Sistem de lupta VS. Realism

DeletedUser

Deschid acest topic din postura de jucator vechi de triburi (5-6 ani) si chiar daca la inceput atacam cu lancieri si incercam sa cuceresc sate cu paladinul, am ajuns la un nivel destul de ridicat acum incat sa pot sa "ma iau la tranta" cam cu orice jucator de top de pe aici intr-o lume normala si in conditii de egalitate...nu sunt jucator premium, iar aici ma refer la acele optiuni de injumatatire a timpilor, productie bonus de resurse, etc....nu la contul premium in sine care de la un anumit punct devine indispensabil.

Acum trecand la subiect incep prin a da un exemplu relativ simplu :

1.Jucatorul "Gogae" are in sat 10.000 luptatori cu toporul + zidul la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Momaie" cu 810 cavalerie usoara.

Printr-o simpla simulare observam ca "Gogae" are pierderi in proportie de 100% desi are un avantaj numeric fulminant.


2.Jucatorul "Pic" are in sat 2000 spadasini + zid la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Poc" cu 20.000 lancieri.

Folosind simulatorul observam cu stupoare ca in ciuda avantajului numeric evident jucatorul "Poc" primeste perversa de pe Calugareni si se alege cu pierderi in proportie de 100%.

Facand o paralela cu exemplul "1" unde aparatorul pierde desi are avantaj numeric urias pot spune ca realismul din sistemul de lupta al acestui joc este undeva la un nivel cu economia romaneasca...adica sub 0.



La exemplul "1" in aparare se afla 10.000 oameni....Acei 10.000 oameni nu sunt niste "civili" oligofreni, semi-retardati si schiopi de un picior....Sunt 10.000 soldati inarmati cu topoare, pregatiti si antrenati pentru lupta, razboi....Cum e posibil ca 10.000 soldati antrenati si pregatiti de lupta sa piarda in fata a 810 calareti ?
Adica haideti sa facem un exercitiu de imaginatie si sa incercam sa ne gandim la ipotetica scena a luptei : 10.000 soldati intr-o fortareata, atacati de 810 calareti....Urmand un traseu logic si facand si o paralela cu realitatea istorica a razboaielor medievale nici nu se pune problema ca aparatorul sa nu castige intr-o maniera categorica....Cu toate astea aici in joc aparatorul pierde 100% din efectivul trupelor pe motivul : "Trupa inadecvata in aparare".....Deci e noaptea mintii oameni buni....OK e posibil ca in atac acei luptatori cu toporul sa fie mai eficienti dar cu toate astea e fantasmagoric sa te gandesti ca in aparare ei sunt atat de neindemanatici incat sa isi ia dauna totala de la o mana de calareti....In realitate soldatii au fost, sunt si vor fi pregatiti sa atace oricand si sa se apere oricand cu 100% eficienta....Aspectul acesta al jocului tranteste grav realitatea si sincer ma face sa ma gandesc sa ma retrag din activitatea de "player".

La fel se poate discuta si pe marginea exemplului "2" unde 2000 soldati inarmati cu sabii macelaresc complet de 10 ori mai multi soldati inarmati cu lancii....Poate daca acei soldati inarmati cu lancii ar fi fost somalezi, aborigeni, oameni preistorici....dar chiar si asa ar fi fost greu sa piarda intr-un scenariu real....cu toata opozitia celor din interiorul zidurilor.....Motivul infrangerii jucatorului "Poc" este din nou : "Trupa inadecvata in atac" de parca in realitate unii soldati au fost invatati doar sa se apere si unii doar sa atace...

La fel de bine se pot adauga in joc unitati precum : magi,elefanti de razboi,orci,elfi zombie sau cine mai stie ce...daca tot e sa ne abatem de la realitate.


Sistemul de lupta e o alta parte absolut inadecvata dar aici macar se poate "introduce" motivul supra-incarcarii serverelor jocului....
Stau si ma gandesc ca oricum ai ataca si cu oricate trupe, modul de atac e la fel....Bine, s-a introdus o smecherie cu acel "noroc" care il face pe aparator sau pe atacator sa aiba o surpriza mai mult sau mai putin placuta....Dar chiar si asa...oare toti playerii ataca la fel ?...oare toti gandim la fel ?....oare toti suntem egali din punctul de vedere al gandirii tactice ?....ar trebui introduse niste sisteme de lupta care sa fie alese de atacator inainte de trimiterea atacului, niste sisteme care sa faca diferenta intre jucatori, sa ii ajute pe cei mai ageri, mai inteligenti, mai isteti....Sa existe o anumita originalitate in modul de atac/aparare al fiecarui player si astfel rezultatul unei lupte sa nu fie din start stiut....adica il spionez, vad ca are 2000 lancii, trimit 8000 topoare si il fac praf....NU...poate eu trimit cele 8000 topoare intr-un sistem care ma dezavantajeaza si aparatorul pune la cale un sistem de aparare care sa ii confere un avantaj , astfel ca eu sa fie posibil sa pierd chiar daca stiu dinainte ca il macelaresc...Sau daca nu iau bataie, macar sa am pierderi destul de mari din pricina modului defectuos de coordonare al atacului.


Avand in vedere cele expuse mai sus PROPUN o intoarcere spre realismul acestui joc care era si poate mai este considerat inca cel mai bun/real/interesant joc medieval de strategie online.


Daca nu aveti ceva pertinent de spus va rog sa nu va inghesuiti dupa un amarat de post, sa va creasca si voua acolo la statistica...o faceti degeaba si mai incarcati si topicul aiurea.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser43329

Da,sunt pro 100%,adica sa nu se bata trupele cap in cap,de asemenea daca zidul nu e daramat nu ar trebui sa poti omori nimic,adica ce fac trupele alea?Zboara peste zid?Si asta e o fisura in realitatea jocului.
Ar trebui sa existe o "smecherie" despre cum sa trimiti trupele,cum sa atace,pozitie,etc.. Aceeasi chestie si la aparator.Nu fac postul ca sa fac un + la posturi,ci ca sa iti dau un PRO,desi..cred ca nu o sa se faca mare branza,vedem.
 

DeletedUser5596

eu as schimba sistemul de recrutare...nu mai recrutezi unititati specifice si doar soldati,apoi intr-o alta cladire eventual fieraria sa construiesti arme (lanci,spade,topoare,arcuri etc) apoi cand vrei sa ataci sa delegi o anumite parte a armelor trupelor adica sa ii faci sulitari sau spadasini sau luptatori cu toporul pe care dupa ce dai atacul sa ii poti transforma la loc in soldati,la fel si in aparare mai pe scurt o conversie a trupelor ceva in genu pt cei care au jucat stronghold crusader
 

DeletedUser

Deschid acest topic din postura de jucator vechi de triburi (5-6 ani) si chiar daca la inceput atacam cu lancieri si incercam sa cuceresc sate cu paladinul, am ajuns la un nivel destul de ridicat acum incat sa pot sa "ma iau la tranta" cam cu orice jucator de top de pe aici intr-o lume normala si in conditii de egalitate...nu sunt jucator premium, iar aici ma refer la acele optiuni de injumatatire a timpilor, productie bonus de resurse, etc....nu la contul premium in sine care de la un anumit punct devine indispensabil.

Acum trecand la subiect incep prin a da un exemplu relativ simplu :

1.Jucatorul "Gogae" are in sat 10.000 luptatori cu toporul + zidul la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Momaie" cu 810 cavalerie usoara.

Printr-o simpla simulare observam ca "Gogae" are pierderi in proportie de 100% desi are un avantaj numeric fulminant.


2.Jucatorul "Pic" are in sat 2000 spadasini + zid la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Poc" cu 20.000 lancieri.

Folosind simulatorul observam cu stupoare ca in ciuda avantajului numeric evident jucatorul "Poc" primeste perversa de pe Calugareni si se alege cu pierderi in proportie de 100%.

Facand o paralela cu exemplul "1" unde aparatorul pierde desi are avantaj numeric urias pot spune ca realismul din sistemul de lupta al acestui joc este undeva la un nivel cu economia romaneasca...adica sub 0.



La exemplul "1" in aparare se afla 10.000 oameni....Acei 10.000 oameni nu sunt niste "civili" oligofreni, semi-retardati si schiopi de un picior....Sunt 10.000 soldati inarmati cu topoare, pregatiti si antrenati pentru lupta, razboi....Cum e posibil ca 10.000 soldati antrenati si pregatiti de lupta sa piarda in fata a 810 calareti ?
Adica haideti sa facem un exercitiu de imaginatie si sa incercam sa ne gandim la ipotetica scena a luptei : 10.000 soldati intr-o fortareata, atacati de 810 calareti....Urmand un traseu logic si facand si o paralela cu realitatea istorica a razboaielor medievale nici nu se pune problema ca aparatorul sa nu castige intr-o maniera categorica....Cu toate astea aici in joc aparatorul pierde 100% din efectivul trupelor pe motivul : "Trupa inadecvata in aparare".....Deci e noaptea mintii oameni buni....OK e posibil ca in atac acei luptatori cu toporul sa fie mai eficienti dar cu toate astea e fantasmagoric sa te gandesti ca in aparare ei sunt atat de neindemanatici incat sa isi ia dauna totala de la o mana de calareti....In realitate soldatii au fost, sunt si vor fi pregatiti sa atace oricand si sa se apere oricand cu 100% eficienta....Aspectul acesta al jocului tranteste grav realitatea si sincer ma face sa ma gandesc sa ma retrag din activitatea de "player".

La fel se poate discuta si pe marginea exemplului "2" unde 2000 soldati inarmati cu sabii macelaresc complet de 10 ori mai multi soldati inarmati cu lancii....Poate daca acei soldati inarmati cu lancii ar fi fost somalezi, aborigeni, oameni preistorici....dar chiar si asa ar fi fost greu sa piarda intr-un scenariu real....cu toata opozitia celor din interiorul zidurilor.....Motivul infrangerii jucatorului "Poc" este din nou : "Trupa inadecvata in atac" de parca in realitate unii soldati au fost invatati doar sa se apere si unii doar sa atace...

La fel de bine se pot adauga in joc unitati precum : magi,elefanti de razboi,orci,elfi zombie sau cine mai stie ce...daca tot e sa ne abatem de la realitate.


Sistemul de lupta e o alta parte absolut inadecvata dar aici macar se poate "introduce" motivul supra-incarcarii serverelor jocului....
Stau si ma gandesc ca oricum ai ataca si cu oricate trupe, modul de atac e la fel....Bine, s-a introdus o smecherie cu acel "noroc" care il face pe aparator sau pe atacator sa aiba o surpriza mai mult sau mai putin placuta....Dar chiar si asa...oare toti playerii ataca la fel ?...oare toti gandim la fel ?....oare toti suntem egali din punctul de vedere al gandirii tactice ?....ar trebui introduse niste sisteme de lupta care sa fie alese de atacator inainte de trimiterea atacului, niste sisteme care sa faca diferenta intre jucatori, sa ii ajute pe cei mai ageri, mai inteligenti, mai isteti....Sa existe o anumita originalitate in modul de atac/aparare al fiecarui player si astfel rezultatul unei lupte sa nu fie din start stiut....adica il spionez, vad ca are 2000 lancii, trimit 8000 topoare si il fac praf....NU...poate eu trimit cele 8000 topoare intr-un sistem care ma dezavantajeaza si aparatorul pune la cale un sistem de aparare care sa ii confere un avantaj , astfel ca eu sa fie posibil sa pierd chiar daca stiu dinainte ca il macelaresc...Sau daca nu iau bataie, macar sa am pierderi destul de mari din pricina modului defectuos de coordonare al atacului.


Avand in vedere cele expuse mai sus PROPUN o intoarcere spre realismul acestui joc care era si poate mai este considerat inca cel mai bun/real/interesant joc medieval de strategie online.


Daca nu aveti ceva pertinent de spus va rog sa nu va inghesuiti dupa un amarat de post, sa va creasca si voua acolo la statistica...o faceti degeaba si mai incarcati si topicul aiurea.

sustin propunerea pentru ca este virtuoasa, argumentata si se adreseaza unei chestiuni esentiale
 

ChineZeu

member
Scor reacție
37
Intrebarea mea este: acum ai vazut ca unitatile au diverse puncte in atac sau in aparare?

Fiecare unitate are scopul si locul ei in acest joc, daca un jucator nu stie sa le combine e problema lui
Ceea ce doresti tu este egalizarea punctelor defensive/ofensive la fiecare unitate
si atunci ce rost mai are sa fie topoare, spade etc.?... eu am inceput destule lumi (chiar daca nu am terminat nici una) si am invatat cum cu un simplu spionaj primit pot sa "sugerez" agresorului sa atace sau nu
deasemenea... am invatat sa nu "cant victorie" inainte sa vad raportul verde
rezultatul unei lupte e foarte greu sa il stii datorita norocului, simulatorul te ajuta sa aproximezi rezultatul, dar nu sa afli cum se va termina batalia
poti sa ei un sat cu 1 nobil cu noroc +25 sau sa nu il ei cu 1 nobil si 100 topoare noroc -25

cat despre chestia cu sistemele... ca sa trimiti un atac trebuie sa: introduci trupele, introduci coordintele, apesi atac, apesi ok...
si mie imi ajunge (o fac in 4-5 secunde), nu vreau sa ma intrebe daca la topoare trebuie sa le dau cizme ca pe drum este un lac sau alte chestii care o sa mareasca timpul efectiv in care pot sa trimit o comanda
daca este cum zici ca joci de atatia ani ar trebui sa te prinzi ca in jocul asta castiga mereu cel mai rapid jucator... (acesta este si motivul pentru care s-au intodus injumatatiri, asistent de farmare, sabloanele de trupe, etc.)


si inca ceva... cauta bine in istorie si o sa gasesti batalii castigate precum cele pe care le-ai dat ca exemple
CONTRA parerea mea de simplu si umil jucator
 

DeletedUser43329

nu vrei sa-ti arate si cand aseaza scarile si se catara pe zid sau cand le toarna aparatorii smoala in cap ?

Ba da,as vrea,dar nu prea am smoala sa le torn,o sa torn apa.

Revenind:Arata-mi tu o batalie/asediu asupra unei cetati castigate fara sa te "legi" de zid.Daca nu au bagat astia portal gun la trupele astea..nu stiu cum poti ataca un sat cu zid si sa-l cureti fara berbeci,desigur ca nu e recomandat,dar se practica..
 

DeletedUser

o lupta nu se castiga doar daramand zidurile cetatii .
atunci hai sa schimbam jocul din temelii :
spionaje : nu exista mail sms telefon cod morse , de ce primesc raportul instant si nu il primesc abia cand ajunge spionul inapoi ?
rapoarte de lupta : din acelasi motiv de mai sus , de ce primesc raportul instant si nu cand imi ajunge minim 1 dintre soldatii trimisi in atac inapoi in sat ?

ce mai e ? ah da , trupele sa poata alege ( bineinteles asta sa fie ceva aleatoriu asa cum este si norocul ) daca lupta sau se predau . sa poate alege daca lupta sau fug ca niste lasi . trimiti in atac un full si la lupta mai participa doar 75% din el pt ca restul s-au ascuns in paduri de frica .

legat de :
1.Jucatorul "Gogae" are in sat 10.000 luptatori cu toporul + zidul la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Momaie" cu 810 cavalerie usoara.
daca gandesti logic , nu numarul conteaza ci calitatea . intotdeauna . 1 soldat calare este si a fost intodeauna superior unui pedestru . cand vine calare pe cal spre tine ce faci , te feresti sau stai sa te tavalesca ala ? deci o logica exista . iti mai da el o sabie sau un ciomag in cap , mai da calul de 2-3 ori cu copitele si mai tavaleste cativa ... e ca si cum ai avea accident frontal in trafic tu cu tico si x cu hummer-ul .
2.Jucatorul "Pic" are in sat 2000 spadasini + zid la nivel 20 si este atacat de jucatorul "Poc" cu 20.000 lanci
pai poate si astia si aia calare au sapat pe sub zid si au intrat in sat . ori au avut un spion infiltrat si ala le-a deschis o poarta dosica . nu stiu , sa-i intrebam pe nemti ce s-a intamplat . eu nu am trait in vremurile alea ca sa stiu cum se intra in cetati fara sa faci gauri in ziduri , poate voi ati trait si stiti ca nu se putea intra altfel .
legat strict de arme , o spada are juma de metru lungime si o lance are 2 metri . cum sa nu fie ala cu lancea in avantaj cand ti-o infinge unde te astepti mai putin de la distanta ? deci si aici este o logica .
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser43329

Pai daca jocul ar fi chiar perfect din punct de vedere al concordantei cu o situatie reala,ar fi de 10 ori mai greu,cu rapoarte,cu zidul,cu probabilitatea de predare,frica de dusman,etc..
Prea multe variabile..
 

DeletedUser431

Să o luăm puțin logic și la modul real:

Lăncierii se pot apăra foarte bine împotriva cavaleriei (ușoare) din cauza lăncilor (care sunt lungi și în acest fel pot doborî dușmanul de pe cal). Nu poartă scuturi deci arcașii și arcașii călăreți îi pot doborî foarte ușor.

Spadasinii au un avantaj împotriva arcașilor și arcașilor călăreți din cauza scuturilor. Sunt oarecum dezavantajați față de cavaleria ușoară pentru că cavalerii au avantajul loviturii de la înălțime (deh, e pe cal omul). De asemenea au un mic avantaj și față de luptătorii cu toporul. Scutul le permite să se apere de lovitura toporului și sabia se mânuiește mai ușor decât un topor.

Luptătorii cu toporul au un atac foarte bun însă sunt foarte dezavantajați împotriva săgeților (arcași și arcași călăreți) din cauza lipsei scutului (toporul se folosește cu două mâini). Sunt de acord că nu pot fi folosiți în apărare.

Cavaleria ușoară are avantajul atacului (vezi mai sus) și calul este inutil într-o fortăreață deci nu foarte bun în apărare.

Arcașii călăreți sunt în cam aceeași oală cu cavaleria ușoară.

Cavaleria grea. Aici lucrurile sunt cu 2 fețe. Poți spune că sunt buni în apărare din cauza armurii grele pe care o au și rezistă foarte bine unor atacuri de topor sau de sabie (a cavaleriei ușoare). Rezistă destul de bine și în cazul unor atacuri cu săgeți ale arcașilor călăreți (deh, poartă și un scut).
Însă, zic eu că sunt eficienți și în cazul atacului. Scutul îl poate salva de lance, spadă și săgeată și are avantajul loviturii de sus.



Diferența cea mai mare o face, însă, zidul!
De ambele părți trebuie să existe săgeți! Arcași sus pe ziduri, arcași călăreți pentru contrare. Restul este foarte logic, berbeci pentru porți, catapulte pentru clădiri, infanterie care să le protejeze și cavalerie pentru ofensivă puternică (în cazul în care ai reușit să pătrunzi în cetate).

haidinamo ai dreptate trebuie și se poate umbla la sistemul de luptă. Trebuie regândite valorile de atac/apărare ale unităților.

Poate un sistem de luptă cu runde? Prima oară arcașii, apoi infanteria apărătoare cu cavaleria și pe urmă infanteria.

Am să arunc o privire și peste valorile de atac și apărare și am să-mi postez părerile mâine.
 

DeletedUser

placerea a fost de partea mea ( stii la ce ma refer )
discutia era despre realism nu despre ceea ce stim deja cu totii
 
Sus