inlocuirea bisericii cu sfera de influenta

  • Autor subiect marele bunic
  • Data de început

DeletedUser

Preliminarii
Prin introducerea bisericii s-a dorit introducerea pe triburile a unei caracteristici intalnita frecvent in jocurile de strategie, incepand de la Civilization 2 incoace. Si anume, crearea unei delimitari a puterii si influentei pe care satele unui jucator o exercita pe harta in zona adiacenta lor.
Dupa parerea mea, alegerea bisericii pentru implementarea acestei "feature" nu a fost cea mai fericita, ingreunand jocul si consumand timp, resurse si spatiu in ferma inutil. In plus, cred ca ar trebui sa existe si pe triburile un parametru care sa indice (si recompenseze) continuitatea prezentei unui jucator(trib) intr-un anume spatiu pe harta precum si continuitatea apartenentei unui jucator la un trib. Parametru care sa confere un plus(avantaj) jucatorului respectiv in functie de nivelul atins.

Propunere
aiciau fost cateva propuneri concrete pentru implementare. ele au fost sterse pentru ca am impresia ca ele au fost interpretate gresit. ca padurea ramane acoperita vederii de prezenta copacilor.
daca exista jucatori care impartasesc ideea subliniata mai sus, vor veni cu idei de implementare, care cu siguranta ca vor fi mai bune ca ale mele.

Concluzie/Beneficii
- spre deosebire de biserica, sfera de influenta aduce avantaje jucatorului care are o prezenta constanta pe harta si in cadrul unui trib.
- spre deosebire de biserica, sfera de influenta nu necesita cladiri suplimentare.
- dar marea diferenta dintre cele doua e DINAMISMUL. Influenta bisericii e statica, si nu reflecta deloc vechimea/consecventa/puterea unui jucator/trib pe harta. Sfera de influenta fiind dinamica si se modifica in functie de activitatea fiecarui jucator/trib

Final
imi dau seama ca propunerea mea e perfectibila. cu cat mai multi vor reflecta asupra ei, cu atat mai multe idei bune pot sa o imbunatateasca.

si o intrebare pentru admini:
ce se intampla cu propunerile acestea?
cum pot fi ele sustinute?
ajung ele undeva?
le ia cineva in seama?
sau e doar un mijloc placut de petrecere a timpului si socializare?
a fost vre-o propunere materializata in schimbari in joc? daca da, care?
 
Ultima editare de un moderator:

pirates406

member
Scor reacție
0
nu prea am priceput ce-ai vrut sa zici...

in fine, cum eu sunt si am fost intotdeauna contra bisericilor din joc : )) - pro ideii!
 

DeletedUser

ai jucat un joc din seria Civilization?
(porneai cu un oras si cladeai un imperiu: )
http://en.wikipedia.org/wiki/Civilization_(video_game)

acolo aveai Sfera de influenta, de putere, de cum vrei s-o numesti.
ea crestea automat o data cu dezvoltarea oraselor/imperiului tau.
ma gandesc ca ideea aceea a fost inspiratia bisericilor de aici.
si cred ca daca ea ar fi implementata in locul bisericilor, ar aduce un plus jocului.

Sfera de influenta e dinamica in timp, in functie de activitatea fiecaruia in parte si a tribului. Sfera de influenta va evolua lent in timp, ea devenind cu adevarat importanta in partea a doua a jocului, cand se confrunta triburile mari. Dar va avea o influenta (mica) si in faza initiala a jocului.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

- cu cat un jucator detine pentru mai mult timp un sat, cu atat mai ridicat va fi bonusul de atac/aparare al trupelor acelui sat

asta nu-i de triburile.

contra si impotriva bisericii tot contra.
 

DeletedUser

Preliminarii:
Prin introducerea bisericii s-a dorit introducerea pe triburile a unei caracteristici intalnita frecvent in jocurile de strategie, incepand de la Civilization 2 incoace. Si anume, crearea unei delimitari a puterii si influentei pe care satele unui jucator o exercita pe harta in zona adiacenta lor.
Dupa parerea mea, alegerea bisericii pentru implementarea acestei "feature" nu a fost cea mai fericita, ingreunand jocul si consumand timp, resurse si spatiu in ferma inutil. In plus, cred ca ar trebui sa existe si pe triburile un parametru care sa indice (si recompenseze) continuitatea prezentei unui jucator(trib) intr-un anume spatiu pe harta precum si continuitatea apartenentei unui jucator la un trib. Parametru care sa confere un plus(avantaj) jucatorului respectiv in functie de nivelul atins.

Propunere
Propun introducerea Sferei de influenta a unui sat, jucator, trib.
Sa o luam pe rand.
1. Un jucator are un sat - Sfera de influenta a satului.
Sfera de influenta incepe sa creasca o data cu aparitia pe harta. sa zicem cu 1 nivel pe luna. aceasta crestere va fi reflectata si pe harta, cam la fel cum creste influenta bisercii cand ridici nivelul ei. spre deosebire de biserica inca, sfera de influenta nu necesita o constructie anume.
2. Jucatorul mai ia un sat - Sfera de influenta a jucatorului
Sfera de influenta a satului nou incepe sa creasca din momentul innobilarii noului sat.
Sfera de influenta a celor doua sate se insumeaza in timp si constituie sfera de influenta a unui jucator. Pe harta ea va fi reflectata in functie de apropierea/departarea celor 2 sate.
Daca satul e pierdut, sfera de influenta a satului respectiv dispare - dispare si din insumarea mentionata.
3. Jucatorul intra intr-un trib - Sfera de influenta a tribului.
Sfera de influenta a satelor lui se aduna la sfera de influenta a celorlalti. Sfera de influenta a tribului va continua sa creasca in functie de numarul de membrii si de vechimea lor in trib. La fel, acest lucru va fi reflectat si pe harta, in locul hartii politice aparand sfera de influenta a tribului.

Concluzie/Beneficii
- spre deosebire de biserica, sfera de influenta aduce avantaje jucatorului care are o prezenta constanta pe harta si in cadrul unui trib. Aceste avantaje sunt: bonus atac, bonus aparare. In plus, daca programatorii sunt suficient de iscusiti, pot implementa si un conflict/antagonism al sferelor de influenta. daca intr-o zona a hartii sfera unui trib/jucator e mai puternica decat a altora, ea se va extinde in teritoriul advers.
- spre deosebire de biserica, sfera de influenta nu necesita cladiri suplimentare.
- dar marea diferenta dintre cele doua e DINAMISMUL. Influenta bisericii e statica, si nu reflecta deloc vechimea/consecventa/puterea unui jucator/trib pe harta. Sfera de influenta fiind dinamica si se modifica in functie de activitatea fiecarui jucator/trib

Final
imi dau seama ca propunerea mea e perfectibila. cu cat mai multi vor reflecta asupra ei, cu atat mai multe idei bune pot sa o imbunatateasca.

si o intrebare pentru admini:
ce se intampla cu propunerile acestea?
cum pot fi ele sustinute?
ajung ele undeva?
le ia cineva in seama?
sau e doar un mijloc placut de petrecere a timpului si socializare?
a fost vre-o propunere materializata in schimbari in joc? daca da, care?

prin sfera de influenta ( banuiesc ) ca vrei sa elimini biserica . sau ai vrea ca sfera de influenta sa asigure unui jucator aceeasi putere in atac sau aparare pe care o ofera prezenta sau lipsa bisericii .

In plus, daca programatorii sunt suficient de iscusiti, pot implementa si un conflict/antagonism al sferelor de influenta. daca intr-o zona a hartii sfera unui trib/jucator e mai puternica decat a altora, ea se va extinde in teritoriul advers.

razboaiele se poarta cu ajutorul trupelor nu cu cel al sferelor . daca eu sunt intr-o zona de la inceputul lumii iar tu vii in acea zona dupa 6 luni iar sfera mea de influenta se intrepatrunde cu a ta inseamna ca deja te inving datorita ei nu datorita abilitatilor mele ca jucator . asta ar dezavantaja mutarile jucatorilor din marea albastra in zonele de conflict .
acum jocul are o anumita complexitate prin prezenta bisericii desi modul in care trebuie folosita se rezuma la 2 fraze :
- nu se ataca din sate fara religie
- nu se apara sate fara religie
punct . asta-i toata filozofia bisericii . nu e greu deloc .

ori prin folosirea sferei de influenta cum zici mai sus i-ar avantaja pe jucatorii care nu merg pe un nucleu general sau pe mai multe nuclee mai mici ci pe cei care iau sate alandala . 1 aici altul la 4 ore altul la 15 ore . usor usor sfera s-ar mari si astfel intre cele 3 sate ar putea lua un al 4 lea samd oriunde . un jucator care ridica o biserica la nivel 3 si innobileaza in raza ei 30-40 sate ar fi astfel dezavantajat .

- cu cat un jucator detine pentru mai mult timp un sat, cu atat mai ridicat va fi bonusul de atac/aparare al trupelor acelui sat

1 sat este 1 sat si are puterea ofensiva a unui singur sat . atacatorul este dezavantajat pentru ca apararea se comporta ca un tot unitar dar atacul nu . dupa cum spui mai sus dupa 10 luni de detinere a unui sat acel sat va avea puterea a 10 sate . dupa 2 ani puterea a 24 sate . ilogic , doar nu trage la sala . si chiar de-ar face-o tot ar avea o limita de crestere a masei musculare . in problema asta ar fi ok daca s-ar reintroduce taberele militare dar prin introducerea lor si atacul sa se poata comporta ca un tot unitar precum apararea ( bineinteles cu a anumita limitare de 5-10 sate maxim ) .

- cu cat un jucator sta mai mult timp intr-un trib, cu atat mai ridicat va fi bonusul oferit de apartenenta la acel trib

asta vei descoperi pe l24 ca s-a implementat deja sub forma unui trofeu pe care il primesti la 30-90 zile + petrecute intr-un trib . nu apartenenta la o echipa iti creeaza puterea ofensiva sau defensiva ci trupele + calitatea ta ca jucator si modul in care cunosti jocul cu tot cu tertipurile lui ( ma refer la cele legale )

si o intrebare pentru admini:
ce se intampla cu propunerile acestea?


unele propuneri ale jucatorilor considerate fiabile au fost implemantate , unele sunt pentru prima data introduse pe lumea 24 iar altele sunt si pe cele mai vechi ( de ex setarea tintei catapulte o singura daca pana vei decide schimbarea ei )

contra
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

am scris un kilometru de autostrada, ca sa priceapa tot romanul.
degeaba. ori n-am talent sa explic, ori trebuia sa fi scris in ruseste...
ia sa vedem:

prin sfera de influenta ( banuiesc ) ca vrei sa elimini biserica . sau ai vrea ca sfera de influenta sa asigure unui jucator aceeasi putere in atac sau aparare pe care o ofera prezenta sau lipsa bisericii .

nu sa elimin ci sa inlocuiesc o metoda de implementare a unui concept cu alta care sa nu necesite consumul de timp, resurse si spatiu in ferma. si care sa reflecte continuitatea si care sa recompenseze aceasta continuitate a jucatorilor care investesc timp si bani pentru contul lor.

razboaiele se poarta cu ajutorul trupelor nu cu cel al sferelor.
acum jocul are o anumita complexitate prin prezenta bisericii desi modul in care trebuie folosita se rezuma la 2 fraze :
- nu se ataca din sate fara religie
- nu se apara sate fara religie
punct . asta-i toata filozofia bisericii . nu e greu deloc .


incearca sa eviti truismele. lucrurile cunoscute de toata lumea sunt cunoscute de toata lumea. nu e nevoie sa fie repetate.

daca eu sunt intr-o zona de la inceputul lumii iar tu vii in acea zona dupa 6 luni iar sfera mea de influenta se intrepatrunde cu a ta inseamna ca deja te inving datorita ei nu datorita abilitatilor mele ca jucator . asta ar dezavantaja mutarile jucatorilor din marea albastra in zonele de conflict.

ce scrii mai sus e complet paralel cu ceea ce am incercat sa prezint. dar probabil inabilitatea mea de a explica e consecinta omisiunilor facute: am presupus gresit ca toata lumea a jucat jocurile din seria Civilization si stie despre ce vorbesc. ce scrii tu mai sus nu are nici o legatura cu ideea mea. dar, imi asum vina de a nu fi fost eu prea clar. voi reface postul initial.

ori prin folosirea sferei de influenta cum zici mai sus i-ar avantaja pe jucatorii care nu merg pe un nucleu general sau pe mai multe nuclee mai mici ci pe cei care iau sate alandala.

e tocmai pe dos. nucleele de sate sunt incurajate si avantajate

1 aici altul la 4 ore altul la 15 ore . usor usor sfera s-ar mari si astfel intre cele 3 sate ar putea lua un al 4 lea samd oriunde . un jucator care ridica o biserica la nivel 3 si innobileaza in raza ei 30-40 sate ar fi astfel dezavantajat.

deloc. fals. nu asta e ideea.

1 sat este 1 sat si are puterea ofensiva a unui singur sat . atacatorul este dezavantajat pentru ca apararea se comporta ca un tot unitar dar atacul nu . dupa cum spui mai sus dupa 10 luni de detinere a unui sat acel sat va avea puterea a 10 sate . dupa 2 ani puterea a 24 sate . ilogic , doar nu trage la sala . si chiar de-ar face-o tot ar avea o limita de crestere a masei musculare . in problema asta ar fi ok daca s-ar reintroduce taberele militare dar prin introducerea lor si atacul sa se poata comporta ca un tot unitar precum apararea ( bineinteles cu a anumita limitare de 5-10 sate maxim ) .

inca o perceptie gresita sau superficiala. sfera de influenta a unui sat va fi nesemnificativa. ea va exista dar nu va fi hotaratoare. nu se va compara cu puterea pe care o da (acum) biserica. va fi ceva de genul 0.0000009, ca sa pricepi. dupa 10-20 ani, poate satul ala o sa ajunga ca Rambo, conform imaginatiei tale. eu nu sustin asa ceva. e vorba de a da o forma si un continut notiunii de statornicie si influenta a unui jucator sau a unui trib intr-o anume zona a hartii. vor fi mai multi parametri, care implementati cu finete vor crea impreuna sfera de influenta. Ea va conta mai mult decat conteaza acum actuala biserica, intr-un mod mult mai inteligent.

asta vei descoperi pe l24 ca s-a implementat deja sub forma unui trofeu pe care il primesti la 30-90 zile + petrecute intr-un trib .

multumesc, pastrati voi trofeele alea. ele sunt bombonele pentru copii. eu vorbesc de un plus in joc pe care sa ti-l confere consecventa apartenentei la un trib. altfel, la ce bun ca ai fost loial tribului de-alungul unei lumi? sau asta nu e o calitate pe triburile?

unele propuneri ale jucatorilor considerate fiabile au fost implemantate , unele sunt pentru prima data introduse pe lumea 24 iar altele sunt si pe cele mai vechi ( de ex setarea tintei catapulte o singura daca pana vei decide schimbarea ei )

esti admin? ca daca nu esti, si-mi faci un eseu pe tema asta, e egal cu zero. vreau sa aud un admin ca-mi zice concret: postul cutare, topicul cutare, propunerea lui bramburici scrisa la 10.05.2008, a fost sustinuta de noi la innogames, adoptata de ei si implementata in versiunea 5.5. in rest, e can-can.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

bunicule pe romaneste spus tu vrei sa nu mai stai sa ridici biserica cand iei un sat ( si implicit sa nu mai pierzi locul in ferma ceea ce ar fi singurul plus ) si sa ai ceva asemanator religiei din mometul cuceririi . mai vrei ca in momentul pierderii religiei pe un grup de sate ele sa isi pastreze in continuare puterea ( asa numita sfera ) . adica vrei ca prin aprobarea propunerii tale adminii sa compenseze necunoasterea jocului de catre tine care nu ai putut apara un sat cu biserica ?
s-ar usura prea mult jocul , colegii tai ( si nu sunt singurii jucatori care fac asta ) nu ar mai ataca din sate fara religie ( sfera ) si nu ar mai apara sate fara religie ( sfera din nou ) . eu prefer sa-l ingreuneze in loc sa-l usureze .
restul e cancan din tot poemul de mai sus

nu , nu sunt admin si nici nu am cunostinte intre ei asa cum ma acuzi tu . insa am votat pro sau conta unele propuneri ale coforumistilor care ulterior le-am gasit aplicate sau nu . daca tu astepti un admin sau un moderator sa iti scrie aici 'propunerea x a jucatorului y din sectiunea z in topicul w a fost implementata ' asteapta mult si bine . va trece si primavara si nu vei primi raspunsul . in loc sa zici sarumana tu scuipi , ce pretentii sa am si de la cine ?
 

DeletedUser15142

The following sentence : They will not remove the church .

Ro : Niciodata baa nu o sa se implementezeeeeee asa sheva.
 

DeletedUser

propunerea unei minti odihnite

jucam triburile nu Civilization , starcraft sau alte jocuri . fiecare joc este diferit de altele , cum ar fi sa avem un singur joc dar cu grafica in n versiuni ? tampenie .

contra .
 

DeletedUser

cum ar fi sa avem un singur joc dar cu grafica in n versiuni ?

nu stiu, dar sunt curios.
gaseste pe cineva care joaca travian, triburile, grepolis si west, intreaba-l, apoi spune-mi si mie :)

ps: ne place sau nu, biserica e o idee imprumutata din alte jocuri. nu stiu daca totul a pornit cu civilization sau nu, eu acolo am intalnit-o prima oara, cred ca era prin 1993... apoi am mai intalnit-o in settlers, popuoulos, cesar, black and white...
sigur ca aici nu jucam nici unul din acele jocuri.
spun doar ca acest feature al jocului triburile, biserica, nu e nou.
si ca parerea mea e ca a fost prost implementat.
asta nu inseamna ca eu am dreptate.
e doar o parere.
 
Ultima editare de un moderator:
Sus