cum joci: "murdar" sau "curat"?

Consideri ca joci murdar sau curat ?


  • Total votanți
    333

DeletedUser

Ideea mi-a venit de la o expunere a lui mesteruu, pe care eu o consider bine argumentata, clara si de calibru intelectual.
Postarea e la razboaiele lumii 21. M-am gandit sa postez acolo, caci sunt razboaie, o discutie pe fond...dar cel care a deschis tema nu prea a lasat loc de discutii pe fond, deci e locul ei aici.
Ma refer cumva la o slabiciune a postarii
Totusi este adevarat ca libertatea de a face manevre trebuie sa se subscrie unor limite impuse de joc,insa jocul nu iti impune masurile.
Vrei sa fi onorabil?Iti autocenzurezi comportamentul si lupti fara manevre.Vrei sa joci murdar?Te pretezi la tot felul de tertipuri.

"Murdar" si "curat" sunt termeni care sunt supraextinsi conceptual, in sensul ca multi jucatori se refera la curatenie sau mizerie cand vorbesc de acte, actiuni, nelasand loc de dubiu.
In opinia mea, abia atunci cand sunt implinite niste criterii, putem considera niste tactici sau actiuni ca fiind mizere sau curate.
Evidentiez ca sunt multi jucatori de joasa conditie intelectuala si/sau afectiva care sar ca arsi si atribuie epitetul de "murdar" doar pentru a demonta stapanirea de sine si autocontrolul preopinentilor.

Iata interpretarea mea pentru murdar/curat: aprecierea sincera si intemeiata rational de catre o larga majoritate a jucatorilor priceputi, experimentati, maturi in gandire, apreciere bazata pe experienta de viata, pe simtul comun si pe criteriile sociale ale vietii reale.
Ca exemple: 90% dintre 121 jucatori maturi, versati, cu preferinta spre gandire care au luat la cunostinta de faptul ca cineva si-a atacat un vecin dupa ce au fost in relatii cordiale si nimic nu a intervenit in relatie, apreciaza ca a jucat "murdar".

60% dintre 345 jucatori de triburi care au aflat de cazul unui diplomat care a tergiversat discutiile si negocierile cu un trib pana ce situatia a impus razboi intre cele doua, desi se trata o alianta, considera o magarie.

63% dintre 101 jucatori versati, maturi considera ca cineva care a atacat un vecin cu care era in concurenta, dupa ce acesta, increzator in "cinste" l-a informat ca timp de 12 ore este indisponibil si nu stie daca va avea sitter, a procedat bine si nu rau.

70% dintre 453 de jucatori apreciaza ca obligarea membrilor proaspeti a unui trib sa trimita resurse catre membrii de frunte care au adus faima tribului este "murdara", sanctiunea fiind pentru cei care se opun cel putin eliminarea din trib.

89% dintre 34 jucatori maturi, experimentati care iau la cunostinta de cazul cuiva care a refuzat sa inapoieze un sat rezervat de un coleg apreciaza ca a jucat "cinstit" prin refuz.

Mesajul meu catre cei ce citesc asta este ca etichetele de murdar si curat sunt de prea multe ori folosite abuziv si cu reacredinta pentru a obtine un avantaj prin timorarea celui acuzat.

acum partea suculenta: consideri ca joci murdar sau curat, daca faptele tale ar fi supuse opiniei publice?
 

DeletedUser

Hmm .. consider ca joc destul de curat si nu pentru ca tin la titlul de 'cinstit' sau la onoare in joc ... ci pentru respectul fata de conducatorii tribului meu si fata de mine.

Nu prea am mai vazut onoare in jocul asta de ceva timp si drept sa spun nici nu cred in asa ceva. Ca si conducator as face oricand o 'magarie' pentru a-mi face tribul mai puternic, pentru a mai castiga teren in razboi and co. ... magarie in sensul, schimb brusc de diplomatie sau ceva de genu` ... nu incalcari ale regulamentului .. ca citesc adminii forumu` :D

Insa, ca simplu` jucator ... sunt destul de corecta :)
 

DeletedUser33975

Ca exemple: 90% dintre 121 jucatori maturi, versati, cu preferinta spre gandire care au luat la cunostinta de faptul ca cineva si-a atacat un vecin dupa ce au fost in relatii cordiale si nimic nu a intervenit in relatie, apreciaza ca a jucat "murdar".

60% dintre 345 jucatori de triburi care au aflat de cazul unui diplomat care a tergiversat discutiile si negocierile cu un trib pana ce situatia a impus razboi intre cele doua, desi se trata o alianta, considera o magarie.

63% dintre 101 jucatori versati, maturi considera ca cineva care a atacat un vecin cu care era in concurenta, dupa ce acesta, increzator in "cinste" l-a informat ca timp de 12 ore este indisponibil si nu stie daca va avea sitter, a procedat bine si nu rau.

70% dintre 453 de jucatori apreciaza ca obligarea membrilor proaspeti a unui trib sa trimita resurse catre membrii de frunte care au adus faima tribului este "murdara", sanctiunea fiind pentru cei care se opun cel putin eliminarea din trib.

89% dintre 34 jucatori maturi, experimentati care iau la cunostinta de cazul cuiva care a refuzat sa inapoieze un sat rezervat de un coleg apreciaza ca a jucat "cinstit" prin refuz.

De unde ai scos "cifrele" astea? :))

Consider ca joc "curat" :))

cea mai mare tampenie e sa iti ataci fostii colegi,in special pe cei cu care ai colaborat,daca vre-un conducator mi-ar da un astfel de "ordin" as da stergere cont...

nu imi plac oamenii care cer sitter pt. verificari si...in loc sa verifice,sa dea un sfat daca nu e totul ok,ei rup trupele pt a lua sate moka ,ei sau "prieteni" de-ai lor...

in general cred ca e destul de "murdar" acest joc....:(,nu mai vorbesc de manevrela unor conducatori...aici e cel mai naspa...iti faci o strategie la cum esti pe harta si a 2-a zi vezi ca nu poti reactiona decat aparandu-te...
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Bine am picat la inca o editie a emisiunii "Curat-murdar"!
Daca e sa ne apucam sa o spunem ca in fata taticului ce ne cere raportu seara cand ajungem de la scoala dupa ce am intarziat 15 minute, normal ca bagam faza cu nu a mers liftu si am urcat pe scari... deci, toti jucam curat, suntem virgini in ale tradarii, nu stim ce inseamna sa furam satele curatate de altii si n-am atacat decat pe "blind", niciodata n-am plecat urechea cand ne-a soptit cineva ca a mai jucat pe o lume cu vecinu si ca putem sa il atacam intre 8-14 ca e la scoala si nu are sitter. sa fim seriosi... suntem penibili.
Daca ne apucam sa o spunem sub sultana popii, atunci o sa ne aducem aminte de toate prostiutele si manevrele pe care le-am facut, ca sa ne fie noua bine sau prietenilor.

Eu... recunosc, nu practic un joc prea ortodox... am incalcat reguli, am urmarit vecinii si am vorbit cu ei ca sa le aflu programul si i-am lasat fara sate, am innobilat jucatori care pe lumi mai vechi mi-au fost in trib si pe lumi noi au avut ghinionul sa pice in zona mea. acum un an si ceva am avut o vreme cand, intemeietor in tribul meu, m-am trezit ca a trebuit sa am grija ceva vreme si de contul unui intemeietor dusman... oare am procedat corect ca am omorat trupele tribului meu fiind pe celalalt cont? eu cred ca da... ca omu' inca imi e prieten si era normal sa il ajut.
nu joc corect, nu conduc corect, nu respect mai nimic... decat prietenii. am rupt aliante, dar niciodata aliantele facute la prietenie. am iesit la baute cu oameni pe care i-am atacat, am dat telefoane din carciumi sa fie atacat X ca e cu mine la baute si urla in gura mare ca nu are sitter, dar nu am tradat prietenii. am dat spre innobilari interne oameni care mi-au reprosat dupa ca aveau incredere in mine si i-am tradat, m-a durut sufletul pt asta, dar era obligatia mea sa scap de uscaturi. am intrat pe parola sa scot trupe ca sa nu imi omor nobilii trimisi aiurea, am depus tikete in speranta ca am un castig prin banearea lu Gheorghe, am dizolvat triburi dupa multiconturi... sa dea dracii daca mai stiu ce am facut la viata mea.
recunosc cu mana pe suflet ca nu am jucat corect si nu o voi face vreodata. singura mea calitate pe joc e ca imi respect prieteniile si nu pot sa tradez un prieten. in rest, joc cat de "murdar" ma duce mintea.
Pentru mine, "curat" inseamna sa nu imi tradez prietenii si sa fac tot ce pot sa ii ajut (asta include si lucruri pe care unii le pot considera murdare). Joc "murdar" e exact atunci cand nu mai realizezi ca e doar un joc si uiti sa fi om cu cei ce isi pun baza in tine si te considera prieten.
 

pirates406

member
Scor reacție
0
in legatura cu netul... eu am un net-cafe chiar langa scoala... deci nu am nici-o problema... orice zi, orice ora... :p
 

DeletedUser

Multumesc co-forumistei mine pentru un post la obiect si pentru o expunere frumoasa. Sunt de acord cu ea ca frate, frate da` telemeaua e pe bani si ca un prieten este un suflet in doua corpuri, precum zicea Socrate si ea nu a avut cuvinte sa transpuna maxima.
Intotdeauna conducatorii au condus prin mijloace care repugna moralitatii celor condusi. In Evul Mediu ratiunea de stat justifica atrocitati variate, jocul se inspira din conflictele medievale.

Privitor la statistici, asa cum placut am fost tachinat...sunt exemple de asa da/asa nu, conform definitiei mele. doar unele din acele exemple, putine, le pot incadra la maniheismul care e tema discutiei. Majoritatea acelor exemple arata pericolele de a ne lua dupa "gura lumii". De exemplu, o jucatoare/conducatoare, mine pre numele ei, a eliminat din grupul ei membri pe care ii socotea nefolositori ci balast. Daca intrebam pe acei jucatori daca ea a fost corecta, ei or sa zica: "brava ei, vrednica fata"?

Privirea asta a faptelor din acest joc este mult prea relativa ca sa ne asumam judecati de valoare, asa ca murdar/curat e tras de par. Mai bine zicem cuiva: da, mi-a placut ce ai facut/nu, nu mi-a placut.
Oamenii sunt complecsi. Un om la locul lui in viata de zi cu zi poate in jocul asta sa fie oportunist si mercantilist, insa in viata curenta sa fie clar altruist. Pana si un hot recidivist din viata reala poate avea aici principii, asa ca etichetele astea nu le consider adecvate.

acum, eu sunt cam prostut ca postez pe un forum impanat cu tineri neintelegatori si degraba spameri.
 

DeletedUser6558

Nu am trisat niciodata, deoarece a trisa mi se pare o porcarie. Nu am de gind sa justific acest lucru. Pe de alta parte, "triburile" pare a fi un joc care incurajeaza toate formele de furaciune. Dintre toate, ceea ce mi se pare foarte urit este a trimite mesaje pentru a afla la ce ora este sau nu este pe calculator destinatarul. Un fel foarte ciudat de a perverti o actiune altfel onorabila.
 

DeletedUser1959

In primul rand multumesc analist pentru remarcile facute.Cat despre analiza ta...impecabila.
Si totusi de ce am folosit termenul "murdar"?
Lasand la o parte faptul ca aveam nevoie de un cuvant care sa intre in antiteza cu "onorabil"(antiteza iesita evident din context),cuvantul in sine vrea sa descrie un comportament,o conduita.Este foarte adevarat ca puteam sa gasesc alt termen,insa de capcana relativului nu prea aveam cum sa scap,pentru ca ceea ce inseamna pentru mine "murdar" pentru altul poate insemna "curat" si invers.Axa mea axiologica va fi diferita de axa ta axiologica chiar daca este vorba de o singura valoare ce difera.

Acum sa vorbim intr-un joc de razboi despre "curat" si "murdar" este ca fuga pe gheata.Razboiul prin esenta lui este urat.Nici macar daca ridicam razboiul la rangul de arta(asemenea lui Sun Tzu-Arta Razboiului) nu vom reusi sa il facem frumos,ba dimpotriva ni se poate parea si mai dur.Insa orice razboi este condus de o anume maniera.Imi place sa fiu de onoare,dar asta nu inseamna ca nu te voi ataca unde esti mai slab.Asta ma face lipsit de onoare?Unii vor spune DA,altii vor spune ca e vorba de inteligenta strategica si vor striga in gura mare NU.Din punct de vedere tehnic sunt de parere ca nu poti distinge intre "curat" si "murdar",cel putin nu o vei face obiectiv.

Insa din punct de vedere comportamental poti sa distingi cateva categorii de jucatori,dar o analiza punctuala nu poti face.Din nou ma intorc la ideea dinainte in care ziceam ca ce spun eu ca e bine,altul va interpreta ca fiind rau.Aici tine foarte mult si de educatia acestor categorii.Fara doar si poate eu ma subscriu unei anumite categorii de jucatori.Cu siguranta sunt unii jucatori care impartasesc un set de valori apropiat de ale mele.Impreuna cu acei jucatori putem sa catalogam o anumita fapta ca fiind "curata" sau "murdara".Insa cu siguranta se va gasi o alta categorie de jucatori care sa sustina contrariul.Nu exista un bine sau un rau universal.

Cat despre partea cu oamenii sunt complexi si actiunile din aceasta comunitate nu au cum sa reflecte actiunile lor in viata reala sunt partial impotriva acestei afirmatii.Exista ceva ce se numeste inteligenta nativa si asa ceva se mosteneste genetic.Daca mai adaugi si impactul societatii si al mediului educational obtii un "cocktail" foarte tare ce se numeste personalitate.Dar nu neg in totalitate afirmatia,deoarece exista o anumita categorie care fiind foarte rafinata poate simula comportamente,poate juca roluri,poate experimenta alte stiluri de viata.Dar sa rupi aceasta bariera("naturala" oarecum) e un joc periculos,care te poate transforma ca persoana si ca linie de gandire.Insa recidivistul din realitate nu va fi in stare sa simuleze un comportament onest si demn de incredere.El va ramane asa cum l-a modelat societatea,de acolo si calitatea lui de recidivist.Oarecum afirmatia poate fi valabila intr-o directie.Regula este ca ceea ce suntem aici suntem si in viata reala si exceptia este ca ce facem noi aici nu reflecta ceea ce suntem in viata reala.Ma indoiesc ca orice lider bun de aici in realitate este cel mai meticulos muncitor,introvertit si retras in coltul lui.

Imi vine sa cred ca analist in realitate este un alcoolic,fara loc de munca,plin de datorii si o persona non-grata,la fel cum imi vine greu sa cred ca o persoana care injura si are un comportament pe care eu,si din fericire nu numai eu ci si regulamentul jocului,il voi considera peste limita bunului simt sa fie in realitate un elev model in liceul lui,cine stie poate si un olimpic sau salariatul lunii in firma in care lucreaza.

Cat despre cum joc eu ar fi mai indicat sa ii intrebi pe cei cu care am interactionat,ei sunt cei in masura sa emita o judecata de valoare asupra comportamentului meu.Eu pur si simplu voi fi condus de propria-mi filosofie si voi actiona aplicandu-o la situatia creeata.Faptul ca eu intr-o anumita situatie consimt sa cedez un sat in baza unui raport de curatare,pentru ca o saptamana mai tarziu intr-un diferend asemanator in care de aceasta data eu as avea dreptul la sat,diferend purtat cu aceeasi persoana insa cu rezultat diferit(in sensul ca eu nu primesc satul) din punct de vedere tehnico militar il face pe adversar un jucator bun(a luat 100% din ce era in joc) insa din punct de vedere comportamental il face un jucator rau(lipsit de onoare si respect).Deci in final ce va fi acest jucator?
 

DeletedUser

curat...murdar ....sunt niste termeni relativi in jocul asta , prin definitie razboaiele nu pot fi curate , nu s-a putut castiga nici un razboi anuntand inainte unde vei ataca , cu ce trupe samd . ce a facut 'mine' nu e cu nimic diferit de ceea ce face orice conducere a unui trib , oare cine tine siterii intr-un trib in principal ce-l putin la inceputul unei lumi ? cand treci un jucator mic , activ doar 1-2 ore pe zi la interne sau il dai afara ala te va numi 100% cea mai mare jigodie intalnita pe triburi iar tu vei considera ca ai procedat corect nedorind ca prin inactivitatea lui sa-ti bati joc de eforturile tale sau ale celorlalti . sunt patit cu asta cand am decis timpuriu sa renunt la academie , sunt patit chiar si de curand cand un trib aliat mie era pe cale de disparitie in urma deciziei noii conduceri de a fuziona iar cand am renuntat la a incerca sa-i ' pastrez ' in aceeasi formula eu avand siter in acel trib la un jucator al lor de top desi totul era pierdut pt ei ca trib datorita mai multor factori am primit mesaje cu titltul ' rusine ' .

de ce zic ca cei 2 termeni sunt relativi ? pentru ca fiecare are parerea lui despre el , am cunoscut n playeri care dupa mine se situau pe ultima treapta a societatii dpdv al moralitatii iar ei erau cat se poate de mandri de ticalosia lor . acum cunoscut playeri care au golit conturi intregi pentru a fi innobilate de altii cand x le daduse siter sa il ajute chipurile el fiind atacat , am cunoscut tradarea prietenilor cu care una vorbeai si alta faceau si asta de dragul unui numar cat mai mare de sate , am cunoscut jucator care mi-a cerut sa-l invit pe x pentru ca ii este prieten si mai bine il luam din tribul in care era iar a 2 a zi mi-au cerut sa il dau afara pentru a-l innobila ( intentia era de a-i taia orice portita de acces la un trib de fapt ) . iar asta o face un jucator renumit pe triburile , unul care preda lectii de moralitate in majoritatea posturilor lui . fiecare dintre noi , jucatorii de triburi ar fi caracterizat cel mai obiectiv de ceilalti cu care am jucat de-a lungul anilor , noi putem fi subiectivi :p

cat despre mine ....am facut si eu destule ca multi alti ingerasi de aici ;) eu zic ca totusi joc curat dar cum am zis mai sus , asta o pot afirma cu certitudine cei ce joaca sau au jucat cu mine sau contra mea . exact ca si ' mine ' nu joc pentru sate , slava domnului puteam avea cel putin dublu puncte/sate acum innobiland conturile ce le-am primit de la cei ce s-au lasat de joc dar am preferat sa-i trec pe forum la liber nu pe sub mana . imi respect prietenul ca si dusmanul atata timp cat ma respecta ca om sau ca jucator . am luat sate de la jucatori pe care i-am urmarit pe anumite situri , am innobilat intern jucatori pe care ii stiam ca sunt doar crescatori de barbari sau internisti pur sange si altele care nu-s de scos la suprafata :p
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

curat/murdar ... nu exista asa ceva intr-un joc de strategie/razboi, la nivel de trib desigur - NU individ

... in schimb exista o evaluare incorecta (supra sau sub-evaluare) a "fortei" tribului/individului pe harta si de aici diplomatii nerealiste (nereusite) si inevitabil acuzatii de joc "murdar"


triburile democratice (la care deciziile se iau de mai multi indivizi si/sau chiar se voteaza de cat mai multi membri actiunile viitoare ale tribului) - nu prea au cum sa joace murdar pt. ca ... chiar daca un individ din trib va incerca asta - va fi tras de maneca, deoarece marea masa a playerilor joaca corect totusi

triburile totalitare (in care de obicei o persoana hotaraste in numele tribului - restul doar aproba) - sunt fortate cumva sa joace "murdar" pt. ca altfel nu rezista ... dar aici vorbim de individ deja (tribul se confunda cu individul care ia decizii) - o sa spuneti ca depinde de conducator ... nu ... fiind doar un singur individ este supus greselii - la un moment dat o sa ia si decizii proaste (chiar si onorabile) dar atunci vorbim de foste-triburi sau trebuie sa-si indrepte greselile si asta inseamna de multe ori decizii "murdare"

Ca exemple: 90% dintre 121 jucatori maturi, versati, cu preferinta spre gandire care au luat la cunostinta de faptul ca cineva si-a atacat un vecin dupa ce au fost in relatii cordiale si nimic nu a intervenit in relatie, apreciaza ca a jucat "murdar".

... daca nu erau in acelasi trib sau/si nu mai aveau interese comune - era un lucru de asteptat ... nu erau chiar "cordiale" relatiile din moment ce nici-unul nu a facut nimic in sensul asta (acelasi trib, aceleasi obiective etc)

60% dintre 345 jucatori de triburi care au aflat de cazul unui diplomat care a tergiversat discutiile si negocierile cu un trib pana ce situatia a impus razboi intre cele doua, desi se trata o alianta, considera o magarie.

... cand tratezi o alianta se presupune ca se doreste acelasi obiectiv - presupun ca personalitatea celor care au negociat alianta a fost mai puternica decat obiectivul ... o greseala desigur, dar nu intotdeauna un razboi este o "magarie" - de cele mai multe ori este un pas inainte - cei care supravietuiesc sigur vor fi mai puternici si mai ... intelepti


63% dintre 101 jucatori versati, maturi considera ca cineva care a atacat un vecin cu care era in concurenta, dupa ce acesta, increzator in "cinste" l-a informat ca timp de 12 ore este indisponibil si nu stie daca va avea sitter, a procedat bine si nu rau.

... asta e buna :p ... 63 jucatori versati - poate pe L21 ... sigur concurenta era f. serioasa daca se anuntau cand lipsesc si desigur 12h este o perioada f.mare de timp in rest era 24/24 ON
clar pot exista concurente cinstite - dar acestea nu ajung subiect de poll ... app. de unde ai scos cifrele astea ?


70% dintre 453 de jucatori apreciaza ca obligarea membrilor proaspeti a unui trib sa trimita resurse catre membrii de frunte care au adus faima tribului este "murdara", sanctiunea fiind pentru cei care se opun cel putin eliminarea din trib.

... aici e vorba numai de caracterul indivizilor (membrii de frunte) si desigur lipsa de experienta a membrilor (de rand) ... no comment


89% dintre 34 jucatori maturi, experimentati care iau la cunostinta de cazul cuiva care a refuzat sa inapoieze un sat rezervat de un coleg apreciaza ca a jucat "cinstit" prin refuz.

... prea putine date : pot exista n motive pro si contra


curat/murdar ... la nivel de individ !?

cred ca marea masa a jucatorilor sunt curati - cei cativa care joaca "murdar" o fac in primul rand pt. ca "joaca pe sate" - nu pt. trib ... nu vor/pot sa inteleaga ca satele (castigate) sunt o consecinta fireasca a unui trib puternic si functional (nu am facut referire la caracter, pt. ca macar teoretic - in razboi este permis orice)


multi-account, manipulari, diplomatii etc. facute in interes personal - sigur ca pot fi privite ca actiuni "murdare" ... dar atunci cand se fac in interesul tribului curat/murdar devine relativ


practic un joc "curat" (zic eu ca individ) - este numai un joc ... personal nu sunt de acord cu scanari de parole, multi-account, abuzuri de pe sitter sau drepturi de conducere/intemeiere, totalitarism etc. - dar fac parte (chiar daca nu vrei) din joc ... si atunci prefer sa previn decat sa acuz
 

Vis Lo Lop

member
Scor reacție
0
multi-account, manipulari, diplomatii etc. facute in interes personal - sigur ca pot fi privite ca actiuni "murdare" ... dar atunci cand se fac in interesul tribului curat/murdar devine relativ


practic un joc "curat" (zic eu ca individ) - este numai un joc ... personal nu sunt de acord cu scanari de parole, multi-account, abuzuri de pe sitter sau drepturi de conducere/intemeiere, totalitarism etc. - dar fac parte (chiar daca nu vrei) din joc ... si atunci prefer sa previn decat sa acuz

Te cam contrazici sau ai relevat un paradox : cu practici ilegale precum mai multe conturi nu esti de acord, dar daca sunt in interesul tribului mai mai ca s-ar accepta.
Eventualele mustrari de constiinta se previn si trateaza cu : e doar un joc, de fapt eu sunt corect dar ... face parte din joc si poate fi considerata chiar o strategie.

Nu cumva ucide placerea de a juca ?

Cu ceva timp in urma am jucat Sanitarium - un quest destul de complex care m-a prins saptamani bune. Aproape de sfarsit si la un grad de dificultate foarte mare un amic a venit cu ideea unor "cheat-uri" care au dus la finalizarea jocului foarte rapid. Abia apoi am realizat ca nu asta era ideea, scopul scuza mijloacele este un concept prost, nepotrivit. Mi-a parut rau, de atunci nici nu vreau sa aud de astfel de metode. Pe triburi situatia sta putin altfel, fiind o competitie deschisa, intervin orgolii etc. insa spiritul de fair ar trebui sa fie mult mai prezent. Eventual sub amenintarea unor pedepse descurajante.

Concluzia : inasprirea pedepselor ar fi benefica, incalcarile de reguli dovedite si evidente ar trebui drastic penalizate.
 

DeletedUser

nu ma contrazic deloc :)

multi-account, manipulari, diplomatii etc. facute in interes personal - sigur ca pot fi privite ca actiuni "murdare" ... dar atunci cand se fac in interesul tribului curat/murdar devine relativ - aici am vorbit la modul general, cand un individ actioneaza in interes personal in mod larg este catalogat ca "murdar"


- in general exista o gramada de prieteni, vecini, colegi etc. care sunt in alte triburi - desigur ca ma intereseaza informatia ... tu spui ca pe tine nu te intereseaza info de pe L-urile unde activezi !? - fi serios :p

- teoretic vorbind: afli despre cineva ca este multi-accont ... il dai afara sau ii sugerezi ca nu merita riscul !?

- ai ideie cate scanari de parole au fost pe L2 in ultima luna? - cateva zeci chiar sute ... Nu cumva ucide placerea de a juca ? - spui tu ... ba da ... crezi ca adminii pot opri asta ... nu

Concluzia : inasprirea pedepselor ar fi benefica, incalcarile de reguli dovedite si evidente ar trebui drastic penalizate. - din moment ce nu puteti controla sau opri abuzurile - nu cred ca e cea mai buna solutie


practic un joc "curat" (zic eu ca individ) - este numai un joc ... personal nu sunt de acord cu scanari de parole, multi-account, abuzuri de pe sitter sau drepturi de conducere/intemeiere, totalitarism etc. - dar fac parte (chiar daca nu vrei) din joc ... si atunci prefer sa previn decat sa acuz - zic eu ca individ = on-topic

- nu joc de pe multi-account si joc f.rar pe sitter
- ma opun abuzurilor si chiar iau atitudine impotriva lor etc
 

DeletedUser

Aproape de sfarsit si la un grad de dificultate foarte mare un amic a venit cu ideea unor "cheat-uri" care au dus la finalizarea jocului foarte rapid. Abia apoi am realizat ca nu asta era ideea, scopul scuza mijloacele este un concept prost, nepotrivit. Mi-a parut rau, de atunci nici nu vreau sa aud de astfel de metode.
Normal ca nu asta era ideea... nu ai nici un orgasm cand termini ajutat de cheaturi. Farmecul e atunci cand iti dai silinta sa dai ce e mai bun din tine si sa iti iasa... sau nu. Plecand de la ideea ca oricum termini, parca finalizarea nu mai are nici un farmec, nu are cum sa te bucure un rezultat pe care il stii din timp si care, de fapt, nici macar nu e al tau.

Pe triburi situatia sta putin altfel, fiind o competitie deschisa, intervin orgolii etc. insa spiritul de fair ar trebui sa fie mult mai prezent.
Tocmai ca fiind o competitie deschisa si orgoliile sunt mari se merge pe ideea ca daca Gheorghe are 5 suporti, eu de ce sa fiu mai fraier si sa nu imi fac 10? Daca Vasile nu e fair-play, de ce sa fiu eu? Stii ca daca un nebun arunca o piatra nu o scot nici 10 destepti. Cam asta e si aici... mai ales ca, din moment ce eu folosesc de un an un script ilegal si nu m-a prins nimeni, ti-l pui si tu... ca doar nu o pica fix pe tine beleaua sa ti-o furi. Daca eu tin frumos 2 conturi si iti explic cum sa o faci "legal" te apuci si tu si iti faci 3. Daca eu, ca lider, anunt ca imi bag picioarele in nu stiu ce alianta ca nu mi-a iesit bine o pasenta noaptea trecuta, nici membrii mei nu vor respecta aliantele. Si exemple pot sa dau pana fac bataturi. Instinctul de "turma" prinde bine la romani, aruncatul cu pietre la fel, datu cu pumnu in piept ca nu e altu mai smecher, la fel.

Eventual sub amenintarea unor pedepse descurajante. Concluzia : inasprirea pedepselor ar fi benefica, incalcarile de reguli dovedite si evidente ar trebui drastic penalizate.
Pedeapsa pt multicont care e? Un cont inchis si de pe ala cu care ramai iti ia sate. Si, cu toate astea, stiu jucatori care au aceleasi multiconturi pe toate lumile si nu le-a facut nimeni nimic. Sunt admini care intra cu proxy cand trebuie sa intre pe parola altora, cu toate ca nici asta nu e permis. Si, din punctul meu de vedere, indiferent de pedepse, se vor face aceleasi manevre. pe fiecare lume sunt 5-6 admini... si jucatori in draci. Ca sa se faca verificari la sange ar insemna ca aia sa nu mai aiba viata. Si, mai si dau saracii de una ca mine care ii ia la fugarit. Faza e ca toti cei ce incalca regulile "cu cap" stiu regulamentul mai bine decat jumate din admini. Modificarea regulamentului nu ne-ar face decat sa mai pierdem juma de ora sa citim modificarile si sa gasim "portite".
Eu una, cu riscul de a pierde contul fac pe dracu in patru cand e nevoie. Am fost banata pt multicont (cand inca nu stiam cum se pot folosi conturile altora "legal"), am fost banata ca am cedat parola (cu toate ca in momentul ala cred ca juma de trib mi-o stia) si le-as face iar pe toate si mi-as accepta pedepsele daca vreun prieten sau tribul meu ar avea de castigat.

- teoretic vorbind: afli despre cineva ca este multi-accont ... il dai afara sau ii sugerezi ca nu merita riscul !?
nu, il invat ce sa faca sa nu fie prins (asta in cazul in care vad ca il duce capu si merita sa fie invatat)

- ai ideie cate scanari de parole au fost pe L2 in ultima luna? - cateva zeci chiar sute ... Nu cumva ucide placerea de a juca ? - spui tu ... ba da ... crezi ca adminii pot opri asta ... nu
n-am idee cate scanari au fost pe L2, dar stiu clar ca duminica mie mi-a fost sparta parola pe L21. doar ca, dupa ce i-am umplut omului frigiderul cu dulci urari de sanatate la tot neamul, m-a pufnit rasul ca acelasi lucru il facusem si eu cu o zi inainte pe un alt cont. doar ca... el a fost banat, pe mine n-au cum :p
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Curat sau murdar, atata timp cat nu esti prins vei ramane intotdeauna curat. Dar un exemplu de fairplay ar fi in cazul in care esti "murdar" si il stii si pe vecinu dusman ca e la fel ca tine, sa iti tii gura si sa joci in continuare la fel :D nu sa te duci sa dai cu papagalul la support :D
 

DeletedUser6558

Nu cumva ucide placerea de a juca ?

Ba da. Exista o anume placere in a juca -si a cistiga- pe care cei care triseaza nu o pot intelege, deoarece ei vizeaza doar rezultatul. Drumul este mai important decit destinatia. Destinatia e doar o cupa. Fie ea si cupa campionilor, in sine nu valoreaza nimic. E un obiect. Daca un hot ar fura cupa campionilor, ce ar face cu ea? Ceea ce ii da valoare este drumul spre ea. Daca Brazilia doar ar fi cistigat 5 cupe, dar nu i-ar fi avut pe Garrincha, Didi sau Zagallo, nimeni ar admira Brazilia.
 

DeletedUser

Lord Adex ... sa stii ca la nivelul asta, acele ilegalitati nu mai ucid placerea de a juca ... inainte o faceau si stii de ce? Pentru ca erau foarte putini care faceau asa ceva

Insa acum 90% o fac, si aici ma refer strict la conducatori/intemeietori ... deci in momentul de fata asta e nivelul la care se joaca, astea sunt metodele de razboi care se cunosc ... si din moment ce majoritatea recurg la aceste metode 'murdare' fie ele legale sau ilegale, placerea ramane :)

Dar atunci cand ai un organizat pe cineva si realizezi ca s-a blocat ... atunci cam lesina placerea de a juca, atunci cand esti victima ... nu agresor :)
 

DeletedUser

nah - discutia era despre curat/murdar nu despre Lord Adex - care incearca sa sugereze ca un joc "curat" ar avea numai de castigat - si in fond are dreptate

si cum intodeauna exista un ... dar : ca sa ascunzi problema = nu este o solutie ! ... intotdeauna rezolvarea unei probleme pleaca de la identificarea si recunoasterea ei !


repet - personal nu agreez diverse tertipuri (murdare ca sa fiu on-topic) prin care se pot obtine avantaje - dar faptul ca am cunostinta despre ele ma ajuta sa calculez abaterea de la strategia initiala ... daca TT imi spune ca nu exista asa ceva si eu ii cred (sper sa nu creada colegii mei, ca ...) eu clar o "musc" ... din fericire lucrez in domeniul IT - deci am macar ideie

pana la urma sunt doar cateva mizerii care doar amana deznodamantul (si in rare cazuri ... castiga un razboi), gen :
- parola spata - proprietarul pierde contul - a fost avertizat de 2-3 ori sa schimbe parola (de catre conducere/colegi)
- multi-account: ideal este sa joci doar de pe un cont = performanta maxima ... restul sunt doar ca sa amane deznodamantul - si aici apare partea amuzanta si "drumul" de care vorbea Carrhae si Adex ... devine mai antrenant si anevoios - oricum, decat sa dai intr-un off-line
- ca afli cand si cine este on, sitteri etc. - sunt informatii clasice deja (informatia = putere ... si asta de cand lumea!)
- vecini, diplomatie etc. - sunt doar mofturi pe harta - cine nu are macar 1 razboi pe harta chiar nu inteleg de ce joaca
- etc.
bine ... sunt probleme (zvonuri) mai mari decat astea - dar chiar nu vreau sa intru in amanunte


deci ... prefer sa imi fac strategia stiind ca exista mai multe piedici decat ne spune regulamentul (care app. sa tot schimbat ... si schimbat ... si ... )
 

DeletedUser6843

wow :eek: , mult de citit si interesant.

@analist , tot ce ai scris mie mi se pare logic.

Am citit ce ai spus , nu ma ridic la nivelul tau de a scrie si in plus mi se pare un simplu forum si nu ma agit sa par smecher(era vorba de je)

Eu consider multe chestii "logice" , iar altora li se par "ilogice".
Este logic sa bagi jucatorii mici la "interne" , pierzi multi jucatori buni din cauza aceasta , ei fiind activi uneori nu mai au ce ataca si de ce sa aive satele alan'dala?

Este bine sa dizolvi triburi , este bine sa schimbi diplomatiile dupa bunul mers al tribului (pana la urma la asta se rezuma acest joc cei buni rezista , cei slabi incearca alta lume sau se lasa)

Analist ai uitat sa adaugi lucrul cel mai important din acest joc , poate fi considerat murdar si daca ai "dat mai mult MOCA lui X" si y s-a supara ca el nu a luat mult moca.(consider ca cele mai multe certuri in jocul acesta sunt de la "MOCA")

Discutile despre triburile sunt interminabile.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Multumesc celor carora le place subiectul si deschiderea mea.

Ca sa il aprofundez, imi expun si eu sistemul de joc...
Pe fond, inca din pubertate si adolescenta m-au interesat si stiintele politice si istoria, de asta mi-a placut si istoria politica si cea militara...Desi uciderea atator oameni in numele unor idei necivilizate in trecutul medieval ar trebui sa starneasca dezgust si condamnare fiintelor rationale, totusi copiii si tinerii sunt entuziasmati de maceluri. Partea feminina are un firewall din fericire, la varsta frageda...Acum 2-10 ani am auzit diversi copii tipand exaltati "da-i cu brisca, ia-l cu brisca" in ceva zis...cauntar strai...
Mie mi-au placut si imi plac jocurile strategice, in care numarul celor schiloditi sau exterminati este consistent, dar sub forma de simboluri...ca in bancul cu criminalul care omoara 1.000.000 de o anumita rasa si un biciclist...pe mine ma atrage omorul macar a unui milion, nu transarea biciclistului...

Dupa introducerea asta mai siropoasa, trec la subiect...Cei atenti au retinut ca trecutul contine omoruri masive pe care manualele le trec cu vederea, sub pretextul neatarnarii neamului sau al loviturilor preventive...
Hai sa asumam ipoteza ca mai fiece om are sambure de violenta contra semenilor dar societatea l-a pus in lanturi si ii franeaza pornirile. Sa zicem ca pornirea isi gaseste un bun cufar in jocurile astea virtuale...


Eu zic asa: constrangerile morale in acest joc trebuie sa fie si sunt mult mai firave si mai putine decat in viata reala. De aceea multe fapte sanctionabile/reprobabile in realitate se pot efectua aici sub umbrela insasi a intrigii manifeste. Castiga aici prestigiu si incredere al' de e mai bogat, violent, viclean, istet sau apreciat conducator. Din perspectiva mea, este util si nepericulos pentru moralitatea mea ca om sa fiu mai putin temator de aprecierile celor din jur (jucator) decat daca as fi in societatea reala. EU unul nu apreciez morala fundamentata religios dar consider ca principiul "ce tie nu-ti place..." e temelia ordinii...
Insa pe triburile daunele nu sunt decat virtuale, in esenta...Multi le traiesc interior intens, dar un joc asa de aspru nu e pentru firile slabe...
Voi ce ziceti? Ne e permis aici mai mult decat ne e permis afara?
 
Sus