze, si am mers cu multe ca sa stiu cum sta treaba.Cei ce fac curse intre orase, nu am nimic cu ei, dar cei ce efectueaza transport in comun nu au ce cauta intr-o tara UE.
Sa facem diferenta dintre Bucuresti si Budapesta.
Cate dube ai vazut sa circule acolo?
Eu nu am vazut una, si daca sunt, sunt ale primariei si sunt dotate cu toate necesarele pentru efectuarea civizilata a transportului in comun.Oamenii cer calitate.Transportul in comun trebuie efectuat cu autobuze/midibuze/tramvaie/troleibuze/monosina sau metrou, nu cu aceste improvizatii.Nu sunt singurul care o spune, sunt destui oameni.Si daca te uiti prin arhiva accidentelor in transport in comun, o sa observi ca majoritatea includ microbuze, nu autobuze.Pana si Chisinau lupta contra lor.Daca tu preferi sa stai inghesuit/a, si sa nu ai loc sa te misti, te invit sa le folosesti, dar eu unu prefer sa urc intr-un autobuz si sa stiu ca nu o sa stau lipit de subratul altui om.
Sunt si cateva exceptii.Firma C&I, a preferat sa ia microbuze noi si sa le modifice folosind sasiu si caroserie de Mercedes Cibro pentru a oferi un confort sporit calatorilor.Acestea dispun de scaune confortabile tapitate, bare ca sa ai de ce sa te tii, spatiu pentru oameni cu dizabilitati si afisaj electronic.
Compania DLS, a preferat sa achizitioneza midibuze Otokar sau chiar autocare in locul microbuzelor, pentru ca ofera un confort superior microbuzelor.Compania Millenium Trans, ce face curse Bucuresti-Buftea, a trecut(acu ceva timp), de la microbuzele la midibuze, cumparand midibuze Isuzu ce astazi sunt dotate si cu afisaj electronic, si de curand au luat autobuze noi Isuzu Citibus, ce au ca dotari podea joasa, spatiu pentru persoane cu dizabilitati, afisaj electronic si tot ce iti trebuie ca sa circuli corespunzator.
Si sa nu mai vorbim de motorizari, majoritatea folosesc microbuze care pe langa ca polueaza mult, motorul e atat de vechi si prost intretinut incat tie frica sa nu ia foc.
Cu cei enumerati mai sus nu am nimic, sunt de acord cu modul lor de a opera, este unul normal, la standarde europene.Dar cu restul nu sunt de acord.Deseori vad microbuzele pline pana la refuz, calatorii aratand ca niste sardine.Sa foloseasca midibuze noi, sau autobuze, chit ca sunt la mana a doua, sunt mai sigure, mai confortabile, mai incapatoare si arata ca tara asta se dezvolta.
Dar na, in continuare acceptam aceasta tiganie numita maxi-taxi, iar dragii nostrii politicieni sunt de acord.
 
Sus