Depinde de timpul fiecaruia petrecut in joc.
Consider ca un jucator care chiar stie jocul si are mult timp liber petrecut pe joc, poate juca in faza de inceput a unei lumi asa: Atac - peste 60 % din sate ofensive
Am votat: Echilibrat - 50 % atac 50 % defensiva, deoarece in orice lume in faza de inceput am fost axat doar pe atac datorita timpului mare petrecut in joc.
La inceput se studiaza mult harta(jucatorii vecini), se aleg 2-3 jucatori maxim, nu chiar apropiati care fac o echipa de soc.
Impreuna cu ei prin atacuri coordonate pe toti din jur se stabilizeaza zona de conflict.(caci la inceput e bine sa privesti pe toti cei ce te inconjoara ca pe eventuali dusmani si e vorba aceea: "decat sa planga mama, mai bine mama lui."
)
Consider ca un jucator agresor:
1. Nu are nevoie de aparare deoarece inspira teama celor din jur.(Ma rog, nici chiar 0 aparare, dar e suficienta proportia de 1 aparare/10 atac.
)
2. Cu atac se farmeaza mult, aduni resurse de peste tot facandu-ti din jucatorii ce te inconjoara, asa-zisele "ferme".
3. Nu poate pierde satul la un atac cu 1 nobil, iar cei cu experienta stiu sa fizexe atacul la 1 secunda de a i se intoarce indraznetului trupele cu nobil in sat si i se smulg "coltisorii" cum ar veni.
---
In urmatoarea etapa, cand se grupeaza fiecare trib, incep sa se acomodeze jucatorii si sunt cat de cat organizati, este bine sa echilibrezi atacul cu defensiva. Deoarece oricand se pot strange laolalta cativa membri ai unui trib dusman pentru a organiza un atac in masa si a te elimina.
Si in ultimul rand, in faza de joc cand ai depasit cca. 100 sate, chiar nu mai conteaza sa faci aparare. Deoarece cu 50 sate de aparare flexibila, poti sa creezi doar sate de atac si sa instaurezi "regimul de teroare".
---
Am vazut o idee: "ca e obligatoriu sa ajuti tribul tau .. trebuie sa cotizezi; sa iti meriti locul acolo.. de ce sa tin in trib un jucator care se descurca? bine ca se descurca, dar trebuie sa castig si eu ceva."
Castigi enorm daca tii in trib jucatori care se pot tine singuri. Pe langa ca un tip de jucator descris asa, nu are nevoie de sprijin decat in situatii critice, el in schimb ofera siguranta si celor din jur tocmai prin simplul fapt ca nu lasa pe nimeni dusman in apropiere. Si crede-ma chiar e un avantaj.
Sa nu mai vorbim de faima acestui tip de jucator.
---
E doar un punct de vedere.