DeletedUser
Salut,
Am si eu cateva propuneri pentru joc:
-- No.1: Nivel de loialitate.
In real life orice conducator de armata depindea de loialitatea armatei lui, dupa cum regele depindea de loialitatea supusilor sai. Propun introducerea unui nou factor de loialitate care sa influenteze game-play-ul complet.
Loialitatea ar putea influenta urmatoarele:
a) posibilitatea de control al cladirilor dintr-un sat.
b) bonus la atac pentru fanatism (explic un pic mai jos ce vreau prin asta).
c) penalizare moral pentru pierderi majore.
punctul a) il descriu mai jos (v. -- No.2) ca varianta simplificata al modulului de loialitate.
punctul b)
satul principal (cel initial) si satele de barbari capturate se vor bucura de un factor de fanatism. asta pentru ca nu au cunoscut alta conducere si evident o vor considera cea mai buna existenta. sa zicem un factor de 25% in atac si 50% in aparare bonus pentru aceste sate.
satele inamice cucerite nu vor beneficia de factorul de fanatism decat intr-o forma redusa si asta dupa foarte mult timp dupa cucerire. (15% atac - 20% aparare dupa minim 100 zile de la capturare)
punctul c) daca trimiti la moarte sigura un sat intreg de armata, urmatorul atac va avea 1% penalizare la moral. efect cumulativ pana cand satul acela prinde o victorie.
-- No.2: Modificare cuceriri.
Daca ideea anterioara are foarte multe implicatii si se transcrie mai greu in cod, se poate introduce o varianta simplificata:
In mod normal cand un atacator cucereste un teritoriu al adversarului localnicii nu sunt foarte loiali noului stapanitor. As vrea sa propun o modificare de joc prin care atunci cand cuceresti un sat sa nu ai toate optiunile normale (exceptie satele de barbari).
Practic atunci cand iei un sat de la un inamic ai control asupra cladirilor militare (cazarma, grajd si atelier), asupra resurselor (magazie + mine + ferma) si a pietei centrale (miscare de trupe). Gradual - in timp de max 20 zile in functie de marimea satului cucerit - loialitatea satului creste jucatorul luand controlul pe rand asupra targului (dupa vreo 2 zile), fierariei (3 zile), cladirii principale (5 zile), curtii nobile (15 zile) si la sfarsit asupra statuii si a ascunzatorii (20 zile).
La inceput (pana jucatorul poate folosi targul) satul va produce resurse mai multe (in ideea ca un sat cucerit va plati tribut).
Loialitatea ar putea creste ca parametru de timp dar si in functie de actiunile jucatorului: daca face comert cu satele proprii sau alte sate loialitatea creste mai repede. Daca investeste in cercetare sau in cladiri loialitatea creste si ea mai repede.
In acelasi mod, daca dupa cucerirea satului jucatorul nu lasa garnizoana, loialitatea scade / nu mai creste deloc.
Pentru satele de barbari jucatorul ar putea prelua direct controlul tuturor cladirilor.
-- No.3: Armata combinata
E destul de ciudat faptul ca pana acum nu exista posibilitatea ca un jucator sa combine armatele din mai multe sate pentru un atac masiv asupra altui sat. Acest lucru ar schimba radical tactica de joc a multor jucatori. Propun aceasta schimbare in urmatoarele conditii:
1. pentru a uni armatele jucatorul trebuie sa aiba o noua unitate (Rege/General ... whatever). Orice jucator nu poate avea decat o singura astfel de unitate la un anumit moment iar pretul sa fie destul de... exorbitant (sa zicem 300k din fiecare resursa).
2. armatele care se unesc trebuie sa aiba in componenta nobil (si deci sufera de toate dejavantajele aferente: viteza redusa, cost mare, loc in ferma mai putin)
3. atacul combinat al armatelor sufera de un factor de ineficienta deci se va aplica un factor de 10%-30% penalizare la atac in functie de numarul satelor care isi unesc fortele.
Aceasta idee poate fi continuata in unirea armatelor mai multor jucatori insa cu un factor de ineficienta si mai mare... pana la 50%.
Resursele capturate se impart intre jucatori in functie de marimea armatei constituente. Generalul primeste 25% din prada indiferent de ce unitati il acompaniaza.
Am si eu cateva propuneri pentru joc:
-- No.1: Nivel de loialitate.
In real life orice conducator de armata depindea de loialitatea armatei lui, dupa cum regele depindea de loialitatea supusilor sai. Propun introducerea unui nou factor de loialitate care sa influenteze game-play-ul complet.
Loialitatea ar putea influenta urmatoarele:
a) posibilitatea de control al cladirilor dintr-un sat.
b) bonus la atac pentru fanatism (explic un pic mai jos ce vreau prin asta).
c) penalizare moral pentru pierderi majore.
punctul a) il descriu mai jos (v. -- No.2) ca varianta simplificata al modulului de loialitate.
punctul b)
satul principal (cel initial) si satele de barbari capturate se vor bucura de un factor de fanatism. asta pentru ca nu au cunoscut alta conducere si evident o vor considera cea mai buna existenta. sa zicem un factor de 25% in atac si 50% in aparare bonus pentru aceste sate.
satele inamice cucerite nu vor beneficia de factorul de fanatism decat intr-o forma redusa si asta dupa foarte mult timp dupa cucerire. (15% atac - 20% aparare dupa minim 100 zile de la capturare)
punctul c) daca trimiti la moarte sigura un sat intreg de armata, urmatorul atac va avea 1% penalizare la moral. efect cumulativ pana cand satul acela prinde o victorie.
-- No.2: Modificare cuceriri.
Daca ideea anterioara are foarte multe implicatii si se transcrie mai greu in cod, se poate introduce o varianta simplificata:
In mod normal cand un atacator cucereste un teritoriu al adversarului localnicii nu sunt foarte loiali noului stapanitor. As vrea sa propun o modificare de joc prin care atunci cand cuceresti un sat sa nu ai toate optiunile normale (exceptie satele de barbari).
Practic atunci cand iei un sat de la un inamic ai control asupra cladirilor militare (cazarma, grajd si atelier), asupra resurselor (magazie + mine + ferma) si a pietei centrale (miscare de trupe). Gradual - in timp de max 20 zile in functie de marimea satului cucerit - loialitatea satului creste jucatorul luand controlul pe rand asupra targului (dupa vreo 2 zile), fierariei (3 zile), cladirii principale (5 zile), curtii nobile (15 zile) si la sfarsit asupra statuii si a ascunzatorii (20 zile).
La inceput (pana jucatorul poate folosi targul) satul va produce resurse mai multe (in ideea ca un sat cucerit va plati tribut).
Loialitatea ar putea creste ca parametru de timp dar si in functie de actiunile jucatorului: daca face comert cu satele proprii sau alte sate loialitatea creste mai repede. Daca investeste in cercetare sau in cladiri loialitatea creste si ea mai repede.
In acelasi mod, daca dupa cucerirea satului jucatorul nu lasa garnizoana, loialitatea scade / nu mai creste deloc.
Pentru satele de barbari jucatorul ar putea prelua direct controlul tuturor cladirilor.
-- No.3: Armata combinata
E destul de ciudat faptul ca pana acum nu exista posibilitatea ca un jucator sa combine armatele din mai multe sate pentru un atac masiv asupra altui sat. Acest lucru ar schimba radical tactica de joc a multor jucatori. Propun aceasta schimbare in urmatoarele conditii:
1. pentru a uni armatele jucatorul trebuie sa aiba o noua unitate (Rege/General ... whatever). Orice jucator nu poate avea decat o singura astfel de unitate la un anumit moment iar pretul sa fie destul de... exorbitant (sa zicem 300k din fiecare resursa).
2. armatele care se unesc trebuie sa aiba in componenta nobil (si deci sufera de toate dejavantajele aferente: viteza redusa, cost mare, loc in ferma mai putin)
3. atacul combinat al armatelor sufera de un factor de ineficienta deci se va aplica un factor de 10%-30% penalizare la atac in functie de numarul satelor care isi unesc fortele.
Aceasta idee poate fi continuata in unirea armatelor mai multor jucatori insa cu un factor de ineficienta si mai mare... pana la 50%.
Resursele capturate se impart intre jucatori in functie de marimea armatei constituente. Generalul primeste 25% din prada indiferent de ce unitati il acompaniaza.