kspr a spus:
Pe baza rezultatelor acestui sondaj vom încerca să facem o şedinţă de brainstorming, unde vom căuta soluţii pentru a face acest joc mai atractiv.
Initiativa e de laudat, dar intreabarea mea e "cine va face aceasta sedinta?" Si ce se va alege de rezultatele acestei sedinte? Au vreo sansa sa ajunga la cei care chiar pot schimba ceva in jocul asta? De fapt in sistemul asta, pentru ca jocul e ok, dar sistemul in care este lasat sa ruleze este problema.. parerea mea.
Incep prin a spune ca optiunile sondajului sunt insignifiante, in comparatie cu adevaratele motive ale aparitiei plictiselii
1. Sunt lumi cu viteză mică - foarte bine.. sunt jucatori care nu au timp sa stea toata ziua pe joc. daca viteza mica era o problema, lumi ca L6, L17, L18 nu ajungeau in 24 de ore la peste 30.000 de jucatori.
2. Nu apar lumi noi mai des. - Din contra... apar prea des. Daca nu ar aparea asa des, probabil jucatorii si-ar da mai mult interesul sa-si pastreze satul pe lumea pe care joaca.
3. Nu sunt mai multe trupe. - Asta e un aspect de luat in seama. In 4 ani de update-uri si upgrade-uri, ar fi putut aparea din cand in cand cate o unitate noua. (e ca in dragoste.. tre' sa mentii flacara aprinsa
=))))
4. Sistemul de luptă este prea simplu. - Chiar crezi ca asta e un motiv? Pe pagina principala a jocului scrie "Participă deja 167488 jucători!" Pun pariu ca 90% nu cunosc sistemul de lupta.
5. Biserică - Are plusuri si minusuri, multi o resping din cauza ca in late game, cand jocul deja ocupa prea mult timp, e doar o variabila in plus de care trebuie sa tii cont atunci cand planifici o actiune ofensiva sau defensiva.
6. Limită de membrii in trib - au aparut lumi atat cu cat si fara limita de membrii, fiecare joaca unde ii place..
Din punctul meu de vedere, principala problema e ca jocul nu are finalitate. Cat sa joci? Pana la 500? 1.000? 10.000 de sate? Sa nu mai spun ca in stadiul asta nu mai joci tu, ci joaca scripturile. Toata lumea stie ca sunt o gramada de lumi moarte, unde mai sunt doar cateva sute - o mie de jucatori. Dar daca ei vor sa joace si au cheltuit zeci de premium points pentru asta, nu poti sa le inchizi usa in nas.
Cred ca cea mai buna solutie ar fi deschiderea unor lumi care sa ruleze o perioada limitata de timp, si apoi sa o ia de la capat. Ca idee, ceva de genul:
* o lume cu viteza 2 care sa mearga 6 luni si apoi sa se reseteze (setari cat mai dinamice, gen fara bonus de noapte, limita de membrii cat mai mica, 10 nivele de cercetare per unitate.. etc)
* o lume cu viteza 1 care sa mearga 1 an si apoi sa se reseteze (setari mai statice, deoarece teoretic va fi jucata de cei cu mai putin timp liber)
* daca ar rezista serverul, o lume cu viteza 3 / 1 sau 2 / 1.5, care sa mearga 3-4 luni si apoi sa se reseteze - ceva in genul High Performance-ului de pe .net
* 2-3 lumi in care sa se "jongleze" cu setarile (ex: 1.5 / 1 ; 2 / 0.5 ; 1 / 2)
Sunt sigur ca existenta a 5-6 lumi de genul asta, care sa ruleze in paralel si care sa se reseteze la intervale prestabilite, ar atrage marea majoritate a jucatorilor de pe .ro, iar aparitia unei noi lumi permanente n-ar mai crea isteria existenta in momentul de fata la deschiderea unei lumi noi, in care apar instantaneu 40.000 de jucatori, joaca o luna si lasa in urma o harta plina de barbari. Si astfel nu s-ar mai deschide o lume noua la fiecare 2 luni, ci poate la 5-6 luni..
Pe scurt, o combinatie intre speed (mult prea dinamic, mult prea putini jucatori) si o lume normala (foarte multi jucatori la deschidere, majoritatea renuntand treptat din cauza lipsei de motivatie, lipsei timpului liber (cand nr. satelor creste), vitezei prae mici sau prea mari, in functie de setarile lumii..)
Parerea mea..