Cei ce opereaza cu microbuze sunt denumiti "pirati" in acest domeniu, si multi incalca legea, ori activand ilegal, ori nerespectand cerintele.
Daca vor sa activeze normal, sa aduca vehicule dotate special pentru transportul in comun, confortabile si SIGURE, multe dintre maxi-taxiurile care circula fiind intr-o stare jenanta, rugina dominand sub vopseaua acestora.Credema, am vazut multe microbuze, si am mers cu multe ca sa stiu cum sta treaba.Cei ce fac curse intre orase, nu am nimic cu ei, dar cei ce efectueaza transport in comun nu au ce cauta intr-o tara UE.
Sa facem diferenta dintre Bucuresti si Budapesta.
Cate dube ai vazut sa circule acolo?
Eu nu am vazut una, si daca sunt, sunt ale primariei si sunt dotate cu toate necesarele pentru efectuarea civizilata a transportului in comun.Oamenii cer calitate.Transportul in comun trebuie efectuat cu autobuze/midibuze/tramvaie/troleibuze/monosina sau metrou, nu cu aceste improvizatii.Nu sunt singurul care o spune, sunt destui oameni.Si daca te uiti prin arhiva accidentelor in transport in comun, o sa observi ca majoritatea includ microbuze, nu autobuze.Pana si Chisinau lupta contra lor.Daca tu preferi sa stai inghesuit/a, si sa nu ai loc sa te misti, te invit sa le folosesti, dar eu unu prefer sa urc intr-un autobuz si sa stiu ca nu o sa stau lipit de subratul altui om.
Sunt si cateva exceptii.Firma C&I, a preferat sa ia microbuze noi si sa le modifice folosind sasiu si caroserie de Mercedes Cibro pentru a oferi un confort sporit calatorilor.Acestea dispun de scaune confortabile tapitate, bare ca sa ai de ce sa te tii, spatiu pentru oameni cu dizabilitati si afisaj electronic.
Compania DLS, a preferat sa achizitioneza midibuze Otokar sau chiar autocare in locul microbuzelor, pentru ca ofera un confort superior microbuzelor.Compania Millenium Trans, ce face curse Bucuresti-Buftea, a trecut(acu ceva timp), de la microbuzele la midibuze, cumparand midibuze Isuzu ce astazi sunt dotate si cu afisaj electronic, si de curand au luat autobuze noi Isuzu Citibus, ce au ca dotari podea joasa, spatiu pentru persoane cu dizabilitati, afisaj electronic si tot ce iti trebuie ca sa circuli corespunzator.
Si sa nu mai vorbim de motorizari, majoritatea folosesc microbuze care pe langa ca polueaza mult, motorul e atat de vechi si prost intretinut incat tie frica sa nu ia foc.
Cu cei enumerati mai sus nu am nimic, sunt de acord cu modul lor de a opera, este unul normal, la standarde europene.Dar cu restul nu sunt de acord.Deseori vad microbuzele pline pana la refuz, calatorii aratand ca niste sardine.Sa foloseasca midibuze noi, sau autobuze, chit ca sunt la mana a doua, sunt mai sigure, mai confortabile, mai incapatoare si arata ca tara asta se dezvolta.
Dar na, in continuare acceptam aceasta tiganie numita maxi-taxi, iar dragii nostrii politicieni sunt de acord.