Buuun, deci sustineti cum ca nu exista o dependenta de joc/forum. Si ca, evident, ea n-ar fi benefica daca ar exista. Dar.... oare nu sunt zeci, daca nu chiar sute, de exemple de oameni care isi petrec aici cel putin la fel de mult timp ca si la un job ? oare trezitul la 3 dimineata sa dai atacuri, certatul cu iubita ca a uitat sa-ti trimita nobilii, lasatul unei restante ca in ziua aia aveai atac organizat cu tribul nu sunt dovezi de dependenta ?! si sa nu-mi spuneti ca fiecare dintre voi nu stie cel putin 5-10 exemple similare......okay, o sa-mi spuneti ca e doar o prioritizare gresita. Dar oare nu asta este esenta unei dependente ? cand respectiva devine mai importanta si mai urgenta decat orice altceva ? (Time management, eh Adex ?
) Cat despre forum.... hhhmm... poate ca mai putin, dar vad semne incipiente....
Asadar, parerea mea de moment (poate ma razgandesc in urmatoarele 5 minute) e ca EXISTA o dependenta de joc/forum. Daca e benefica ? sa vedem......
Sa-i analizam putin pe cei care sunt (dupa parerea mea) dependenti de joc (excludem pe moment forumul). Si va provoc cu o serie de intrebari:
- oare nu stau ei pe joc pentru ca aici simt ca exceleaza ? daca in RL n-ar fi siguri ca-si pot folosi competentele in a excela si s-ar vedea mediocri ? si, sa nu ma contraziceti, TOTI cauta recunoasterea celorlalti....
- oare nu e totusi o sursa de educatie pentru ei ? - sa zicem ca au ca si conducator de trib un individ, sau mai multi, care ar putea sa fie model/e pentru cei de 14-15 ani....
- oare nu-i supune jocul unei presiuni constante, unei interactiuni uneori fortate cu o serie de caractere si abordari din care ar putea extrage invataminte pe care in RL le-ar obtine mai greu ?
Eu cred ca, in principiu, comunicarea constanta cu indivizi diferiti fundamental este o sursa importanta de cunostinte. La fel, obisnuitul copiilor (nu-mi sariti in cap ca nu sunteti copii la 14 ani) cu presiunea, asteptarile, obligatiile si asumarea responsabilitatii si rezultatelor este o excelenta educatie pentru ce va sa vina in RL..... Intrebarea e: cine controleaza si aspectele mai putin benefice pentru educatia copiilor ? cine le impune controlul ? Sau, ca sa-l citez pe Adex, cum ajungem la "echilibru impus prin vointa si autocunoastere" ? Caci rare sunt cazurile in care copiii au discernamant. De aceea avem nevoie de norme parentale, nu ? Dar cine sa le colecteze, impuna si supravegheze ?
Si, atunci, in lipsa unui control si a unor norme parentale, oare totusi nu este un factor daunator aceasta "dependenta' ?! hhhhhmmmm..... m-am confuzat. ma scoate cineva din dilema ?