Transport in Comun/Cai Ferate

  • Autor subiect DeletedUser46046
  • Data de început

DeletedUser46046

Salut!
Aceasta tema este dedicata special transportului in comun din Romania si cailor ferate din aceeasi tara.Eventual vor aparea cateva stiri si din domeniul international pe care le consider interesante sau importante.Pozele pe care le voi posta nu vor fi ale mele, deoarece nu am o camera destul de buna ca sa fac poze calitative si nici timp ca sa fac poze.Sursele folosite sunt urmatoarele:
http://tramclub.org/
http://transira.ro/bb3/
http://forum.metrouusor.com/
Tema este deschisa pentru toata lumea, atata timp cat respecta regulamentul si posteaza lucruri legate de tema aceasta.Distribuirea acesteia este permisa si in joc.Daca aveti informatii pe care nu le stiu sau stiri despre care nu am aflat, nu ezitati, postati-le :)
 

DeletedUser46046

Ok, cum tema a aparut, sa va dau cateva detalii in plus.Tema aceasta este dedicata numai transportului in comun si activitatii feroviare din Romania si din cateva tari.Prin aceasta tema sper sa atrag cativa playeri interesati sau pasionati de acestea.Nu fac reclama niciunuia din forumurile amintite mai sus, si pozele postate pe ele sunt liber la utilizare.Sunt unele care nu au voie sa fie folosite, si nu le voi folosi.
Voi prezenta fiecare regie de transport in comun si fiecare companie de transport feroviar, oferind informatii despre materialul rulant, tarife, sistem de taxare si cateva stiri noi pentru imbunatatirea serviciilor si modernizarea acestora.
 

DeletedUser46046

O sa incep prin prezentarea RATB.
RATB(Regia Autonoma de Transport Bucuresti), este o regie de transport in comun sub subordinea primariei, care in prezent activeaza cu autobuze, tramvaie si troleibuze.Acestea nu dispun de aer conditonat(exceptie fac jumatate din autobuze, dar nu e folosit, doar rar).Ele dispun totusi de afisaj electronic(doar Tatrele nu), unele de rampa pentru persoane cu dizabilitati, deci automat si podea coborata(unele nu pe toate lungimea), sistem de anuntare vocala a statiilor(care rar functioneaza) si sistem de inclinare pentru accesul mai usor al persoanelor batrane sau cu dizabilitati.RATB nu ofera gratuitati niciuneia din grupele de persoane, chit ca-s pensionari, elevi sau oricare alt calator.Totusi, acestia dispun de reduceri de 50% la abonamente daca prezinta un act prin care se poate dovedi ca poate primi aceste reduceri.De asemenea elevii pot primii banii inapoi de la scoala daca prezinte chitanta de la reincarcarea abonamentului.Sistemul de taxare se face electronic, prin card.Cardul se apropie de un aparat special in zona indicata, si este de 2 tipuri, nominal(ii apartine unei persoane anume) si nenominal(nu ii apartine unei persoane anume).Cardul nominal poate fi validat odata, neexistand posibilitatea validarii de 2 ori(2 calatorii) ca la cel nenominal.Acestea dispun de 2 tipuri de reincarcari.Reincarcarea cu abonament, platind o suma exacta primind un numar nelimitat de calatorii pe o linie sau pe toate, pentru o anumita perioada, sau reincarcarea prin portofel electronic, prezenand cardul la centrul de reincarcare cu suma pe care doresti sa o pui pe card(trebuie minim 1,3 lei, o calatorie).Anumite vehicule dispun si de sistem de monitorizare.Cabina soferului este separata de restul vehiculului, acesta dispunand de un confort ridicat si de conditii optime pentru rularea vehiculului respectiv.
Materialul rulant(pozele vor aparea in postarea viitoare):
Autobuze
RATB dispune de 1000 de autobuze marca Mercedes Citaro cu motor EURO 3 si EURO4.Acestea difera ca motorizare dar si la unele detalii de exterior si interior.Autobuzele cu motorizare EURO 4, adica seria a 2-a de Mercedes Citaro dispun de aer conditonat care rar functioneaza.Restul de autobuze(jumatate) nu dispun de aer conditonat.De asemenea, RATB detine si un unicat in parcul de autobuze.Un autobuze Rocar de Simon Autodromo.Acesta dispune de podea coborata, rampa pentru persoane cu dizabilitati si afisaj electronic.Acesta poate fi vazut pe linia 336, daca nu e deja la casare sau retras.
Troleibuze
RATB dispune si de acest mijloc de transport in comun.Parcul actual dispune de 250 de troleibuze, marca Astra Ikarus 415T si Astra Irisbus Citelis, ambele fiind varianta de 12 metrii, adica nearticulate.Cele mai noi sunt Citelis-urile, care dispun de podea coborata, rampa pentru persoane cu dizabilitati, sistem de afisaj electronic si sistem de monitorizare.Ikarus dispune doar de afisaj electronic.Niciun model nu dispune de motor auxiliar pentru deplasarea fara a fi conectat la retea sau sistem de decuplarea pneumatic a captatorilor de pe retea.
Tramvaie
Nu stiu numarul exact al acestora.RATB dispune de mai multe modele de tramvaie, toate autohtone, mai putin tramvaiele Tatra.Cel mai nou model de care dispune RATB este Bucur LF.Acesta nu este o modernizare, este un produs nou construit de catre URAC(atelierele de reparatie ale RATB).Modelul dispune de afisaj electronic, podea coborata pe 70% din suprafata acesteia si rampa pentru persoanele cu dizalitati.Cele mai vechi tramvaie din dotarea RATB sun Tatra, de productie Cehoslovaca.Modelul este unul foarte cunoscut, T3.Acestea nu dispun de afisaj electronic, si nici de restul dotarilor pe care le are Bucur LF.Din pacate acestea vor diparea cat de curand posibil.Restul modelelor sunt V3A-93, V3A-93-CH-PPC si alte cateva modele asemanatoare.
 

DeletedUser46046

Si acum cateva imagini cu vehiculele RATB:
Autobuze
609_1181645682.jpg_174.jpg

_B4601-205:1.jpg

0098-105-009.jpg

Troleibuze
5227_buj_007_101.jpg

5303_buj_001_162.jpg

Tramvaie
246_233.jpg

3322-Col-003.jpg

RF_dsc00621_633.jpg

200704161935_l3a_962.jpg
 

DeletedUser46046

Acum o sa prezint ceva, mai la Vest.Urmatoarea regie este RAT Timisoara.
RAT Timisoara, sau RATT mai scurt, este o regie de transport sub subordinea primariei.Aceasta activeaza cu autobuze, tramvaie si troleibuze.Aceasta dispune de un parc de vehicule foarte modern pentru Romania, mai putin la gama tramvaielor, care sunt la mana a doua din Germania.Sistemul de taxare se face prin bilet clasic, nu si prin card electronic ca la RATB.Din cate imi amintesc parca exista si plata prin SMS.Momentan RATT isi extinde reteaua de troleibuz si modernizeaza cateva tramvaie.Statiile dispun de sistem de afisare a timpului de asteptare pana cand ajunge urmatorul vehicul, dar si linia lui.Reteaua de tramvai a fost refacuta in mare parte, inclusiv cea din centrul vechi al orasului.
Vehiculele RATT(pozele vor aparea in urmatoarea postare):
Autobuze
RATT dispune in acest moment de autobuze articulate si nearticulate.Numarul total la lor este de 80, 50 nearticulate si 30 articulate.Modelele sunt Mercedes Conecto 0345(modelul mai vechi), care dispune de aer conditonat si de afisaj electronic, iar celalat model este Mercedes Conecto G(modelul nou), ce dispune de podea coborata, afisaj electronic, rampa pentru persoanele cu dizabilitati si aer conditionat.
Tramvaie
Nu stiu numarul exact al acestora.RATT dispune de 2 tipuri de tramvaie aduse din Germania la mana a doua, acestea fiind Duewag GT4 si Hansa(nu stiu modelul).Acestea nu dispun de podea joasa sau alte facilitati ca cele enumerate mai sus.Momentan un tramvai GT4 este la modernizat la REMAR Pascani, urmand sa fie dotat cu tot ce trebuie si sa i se dea un aspect modern.
Troleibuze
RATT dispune de 50 de troleibuze Skoda Irisbus 24Tr.Acestea sunt varianta nearticulata, avand in dotare podea coborata, rampa pentru persoanele cu dizabilitati, afisaj electronic, sistem de decuplare pneumatica al captatorilor, si cred ca aer conditonat.Din cauza achizitionarii acestora, si a termenului de livrare prelungit, au aparut scandaluri urmate de demiteri.Totusi, Skoda nu a fost penalizata, dar sa nu intram in politic.
 

DeletedUser46046

Urmatoarea regie este RATP Iasi.
RATPI(Regia Autonoma de Transport Public Iasi), este o regie ce se afla sub subordinea primariei.Aceasta activeaza cu autobuze si tramvaie, in trecut si cu troleibuze.Momentan calea de rulare a tramvaielor este in modernizare, urmand ca in urma acestor actiuni sa fie intreprinse si restul proceselor si actiunilor necesare pentru modernizarea retelei de tramvai neraparata.Majoritatea autobuzelor din Iasi sunt la mana a doua.Singurele cu afisaj electronic functional sunt Van Hool si Berkhof.In acest moment se lucreaza la introducerea afisajului electronic pe tramvaiele GT4, in acest moment existand unul pe care funtioneaza.Tramvaiele ST10 si ST11 nu stiu ce soarta vor avea.Nici soarta Van Hool-urilor nu o stiu, deoarece ele au fost aduse pentru inlocuirea tramvaielor care nu pot circula din cauza retelei in curs de modernizare.De curand a fost introdus experimental un sistem de taxare modern pe unul din MAZ-uri, putand valida card electronic sau prin bilet, afisand pe ele data, numarul vehiculului si ora.Statiile au fost modernizate, unele avand si sistem electronic de afisare a timpului ramas pana vine urmatorul vehicului, cu tot cu numarul liniei.
 

DeletedUser38946

Pune si ratuc :) Am fost foarte interesat cand am vazut ca aveau compostoare "d-alea vechi" :)
 

DeletedUser46046

O sa pun odata ce o sa am destul timp ca sa descriu modul in care activeaza regia, modul de taxare si proiectele actuale, trecute sau viitoare, si cateva achizitii proaste.In schimb, RATUC(Regie Autonoma de Transport Urban Cluj, pentru necunoscatori), este cea mai bine organizata regie pe care am vazut-o din Romania.Compostoarele alea vechi am mai vazut pe cateva Citaro in Bucuresti :)
 

DeletedUser46046

La cerere, pun acum RATUC, desi vroiam OTL :)
RATUC(Regia Autonoma de Transport Urban Cluj), este o regie de transport local ce apartine de primarie care activeaza cu autobuze, troleibuze si tramvaie.In acest moment RATUC detine unul din cele mai moderne parcuri de troleibuze, autobuze si tramvaie, fiind unul din putinele orase romanesti care au tramvaie low-floor si mai ales singurul care la are sub numele PESA(producator polonez, voi face o descriere al acestuia).RATUC a avut si are niste proiecte, mai exact unul in executare, cred.Acesta consta in modernizarea unui tramvai Tatra KT4D la Remarul 16 Februarie.Un proiect reusit al acestora a fost troleibuzificarea a mai multor autobuze Renault Agora L(articulate) ex-RATP(regia de transport public Paris) la Astra Bus Arad, prin dotarea acestora cu motor electric produs ICPE-SAERP, acesta fiind folosit la asamblarea troleibuzelor Citelis, care circula in Bucuresti si Cluj.In urma unei licitatii organizate in acest an RATUC impreuna cu Primaria Cluj au achizitionat 40 de autobuze articulate marca Solaris Urbino.Acestea urmeaza sa inlocuiasca autobuzele Renault vechi aduse acum multi ani din.....Paris :)
Totusi, tramvaiele PESA nu au fost cea mai buna achizitie.Desi PESA este o firma buna si care produce produse de calitate, in cazul Clujului nu a stat chiar asa.In acest moment, circula doar cateva, dar tot cu probleme, in general de la boghiuri si de la panourile din interior, acestea reusind sa scoata un zgomot mai enervant decat un V3A-93-CH-PPC cand merg, zgranganind destul de bine.Si ce e mai rau e ca inca sunt in garantie, iar PESA nu a depus nici un efort pentru repararea acestora.Dar iara incep sa o dau in politica, deci STOP.
Sistemul de taxare este cel clasic prin bilet, dar nu de mult timp si prin SMS.Statiile(unele) dispun si de sistem de informare al calatorilor.In acest moment o parte din liniile de troleibuz au fost suspendate sau modificate in urma lucrarilor la cateva poduri pe care sa afla si retea.
 

DeletedUser46046

Aceasta este o rama de tip Metrovagonmash produse in URSS(se cunoaste dupa stilul vechi, astea mai noi sunt un pic mai putin rotunjite si arata mai modern).Acestea circula in Budapesta, dar si in Moscova, Erevan, Praga sau Sankt Petersburg.
 

DeletedUser46046

Apropo, miam facut propriul logo.Cui ii place sa nu spuna nimic, cui nui place, sa faca la fel :)
yOdMWB.jpg
 

Atașamente

  • logo eu.jpg
    logo eu.jpg
    30,6 KB · Vizualizări: 151

alex02dsa

Moderator
Membru personal
Scor reacție
33
Aceasta este o rama de tip Metrovagonmash produse in URSS(se cunoaste dupa stilul vechi, astea mai noi sunt un pic mai putin rotunjite si arata mai modern).Acestea circula in Budapesta, dar si in Moscova, Erevan, Praga sau Sankt Petersburg.

nu cred ca mai circula asa ceva in Praga, eu cel putin n-am vazut. voiam sa scot in evidenta rugina :D
 

DeletedUser46046

Rugina este din cauza proatei mentenante :D
Ba da, in Praga inca circula rame de tipul acesta, doar ca sunt o varianta mai noua.Dovada :)
praga.jpg
 

DeletedUser46046

si astea scot la fel de mult zgomot :)
Nu cred ca leai vazut pe alea noi din Bucuresti :)
 

alex02dsa

Moderator
Membru personal
Scor reacție
33
si astea scot la fel de mult zgomot :)
Nu cred ca leai vazut pe alea noi din Bucuresti :)

Nu cred ca se compara. Cand am mers cu cel din poza pe care am pus-o, am zis ca in viata mea nu mai calc in asa ceva. Simteam cum se deschioleaza cand mergea, a fost horror. Eram cu niste prieteni de prin mai multe tari si eram absolut terifiati si aruncati dintr-o parte in alta, iar restul nativilor erau foarte relaxati, probabil fiind obisnuiti.

Nu, nu stiu, s-au introdus alte metrouri in Bucuresti? Alea vechi mai sunt ? :D
 
Sus