Transport in Comun/Cai Ferate

  • Autor subiect DeletedUser46046
  • Data de început

DeletedUser46046

O alta regie problema, este Regia Autonoma de Transport Constanta(RATC).
Ca si RATB, aceasta regie este pe jumate in faliment, daca nu chiar de tot.Aceasta exploateaza exclusiv autobuze, dar numai autobuze(MAZ, in mare parte, si cateva etajate Volvo).Constanta nu mai are tramvai si troleibuz, din cauza unui anumit minunat om care ia placut sa ii apara numele pe autobuze(MAZare, va-ti prins?), totusi, pacat ca e prost rau, ca MAZ produce si troleibuze, numai tramvaie nu.Si totusi, astea nu sunt singurele probleme.Cum am spus, toate autobuzele(normala, nu etajate), sunt MAZ, iar autobuzele MAZ, desi imi plac mult, reprezinta des probleme de asamblare(zdrangane destul de mult), dar in schimb confortul si motorul Mercedes compenseaza mult, fiind foarte confortabile si placute la condus aceste autobuze(uitate la modelul 103 din Iasi).
Alta problema a RATC a fost, si inca este, concurenta oferita de privati.Acestia ori activeaza cu midibuze, maxi-taxi sau chiar cu autocare(mare parte vai de mama lor).In special acestia se ocupa cu transportul spre localitatile din jurul Constantei sau chiar pana la Vama Veche, dar preiau si calatori din Mamaia, care in mare parte sunt cu destui bani cat sa isi cumpere un autobuz propriu.
Desi au fost facute cateva petitii catre d-l Mazare, troleibuzele si tramvaiele au ramas cum erau inainte de construire, nimic.
Ce pot sa spun, merita toate aplauze(*aplauze* *aplauze*).
 

DeletedUser46046

STP Tulcea a achizitionat 3 autobuze Isuzu CitiBus.
646x404_210.jpg
 

DeletedUser46046

Noul capat de linie de pe str.Harmanului din Brasov.Modern, curat, atragator, dar un pic cam prea mare totusi.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

De ce nu putem avea si noi asa ceva la capetele de linie ale lui 311, 86, chiar si la capatul de la Complex Colosseum al lui 112, ca dimineata e destul de circulata linia.
 

DeletedUser46046

O alta regie de transport in comun care are destule probleme, este TPL Suceava.
Aceasta activeaza cu autobuze, toate adunate sunt 30 de autobuze Irisbus Citelis, 2 midibuze Otokar si cateva microbuze marca Volswagen parca.TPL a activat si cu troleibuze, dar datorita politicii proaste de tip romaneasca si a dezinteresului, acestea au disparut cu mare placere din partea primarului.
Iar acuma ei doresc sa cumpere autobuze electrice.Daca tot vor TRANSPORT ECOLOGIC, de ce nu au pastra TROLEIBUZELE?
Desi reteaua trebuie si ea intretinuta si troleibuzele la fel, nu ar fi costat cat un parc de autobuze electrice.Reteaua exista, iar troleibuze se puteau cumpara noi(un troleibuz BKM este 150.000 de euro, sau daca vor Solaris pot da si 250.000 de euro per unitate) si tot ar ramane cu mai multi bani decat inlocuirea acestora cu autobuze electrice, deaorece un astfel de autobuz, nearticulat, si care datorita motorului electric si al bateriilor au un numar de locuri ma mic, costa 500.000 de euro, si bateria trebuie schimbata la 3 ANI, ceea ce inseamna investitii destul de mari.
Dar nu astea sunt singurele probleme.TPL are si bilete, si nu tocmai ieftine.2 lei, atata te costa o calatorie.In 2007 cand am vazut ultimul pret la biletele TPL(de obicei nu folosesc transportul local la Suceava, e mai placut cu masina) era 0,7 lei.Deci o crestere de 1,3 lei in 7 ani.Pretul mi se pare enorm, sincer.
 

DeletedUser46046

Am nevoie de un pic de ajutor.De curand am dat de o poza cu acest autobuz Mercedes.Modelul nu il cunosc, o fi un 0405N derivat poate, si va rog sa ma ajutati sa imi dau seama ce autobuz este.Este primul Mercedes de acest tip de care dau, si nu am auzit sau sa il fi vazut pana acum.
file.php

Nui asa ca e frumos? :)
 

DeletedUser46046

Cum am inceput sa intreb de tipuri de autobuze, o sa imi spun parerea despre cateva troleibuze, tramvaie si autobuze.Sunt dur, asa ca un vehicul care obtine foarte bine, e de apreciat :)))
O sa incep cu Irisbus Citelis.
Acest vehicul se gaseste in varianta autobuz si troleibuz.Acesta circula in Romania, dar si in Bulgaria, Franta, Cehia si Italia(doar atat stiu).O parere scurta?Jalnice.
Dar sa o iau mai detaliat.Irisbus Citelis este un vehicul cu o lungime de 12 metrii si 18 metrii.Ce pot spune despre ele?Desing urat, interior jalnic, deci urate cu draci.Innafara de un facelift, la exterior este exact modulul Irisbus/Renault Agora, nimic diferit, care la timpul lui a fost o modernizare a modelului R312.Citelis are podea coborata pe toata lungimea acestuia, si un interior urat.Interiorul e prost amenajat, spatiul pentru calatori ce se afla intre scaunele dintre usa 2 si 3 fiind mic, des haraindu-ma de cineva cand ma duc sa ies prin spate(si ala e pe scaun).Am mers cu ele destul de mult(Bucuresti, Suceava, Cluj), finisajele acestora lansand de dorit.Nu exista troleu Citelis in Bucuresti care sa nu zdrangane, si o parte zdrangane mai tare decat troleele Ikarus, care sunt mai vechi.Daca la capitolul troleu sta rau, la capitolul autobuz e mai bine.
Desi nici acestea nu ma incanta la confort si finisaje, pot sa spun cu mana pe inima, ca as mai merge cu ele.Motorul Iveco nu este cel mai silentios, se aude destul de tare, dar o calatorie pe drumurile "minune" ale Sucevei ma facut sa imi mai schimb parerea.
In tota lui Irisbus Citelis il calatoghez la satisfacator.Nu este mai placut la confort si finisaje ca un LAZ, dar este mai bun decat o rabla turceasca numita BMC.
 

DeletedUser46046

Si acum o sa imi spun parerea despre autobuzul meu preferat, Mercedes Citaro :)))
Mercedes Citaro este unul din cele mai bune autobuze din lume(mai sunt si MAN, VDL, Van Hool, Solaris), de care am fost foarte multumit.Citaro ma lasat puternic surprins(chiar daca am mers doar in Bucuresti cu el).Un autobuz foarte confortabil, finisaje de calitate inalta(mult peste Irisbus), un desing frumos si atractiv, si foarte rapid.Am mers cu el prin traficul infernal din Bucuresti des, si se descurca de minune, vireaza foarte lin, si accelereaza ca un avion cu reactie, foarte rapid.Vineri am mers pe linia 133 cu unul pana la Hala Traian ca sa ajung acasa, si pe portiunea cu sina de tramvai de pe Calea Traian, cu trafic intens pe celalalt sens si niste idioti iesiti de pe trotuar cu spatele, autobuzul a mers lejer cu 50 la ora si vira foarte usor si mergea foarte controlat.
Am mers cu multe tipuri de autobuz(MAN, BMC, MAZ, LiaZ, Van Hool, Berkhof, Irisbus, Volvo), dar Citaro ma lasat mereu uimit.E autobuzul meu preferat, si oricine a mers cu el(in Bucuresti e cald, asta e singura problema), nu ma poate contrazice.Nu exista autobuz mai bun.E notiunea perfectimii.Daca ar fi dupa mine, fiecare oras romanesc cu transport local are nevoie de asa ceva, are............prea mult SWAG :)))
Cand accelereaza parca spune "YOLO BITCH" :))
Dupa mine merita calificativul PERFECT.
 

DeletedUser46046

Noile achizitii ale TCE Ploiesti(sunt 10 in total):
PB114683.jpg

PB114684.jpg

Primele autobuze low-floor din Ploiesti :)))
 

DeletedUser44200

Noile achiziții bănuiesc că nu înseamnă că și autobuzele sunt noi. Par așa... cam second hand.
 

DeletedUser46046

Sunt second-hand luate de la BestOmnibus Sibiu, dar desi toate au mai mult de 15 ani, sunt foarte bune conform celor ce calatoresc cu ele.
 

DeletedUser46046

Acestea provin din urmatoarele orase:
MAN NG272(articulate rosii) ex-Bernmobil(Berna)-fabricate in 1995
MAN(portocalii) ex-RBS/BSU(Solothurn)-fabricate in 1997-1998
Desi acestea sunt vechi de 19, respectiv 16/17 ani, sunt foarte bune.Silentioase, finisaje bune, confortabile, cu mult peste Ikarusurile din 1980 pe care le inlocuiesc.
De asemenea, se pare ca se va aduce(probabil), un soft de la Sibiu pentru setarea afisajului electronic.
 

DeletedUser46046

Si am o veste trista pentru pitesteni.
Pitesti risca sa ramana fara transport in comun din cauza "relatiilor" dintre primar si DNA.
 

DeletedUser46046

BERD ofera 52 de milioane de euro CFM-ului(Caile Ferate din Moldova), pentru modernizarea infrastructurii si achizitionarea a 10 locomotive noi.
Voi reveni cu detalii cat de curand posibil.
 

DeletedUser46046

Dupa ce parcul de troleibuze din Lucerna(Elvetia) a fost modernizat prin achizitionarea de troleibuze Hess Swisstrolley 3, troleibuzele Volvo(10 unitati), au plecat spre orasul Valparaiso(Chile).Cateva poze de la plecare:
file.php

file.php
 

DeletedUser46046

De ieri au iesit pe traseu autobuzele Solaris, pe traseul E1 mai exact.Ceva poze :)
img_7561_879.jpg

img_7562_183.jpg

img_7564_202.jpg

img_7566_195.jpg

img_7567_122.jpg

img_7568_394.jpg

img_7579_197.jpg
 

DeletedUser46046

Procurorii DNA au retinut 40 de autobuze BMC ale Publitrans Pitesti.
 
Sus