fragmente dintr-un tutorial vechi, scris pe vremea cand inca mai stiam si eu jocul
"Fiecare sat are o apărare de bază. Asta înseamnă că fiecare sat se apără singur, chiar dacă nu există trupe in sat. Astfel, armate de atac mici, spre exemplu unul sau doi lancieri vor muri chiar fără a avea trupe defensive în sat. LA FEL PATESTE SI NOBILUL CAND E TRIMIS FARA SUPORT.
Apărarea de bază este mărită prin creşterea zidului.
un zid de nivel 20 are urmatoarele proprietati:
"Zidul îţi apără satul de trupe străine. Prin construcţia zidului îţi îmbunătăţeşti puterea de apărare a pământului şi a trupelor.
Actual 1020 Apărarea de bază 107% Bonus de apărare"
ce inseamna asta?...asta inseamna ca trupele din aparare cresc de peste 2 ori. daca avem 100 de lancieri acestia se vor comporta ca si cand ar fi 207 lancieri.
de aceea este obligatoriu sa avem intotdeauna zidul de 20 dar si daca atacam sa dam cu berbeci pe zid. un nivel daramat echivaleaza cu omorarea a cateva sute de trupe sau poate si mai mult, in functie de cat de blindat e satul."
"sa va explic o chestie cu zidul: daca trimiteti nobil fara insotire contra unui sat gol nobilul moare. poate va puneti intrebarea: "o fi facut infarct?" ca nu era nimeni in sat. satul are o putere de aparare singur. aceasta putere creste odata cu nivelul zidului. atunci cand il sar trupele, unii se mai impiedica si isi mai rup gatul pe metereze, sau se zgaraie si fac tetanos, altii au rau de inaltime etc. deci si zidul singur poate produce pagube. daca dati click pe zid veti vedea ca scrie undeva acolo despre zid: "aparare de baza 1020" sau alta cifra. deci atatea pagube face zidul singur. dar acum stim cum se desfasoara o lupta si stim ca aceste forte de atac sau aparare se impart proportional la numarul de atacatori
deci daca atacam cu 100 de lancieri sau topoare, acest 1020 aparare al zidului se va imparti la 100. deci fiecare lancier va fi "lovit" cu 10 aparare. dar daca atacam cu 10000, fiecare atactor va fi "lovit" cu 0,1. ce inseamna asta? ca in primul caz vom aveaa pierderi. iar in al doilea caz nu vom avea sau vom avea f putine din cauza moralului, bonusului de noapte etc
caz 1 simulare
Agresor Unităţi: 0 0 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0 6.000 3.000 4.000 100
Pierderi: 0 0 13 0 0 0 0 0 0 0 0 0 780 390 520 13
Apărător Unităţi: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Pierderi: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
caz 2 simulare
Agresor Unităţi: 0 0 10000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 600.000 300.000 400.000 10.000
Pierderi: 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60 30 40 1
Apărător Unităţi: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Pierderi: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
deci 13 pierderi in cazul 1 si numai 1 in cazul 2"