O sa incep prin prezentarea RATB.
RATB(Regia Autonoma de Transport Bucuresti), este o regie de transport in comun sub subordinea primariei, care in prezent activeaza cu autobuze, tramvaie si troleibuze.Acestea nu dispun de aer conditonat(exceptie fac jumatate din autobuze, dar nu e folosit, doar rar).Ele dispun totusi de afisaj electronic(doar Tatrele nu), unele de rampa pentru persoane cu dizabilitati, deci automat si podea coborata(unele nu pe toate lungimea), sistem de anuntare vocala a statiilor(care rar functioneaza) si sistem de inclinare pentru accesul mai usor al persoanelor batrane sau cu dizabilitati.RATB nu ofera gratuitati niciuneia din grupele de persoane, chit ca-s pensionari, elevi sau oricare alt calator.Totusi, acestia dispun de reduceri de 50% la abonamente daca prezinta un act prin care se poate dovedi ca poate primi aceste reduceri.De asemenea elevii pot primii banii inapoi de la scoala daca prezinte chitanta de la reincarcarea abonamentului.Sistemul de taxare se face electronic, prin card.Cardul se apropie de un aparat special in zona indicata, si este de 2 tipuri, nominal(ii apartine unei persoane anume) si nenominal(nu ii apartine unei persoane anume).Cardul nominal poate fi validat odata, neexistand posibilitatea validarii de 2 ori(2 calatorii) ca la cel nenominal.Acestea dispun de 2 tipuri de reincarcari.Reincarcarea cu abonament, platind o suma exacta primind un numar nelimitat de calatorii pe o linie sau pe toate, pentru o anumita perioada, sau reincarcarea prin portofel electronic, prezenand cardul la centrul de reincarcare cu suma pe care doresti sa o pui pe card(trebuie minim 1,3 lei, o calatorie).Anumite vehicule dispun si de sistem de monitorizare.Cabina soferului este separata de restul vehiculului, acesta dispunand de un confort ridicat si de conditii optime pentru rularea vehiculului respectiv.
Materialul rulant(pozele vor aparea in postarea viitoare):
Autobuze
RATB dispune de 1000 de autobuze marca Mercedes Citaro cu motor EURO 3 si EURO4.Acestea difera ca motorizare dar si la unele detalii de exterior si interior.Autobuzele cu motorizare EURO 4, adica seria a 2-a de Mercedes Citaro dispun de aer conditonat care rar functioneaza.Restul de autobuze(jumatate) nu dispun de aer conditonat.De asemenea, RATB detine si un unicat in parcul de autobuze.Un autobuze Rocar de Simon Autodromo.Acesta dispune de podea coborata, rampa pentru persoane cu dizabilitati si afisaj electronic.Acesta poate fi vazut pe linia 336, daca nu e deja la casare sau retras.
Troleibuze
RATB dispune si de acest mijloc de transport in comun.Parcul actual dispune de 250 de troleibuze, marca Astra Ikarus 415T si Astra Irisbus Citelis, ambele fiind varianta de 12 metrii, adica nearticulate.Cele mai noi sunt Citelis-urile, care dispun de podea coborata, rampa pentru persoane cu dizabilitati, sistem de afisaj electronic si sistem de monitorizare.Ikarus dispune doar de afisaj electronic.Niciun model nu dispune de motor auxiliar pentru deplasarea fara a fi conectat la retea sau sistem de decuplarea pneumatic a captatorilor de pe retea.
Tramvaie
Nu stiu numarul exact al acestora.RATB dispune de mai multe modele de tramvaie, toate autohtone, mai putin tramvaiele Tatra.Cel mai nou model de care dispune RATB este Bucur LF.Acesta nu este o modernizare, este un produs nou construit de catre URAC(atelierele de reparatie ale RATB).Modelul dispune de afisaj electronic, podea coborata pe 70% din suprafata acesteia si rampa pentru persoanele cu dizalitati.Cele mai vechi tramvaie din dotarea RATB sun Tatra, de productie Cehoslovaca.Modelul este unul foarte cunoscut, T3.Acestea nu dispun de afisaj electronic, si nici de restul dotarilor pe care le are Bucur LF.Din pacate acestea vor diparea cat de curand posibil.Restul modelelor sunt V3A-93, V3A-93-CH-PPC si alte cateva modele asemanatoare.