martiene, ai si tu partile tale bune: deschizi subiecte care merita dezbatute/comentate
interesant insa ca incepi cu
"o dezbatere corecta, punctuala si fara atacuri la persoana, spam sau jigniri" si cateva randuri mai jos treci la
"bulibasa analfabet din evul mediu" - care de altfel putea fi un lider extraordinar, asa analfabet si in evul mediu cum era el
scaderea calitatii - n-are legatura cu pp-urile, adminii, liderii de top, ci cu intreaga masa de jucatori
Pe de o parte e vorba de
scaderea calitatii celor care intra (quzor si nyx au punctat asta):
in urma cu 8 ani aveau internet "premiantii", acum avem internet pentru mase.
Au plecat jucatori/lideri de o anumita calitate, au fost inlocuiti de o "generatie" mai slaba.
Principalul motiv a fost insa atins de rakanishu -
jocul urmeaza tendinta societatii; dar nu "fiecare pentru el" este problema societatii romanesti - noi suntem capitalisti tineri, inca nu am ajuns la "fiecare pentru el" al altor natii - ci
frica.
Si o alta caracteristica specifica noua -
nerabdarea; nu visam sa gasim un job / sa facem o afacere care in timp sa ne aduca niste beneficii - noi vrem sa castigam la loto, la pacanele, sau in orice caz sa tragem niste tunuri care sa ne faca milionari a doua zi.
Ne place jocul, dar - vorba cantecului - il jucam
intre dragoste si frica
Familiile s-au potrivit ca o manusa caracterului romanilor; "razboiul ideal" este pentru majoritatea cel in care adversarii sunt de 10 ori mai mici si oricum cedeaza de frica, asta cautam; si cu fiecare lume noua jocul devine tot mai orientat pe "barbare si interne".
Ardem etape; in mod normal un trib ar trebui sa aiba
- un razboi de supravietuire pe harta (incepe odata cu aparitia catapultelor si se termina repejor dupa aparitia nobililor)
- unul/ doua razboaie pentru dominarea k-ului propriu
- unul/ doua razboaie pentru a castiga o felie de harta intre centru si margine
- unul/ doua razboaie de final, cand deja ai aproape 1/3 din harta.
Aici vorbesc de confruntari cu forte similare, nu cu tribulete de 5 ori mai mici.
La noi etapele 2 si 3 nu mai exista; de ce sa luptam ca echipa de 30-50 de jucatori cand putem face o familie de 300 si economisim 1-2 ani de joc? dar bre.. sunt 2 ani de distractie pe care-i pierdeti!!
Din cauza asta jucatorii buni pleaca repede din fiecare lume - jocul are farmec doar la inceput, dupa aceea devine o lupta de anduranta. Si culmea - lupta nu este cu "cealalta familie" ci cu mentinerea unitatii propriei familii.
Deci scaderea calitatii? Frica si nerabdarea: nu vrem razboaie, vrem caldurica, barbare si interne