Transport in Comun/Cai Ferate

  • Autor subiect DeletedUser46046
  • Data de început

DeletedUser46046

Si scuzama daca o sa par impertinent, dar tu ce ce ai dori sa circuli?
Cu asta(ambele vehicule sunt Mercedes):
autoutilitara-microbuz-MERCEDES-BENZ-SPRINTER-416-CDI-23os-LONG-XXL---1_big--14091101095813282000.jpg

autoutilitara-microbuz-MERCEDES-BENZ-SPRINTER-416-CDI-23os-LONG-XXL---4_big--14091101095813282000.jpg

autoutilitara-microbuz-MERCEDES-BENZ-SPRINTER-416-CDI-23os-LONG-XXL---9_big--14091101095813282000.jpg

autoutilitara-microbuz-MERCEDES-BENZ-SPRINTER-416-CDI-23os-LONG-XXL---8_big--14091101095813282000.jpg

Sau cu asta?
mercedes-benz-citaro-03.jpg

The+All+New+Mercedes-Benz+Citaro+BLUETEC+6+-+II+(8).jpg

P3201130.jpg

3_2012_Sparten_Citaro.jpg
 

DeletedUser46046

In Chisinau au fost aduse autobuze moderne.Acestea nu sunt noi, sunt second-hand, dar sunt moderne si mult mai sigure, confortabile si rapide decat vechile autobuze Ikarus sau LiaZ.In acest moment acestea circula pe ruta 23.Marca este Volvo, insa modelul nu este inca cunoscut, o sa aflu.In acest moment nu exista poze cu autobuzele noi din Chisinau.
 

DeletedUser46046

Se pare ca numarul total al autobuzelor aduse in Chisinau este de 22, pe 2 axe si pe 3 axe.
Si ca sa nu scriu putin, si in Galati au fost aduse autobuze second-hand.Acestea sunt marca DAF(20 de unitati) si Mercedes(2 unitati).Acestea o sa circule incepand cu luna noiembrie a acestui an, dupa ce se fac toate verificarile necesare.
 

DeletedUser46046

Primul troleibuz Skoda 27Tr Solaris a ajuns la Riga.Acesta este parte din depoul Nr.2, si la descarcare a folosit motorul DIESEL electric.Mai sunt 124 de troleibuze de sosit.
file.php

file.php
 

DeletedUser46046

DeletedUser46046

Linia de troleibuz Petrosani-Uricani va fi construita pana la urma, sper.Consilierii judeteni ai judetului Hunedoara au discutat in sedinta acest proiect si lau aprobat.Studiile necesare au fost facute, si urmeaza sa fie accesate fonduri europene pentru realizarea retelei si pentru achizitionarea troleibuzelor.Linia de troleibuz urmeaza sa lege mai multe localitati importante de pe Valea Jiului.
 

DeletedUser46046

Pe langa aceasta linie, se va contrui o linie si intre Deva si Hunedoara, tot pe bani europeni.Felicitari CJ Hunedoara.
 

DeletedUser46046

UT13 CAF din Bucuresti a intrat in circulatie(Tisa mai exact), iar UT15(Bistrita), este in probe.
file.php

file.php
 

DeletedUser46046

Daca tu crezi ca un vehicul destinat transportului public este pentru a te distra tu, gresesti.
Orice om care doreste sa circule civilizat de acasa pana la locul de munca, ori alege masina personala, ori alege sa ia autobuzul, si se asteapta sa primeasca conditii normale, decente, nu un jeg de maxi-taxi.
 

DeletedUser46046

Primele 6 autobuze Solaris din lotul de 17 autobuze pentru Craiova au sosit.Acestea dispun si de aer conditionat, si pe langa asta, sunt extrem de confortabile.
autobuze_1_177.jpg

autobuze_124.jpg
 

DeletedUser46046

Folosindu-mi cunostintele, voi intocmi o lista cu orasele care au transport in comun+vehiculele care circula(si tipul acestuia, la Bucuresti includ si metrou).Sa incep
Autobuze:
Bucuresti-Mercedes Citaro EURO III/IV
Constanta-MAZ 103(motor Renault EURO III si motor Mercedes EURO III); MAZ 203(motor Mercedes EURO IV); MAZ 107(motor Mercedes EURO IV sau III???)
Buzau-BMC 220 SLF(motor EURO III); BMC 250 SLF(motor EURO IV)
Bacau-Irisbus Crossway; Mercedes Conecto; Mercedes O405N; Isuzu CityBus; Karosa
Ploiesti-Isuzu; BMC; Ikarus; DAC???; MAN
Brasov-BMC SLF M32 320 ProCity; MAZ 103; MAN; Mercedes O405N/0405GN/Conecto; BMC Probus
Alba Iulia-Gulleyruz Cobra; MAN Turkkar City Angel/MAN Turkkar(este la fel ca si cu Conecto la caroserie, cel vechi)
Pitesti-MAZ 103; BMC Belde 250 SLF
Oradea-Mercedes Conecto; LiaZ; Rocar; Solaris Urbino; Volvo(construite sub licenta AlfaBus); Ikarus
Timisoara-Mercedes Conecto/Conecto nou articulat; Ikarus; DAC???
Iasi-MAZ 103(RATP); Renault R312(RATP); Van Hool(RATP/Unistil), Mercedes Burrilo(RATP); Berkhof Premier SB 250 Jonckheer(RATP/Unistil); Den Oubster Alliance City B96(RATP/Unistil); NAW(Unistil); Mercedes O405N/O405GN(Unistil); Graef&Stift(Unistil); Iveco(Unistil); Berkhof ST2000NL(Unistil); Heuliez GX417(Unistil)
 

DeletedUser46046

Partea a II-a:
Galati-MAZ 203; DAB; Den Oubsten Alliance City B96
Targu Jiu-Scania/Hess/Grivbuz(motor Scania, sasiu si caroserie Hess, asamblare la Grivbuz); DAC 112/117
Craiova-Breda Meranini; DAC 112; Solaris Urbino; BMC; MAN; Mercedes
Satu Mare-Irisbus Citelis; Ikarus; DAC; Isuzu
Baia Mare-Solaris Urbino; Mercedes Conecto; NAW; Karosa
Suceava-Irisbus Citelis
Focsani-BMC; Autosan
Vaslui-DAC; Mercedes Citaro EURO II; Irisbus Citelis; Karosa
Barlad-NAW; Mercedes; Van Hool???
Braila-Ikarus; DAC; Isuzu CityBus; BMC; Graef&Stift
Tulcea-Grivbuz; DAF; BMC; Isuzu
Mangalia-Mercedes; Daewoo
Giurgiu-El Car; Autosan; Mercedes
Targu Mures-El Car; MAN; Mercedes; MAZ 103; Irisbus Crossway
Sibiu-MAN; Volvo
Medias-Mercedes; Ikarus; Higer; MAN; Volvo
Piatra Neamt-Higer; MAN
Alexandria-Higer; Mercedes; Ikarus
Slobozia-Isuzu; VDL Berkhof
Calarasi-MAN Turkkar; MAN Tellezer
Slatina-BMC
Resita-Den Oubsten; Neoplan
Cluj-Renault; Irisbus; MJT
Sfantu Gheorghe-Volvo; BMC
Zalau-BMC; MAN; Mercedes; Irisbus Citelis; DAC
Zarnesti-BMC
Deva-MAN; DAB
Hunedoara-MAN; Mercedes
Buftea-Isuzu Citymark
Sighetu Marmatiei-Rocar; Van Hool
Turda-MAN Turkkar; Gulleyruz Cobra
Campia Turzii-Mercedes; Volvo; King Long
Targoviste-MAN; Mercedes; Ikarus
Pascani-Steyr; Mercedes; Setra
Bistrita-Volvo; MAN; Neoplan; Mercedes
Dej-BMC; Ikarus
Ramnicu Valcea-Irisbus Agora/Citelis; Golden Dragon
Ramnicu Sarat-BMC
 

DeletedUser46046

Lista retelelor de troleibuz:
Bucuresti-Irisbus Citelis; Ikarus 415T
Ploiesti-Neoplan
Targu Jiu-DAC
Timisoara-Skoda Irisbus Citelis
Baia Mare-Saurer; FBW; Solaris
Galati-Ikarus 415T; MAZ ETON 203T
Piatra Neamt-Renault
Brasov-Volvo; Renault; FBW
 

DeletedUser46046

Lista retelelor de tramvai:
Bucuresti(tramvaiele care au / in nume sunt tramvaie, nu modele diferite, nu vreau sa se faca confuzie)-V3A/93; Bucur LF; V3A/2S/93; V3A/93/CH/PPC; Tatra T4R
Botosani-Tatra T4D
Iasi-GT4; BE8/8; GT4M
Cluj-Pesa Swing; Tatra KT4DM
Ploiesti-Tatra KT4DM
Craiova-EP1; Tatra KT4D
Timisoara-GT4; Wegmann
Galati-ZGT6; Tatra KT4D
Braila-Tatra KT4D; GT8; EP1; Tatra KT4D
Oradea-Siemens ULF; Tatra T4D; Tatra KT4D
 

DeletedUser44200

Ar trebui să postezi câte ceva și despre boacterii de pe buzurile astea. În special de ăia de la RATUC! 'ții lor!
 

DeletedUser46046

Am prezentat cateva regii de transport pe prima pagina, si acuma o sa si spun problemele fiecareia in parte.
 

DeletedUser46046

Primele 2 tramvaie Siemens Imperio pentru Arad au sosit.Acestea urmeaza sa intre de joi in probe.Nu stiu daca este joia aceasta sau joia urmatoare.
img_0340_108.jpg

Asta o numesc "Ce a fost si ce va fi" :)
img_0342_802.jpg
 

DeletedUser46046

In Braila pe langa autobuzele Isuzu Citibus, au mai venit de curand 8 autobuze Isuzu NOVO CITI Ultra.Pana la sfarsitul acestui an va mai sosi si al 9-lea autobuz, si anul viitor se va organiza inca o licitatie pentru minibuze.
file.php

file.php

file.php
 

DeletedUser46046

Cum mi sa spus mai sus sa prezint, hibele din transportul in comun romanesc, o sa incep prin prezentarea problemelor RATB(Regia Autonoma de Transport Bucuresti).
RATB este probabil cunoscuta in toata tara.RATB detine unul din cele mai moderne parcuri de autobuze din Europa daca nu din lume, Mercedes Citaro, dar chiar daca asta suna bine, in realitate nu e chiar asa.Din cele 1000 de autobuze, nici unul nu este articulat, ceea ce produce o aglomeratie pe anumite linii de nu te stii(133, 311, 330, 112, 697), si pe langa asta, 250 de autobuze stau pe dreapta din cauza defectiunilor tehnice.Dar asta nu e tot.Desi 500 au aer conditionat, adica jumatate, rar gasesti un autobuz la care sa functioneze(in general nu il pornesc si e mai usor sa pui o foaie pe care scrie "Aer conditonat defect") deseori fiind foarte cald in acestea, multi caracterizandu-le drept saune pe roti.Mai, enervant, sa zic asa, e si faptul ca unele miros puternic a motorina, ceea ce imi da un semn de ingrijorare, unele autobuze(nu in Romania), luand foc de la probleme de la motor.In schimb, pot sa spun ca Citaro sunt foarte bune ca si autobuze, foarte confortabile, rapide, accelereaza usor, si se descurca in trafic daca este nevoie.
Acum sa trecem la troleibuze.Intradevar, RATB are cel mai mare parc de troleibuze, 250 de unitati, dar si el este unul "infect".Bucuresti are si troleibuze noi, si troleibuze vechi, si ambele sunt niste jeguri.Pe langa mizeria din acestea, ele mai si zdrangane puternic, cateodata aceste lucruri sunt accentuate si de motorul enervant al motorului.Troleibuzele Ikarus siau facut datoria, si inca si-o fac cum mai pot ele, mentenanta proasta cu iz de mentalism dambovitean dand roade la distrugerea acestora.Troleibuzele Irisbus, cele mai moderne din Bucuresti......sunt niste oribilitati.Pe langa desing-ul oribil, interiorul e foarte prost amenajat, fiind mare inghesuiala intre usa 2 si 3.Si sa nu lasam deoparte desing-ul interiorului, fiind acelasi de la Renault R312 in continuare.Dar totusi asta nu e cea mai mare problema.Si aici, RATB refuza sa accepte articulate.Dar mai important e ca numarul lor scade cu fiecare an, si reteaua de troleu dispare fara problema.
La tramvaie parca e altfel totusi, cred.RATB are multe modele de tramvaie, de la clasicele Tatra T4R, pana la Bucur LF, cel mai modern tramvai ce circula in capitala.Bucuresti are cea mai vasta retea de tramvai romaneasca, si cele mai multe tramvaie.Dar nici aici nu e rai.Tramvaiele V3A-93 majoritatea sunt niste jeguri, interiorul fiind murdar, plin de graffiti sau mazgalituri, iar interiorul foarte prost mentinut, fiind foarte des pline de praf sau murdarie.Si nici macar Bucur-urile LF nu sunt niste minunatii.Nu cred ca a fost tramvai din aceasta "specie" care sa nu fi fost tras pe dreapta din cauza problemelor tehnice sau de la diverse avarii.Si ca sa va arat mai bine cum functioneaza sistemul de tramvai in Bucuresti, duceti-va pe linia 41 pe la o ora de varf, urcati intr-unul, si dati-va singuri seama cat de confortabil este.
Totusi sa nu uit de sistemul de taxare.Nu il pot numi nefolositor, dar nici perfect nu il pot numi.Singurul mod de a achita o calatorie cu RATB, este prin validarea cardului electronic, daca scoatem posibilitatea prin SMS.Sistemul ne arata cati oameni chiar circula cum trebuie, adica legal, dar este si foarte prost.Cea mai buna metoda este prin bilet clasic, dar si prin card electronic.Deseori se intampla noaptea ca atunci cand trebuie sa merg undeva, sa nu am de unde sa incarc cardul, dar am noroc ca nu merg mult noaptea cu RATB-ul si controlorii sunt ingaduitori cu mine(stiu sa ii joc :D ), dar tot nu imi convine ca nu circul conform regulamentului RATB.Posibilitatea de a achita prin bilet si card electronic este cel mai simplu, sigur si confortabil mod de a calatori.Daca nu ai card si nu vrei o amenda, ai putea sa te duci la o casierie si sa iti cumperi un bilet, si uite asa ar veni si ceva mai multi bani la RATB.Dar tot in Romania traim :)
Sper ca vam convins sa veniti sa vedeti cu ochii vostrii minunata noastra capitala, calatorind cu RATB :) :)
 
Sus